Nye fronthøytalere og sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye fronthøytalere og sub

Nå som feriepengene snart kommer, vurderer jeg å oppgradere lyden litt. Pr. idag har jeg:
    Surroundreceiver/forforsterker: NAD T744
    CD-spiller: NAD C542
    Effektforsterker: NAD C272
    Fronthøytalere: Dali Concept 6
    Sub: XTZ 99 W12

Jeg vurderer 2 ulike kombinasjoner (budsjettet er på ca. 20.000)

1. Dali Ikon 6 + B&W ASW610XP (19.994,-)

2. B&W CM7+B&W ASW 610 (20.994)

Hvilket av disse 2 alternativene tror dere er best? Frister mest med alternativ nr 2 (Dyrere (BEDRE?) høytalere, men dårligere sub). Føler at min nåværende XTZ sub ikke har full kontroll når volumet blir for høgt, noe jeg vil tro ASW 610XP har, med tanke på den kraftige forsterkeren og elementet. Regner også med at den spiller en del penere.

Noen synspunkter?8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med musikk som utgangspkt ville jeg valt nr 2.
    Men jeg har ikke hørt så mye på Ikon, så kanskje det stiller seg litt annerledes hvis film også er et mål?

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag vil jeg si jeg bruker anlegget 95% til musikk, og 5 % til spilling, tv og film...så det blir definitivt brukt mest til musikk ja. Har intrykk av (ifølge tester) at CM7 er bedre enn ikon. For en stund siden var jeg på Hifiklubben og hørte Dali concept 6 (som jeg har nå) og Dali Lektor 6, Dali Ikon 6, og Dali Mentor 6, og jeg syntest faktisk ikke det var så utrolig stor forskjell på ikon og concept, ihvertfall ikke nok til at jeg vil oppgradere. Derfor lurer jeg på hvordan CM7 er, den fikk jeg ikke hørt.

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner også med at ASW610XP er et lysår bedre enn den vanlige ASW610, med tanke på at den har MYE kraftigere forsterker, noen som har hørt begge? Vet ikke hvor mye (om i d hele tatt) bedre ASW610 er enn min XTZ 99 w12 , og viss jeg først skal ha ny sub skal jeg ha en som er en del bedre enn den jeg har nå, og da virker ASW610XP som et fornuftig valg.8)

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har hørt de aktuelle høytalerne og/eller subwooferene, og har noen kommentarer?

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer faktisk å beholde subben jeg har nå, og heller bruke alle pengene på høytalere. Da kan jeg kjøpe enten Dali Mentor 5 eller B&W CM9, begge koster det samme. Hvilken av de to høytalerne tror dere er best, og vil passe best til det utstyret jeg har nå?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par SVS MTS-01 og en SVS PC-12NSD. Kommer seg på ca 19.000kr + evt frakt.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subproblemet kan jo også løses ved å kjøpe en til... Da slipper du å stresse opp den ene du har for å oppnå ønsket effekt... Har selv hatt 2 stk 99w12 som fungerte meget godt , selv om den ikke når helt ned til Svs...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Subproblemet kan jo også løses ved å kjøpe en til... Da slipper du å stresse opp den ene du har for å oppnå ønsket effekt... Har selv hatt 2 stk 99w12 som fungerte meget godt , selv om den ikke når helt ned til Svs...
    På musikk vil jeg nå si at de (xtz) er fult på høyde med SVS,og hørte ikke trådstarter 95% på musikk?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •