JM lab chorus serien

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JM lab chorus serien

hvordan låter denne serien..

tenkte litt på 725 som front og centeren og surround og subben i 700 serien...

ikke nye s serien, men gamle? har noen noen meninger om dette settet..

forsterkeren jeg bruker er en denon avc a1d

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De lyder veldig bra. Jeg har selv Chorus 725 og senter CC700, og de er veldig bra både til film og ikke minst musikk. Hvis jeg skal peke på noe negativt, så savnet jeg litt på de laveste frekvensene (bass), før jeg fikk sub i oppsettet. Men da jeg kjøpte en Cobalt SW800 sub ble lydbildet mer komplett, og jeg er svært godt fornøyd med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja så at de ikke gikk så dypt.. men blir en sub eller 2 til så håper det skal gå bra

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt 716, og syntes de var brukbare til prisen. De er en smule slanke i bunnen. AK har 715 og mener det samme om dem. Andre på HiFiHuset mente 800-suben var vanskeligere å integrere med høyttalerne enn 700S, men han sa jo veldig mye annet rart også :lol:

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt 716. Synes de var altfor kjipe i bunn. Fantes ikke dypbass. Synes heller ikke mellomtone/diskant hevet seg over gjennomsnittet i prisklassen. Det skal sies at de var svært ferske når jeg hadde dem hjemme i stua. Jeg tror likevel det finnes bedre alternativer i prisklassen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at de var svært ferske når jeg hadde dem hjemme i stua.
    Det har ALLT å si. Mine 715 spilte helt utrolig dårlig de første 50/100 timene.. Etter ca 300/400 timer låt det bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ennå har til gode å høre en Jmlab som ikke er slank i bunnen. Det gjelder faktisk subbene også. Til gjengjeld har Jmlab generelt meget god dynamikk.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ennå har til gode å høre en Jmlab som ikke er slank i bunnen.
    Det inkluderer selvsagt mine også.. Men mellomtone og diskant er allikevel meget bra. (synes jeg)

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Tror jeg ennå har til gode å høre en Jmlab som ikke er slank i bunnen. Det gjelder faktisk subbene også.
    Da har du ikke hørt mine Altoutopia be i et skikkelig oppsett Min Subutopia 2 er heller ikke slank da den, i mitt rom; spilte fletta og alt annet av Velodyne HGS 18 Venter nå på nye Subutopia be. :wink:
    Men det er sant at i seriene under Utopia synes jeg alt låter litt slankt, men det er bedre med litt slankt enn for mye bass i lengden :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tenkte at du kom til å reagere. :wink:

Nei, utopia er ikke like slanke som de billigere. Men i forhold til andre likt prisede høytalere med elementer av samme størrelse er også de litt slankere enn "gjennomsnittet" i mine ører. Det skyldes nok at focals basselementer har ganske høy fs i forhold til størrelsen. Men til gjengjeld er de dynamiske som få.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Tror jeg ennå har til gode å høre en Jmlab som ikke er slank i bunnen. Det gjelder faktisk subbene også.
    Da har du ikke hørt mine Altoutopia be i et skikkelig oppsett Min Subutopia 2 er heller ikke slank da den, i mitt rom; spilte fletta og alt annet av Velodyne HGS 18 Venter nå på nye Subutopia be. :wink:
    Men det er sant at i seriene under Utopia synes jeg alt låter litt slankt, men det er bedre med litt slankt enn for mye bass i lengden :shock:
    SW 900 er jo ikkje noko sinka det heller da, men du er jo på eit høgre nivå viking. :wink:

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chorus S og Altoutopia heter JMlab til fornavn, der stopper omtrent likhetene.

Riktig som AK sa at de trenger lang innspillingstid. Jeg benyttet dem 30-50 timer og ble ikke overbevist. Jeg hadde også SW 700 hjemme, den synes jeg faktisk var meget bra, selv om den ikke var oppgitt til å gå dypere enn 40hz. Dynamisk, fyldig og rytmisk bass.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electra: Sjekk subforsterkeren din, sett inn noen Rifa PEG der, størrelse kan variere fra 1500 mf til 3300mf alt etter volten på trafoen. I tillegg setter du på noen Fischer und Tausche 200mf. Dææææævvvven døtte, min kamerats SW33 begynte å flytte fjell etter denne oppgraderingen, det var ikke nyanser vi snakker om for ca. 500kr!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electra: Sjekk subforsterkeren din, sett inn noen Rifa PEG der, størrelse kan variere fra 1500 mf til 3300mf alt etter volten på trafoen. I tillegg setter du på noen Fischer und Tausche 200mf. Dææææævvvven døtte, min kamerats SW33 begynte å flytte fjell etter denne oppgraderingen, det var ikke nyanser vi snakker om for ca. 500kr!
    Det skal eg sjekka ut Viking. Eg har ikkje den subben also.
    Eg har berre høyrt 3 eksemplar av den.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skyldes nok at focals basselementer har ganske høy fs i forhold til størrelsen. Men til gjengjeld er de dynamiske som få.
    Flytter du Fs en oktav opp eller ned så medfører ikke det målbare forskjeller. Fs er som regel et resultat av en avveining for å gjøre elementen stabilt. Det er den bevegelige massen alene som andel av Fs som gir frekvensgangen i en kasse. Ekvivalensvolumet har nesten ingen betydning. utslaget ved store endringer av ekvivalensvolum kan være på så lite som 0,1-0,2 dB. Det som imidlertid er vesentlig er om de har høy meksnisk resistans. Den er med på å dempe elementet, senke Q-verdien og gjøre dem mindre livlige i en gitt konstruksjon. Dette er absolutt ikke noe gjennomgående problem med Focal sine elementer. Imidlertid er ofte midbassen og overgangen til mellomtonen godt ivaretatt, men det kan høres ut som om de har hoppet bukk over baffeldiffraksjonene og latt høyttalerne få den avrullingen som baffelbredden tilsier.

Newcomer MrBeach sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slanke i bunnen? Har hatt Cobalt 816S/CC800S sammen med Yamaha RXV1300 receiver i snart ett år. Meget bra i stereo og surround. SLett ingen bassmangler, stram og kraftfull er den. Savner ikke sub enda. Må høres!

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrBeach
    Slanke i bunnen? Har hatt Cobalt 816S/CC800S sammen med Yamaha RXV1300 receiver i snart ett år. Meget bra i stereo og surround. SLett ingen bassmangler, stram og kraftfull er den. Savner ikke sub enda.
    Ingen høyttaler (eller svært få, da) er i stand til å behandle f eks LEF med realistisk lydtrykk foruten en sub eller to. Hvis du har sittet og vært fornøyd i et år uten sub, så har du gått glipp av noe. :shock:

Newcomer MrBeach sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart en sub gir et mer realistisk lydtrykk. Mitt poeng er bare at det jammen er imponerende uten også. JM Lab Cobalt synes jeg har imponerende kraftig bass på film samtidig som den er kontrollert på musikk. Den høres og kjennes, men sluker ikke resten av lydbildet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •