Dynaudio DM 2/7 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Soundgarden ja? Prisene går opp og ned ca. hele tiden. Vet ikke om det har med omsetningen å gjøre eller om det er triks og manipulasjon. Du betalte med andre ord 700 spenn for "mye". Dog sånt kan man ikke gå å angre seg for. Blir gal av det. Kommer tilbud hele tiden. Dessuten skriver du at du er greit fornøyd og det forstår jeg godt! Kjempehøytalere til prisen Gratulerer!
    Kan bare ikke tenke no mer på det. Høytalerne funker bedre og bedre de så dette er bare moro Venter på stativene nå så begynner det å nærme seg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Lsound.no har H/K 980 til 4500kr + 125kr i frakt.
    Litt samme "problemet" som vi har når det kommer til sykler det. Nettbutikkene er som regle litt billigere, men du har liksom ikke noen plass å gå til hvis det skulle bli ødelagt. Må drive å sende det frem og tilbake. Ble ikke så mye dyrere på soundgarden så det får bare være

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensl
    Litt samme "problemet" som vi har når det kommer til sykler det. Nettbutikkene er som regle litt billigere, men du har liksom ikke noen plass å gå til hvis det skulle bli ødelagt. Må drive å sende det frem og tilbake. Ble ikke så mye dyrere på soundgarden så det får bare være
    Sant. Det er helst når besparelsen er på flere tusen at det blir interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper tråden litt nå men; Noen som vet hvordan Dynaudio Dm 2/7 er mot XTZ 99.26 eller B&W c1?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper også tråden litt og er nysjerrig på hvor DM 2/7 er oppmot XTZ 99.25/26.

(Opplever mine XTZ som for tilbakelent og lite engasjerende, føler også de ikke kan spille høyt og klart nok spesielt til film, skurer litt i bassfulle scener, mulig dette kan være for svak forsterker også.)

Hørte på dynaudio 110 eller noe sånt for leeenge siden og de falt virkelig i smak, denne tråden fikk meg sugen til å lytte på Dynaudio igjen ettersom jeg muligens er på et HT bytte.

Hvordan er 2/7 til film ? Kan de spille høyt og klart ? Å hvilke forsterker anbefales for å dra dem fult ut ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Bumper også tråden litt og er nysjerrig på hvor DM 2/7 er oppmot XTZ 99.25/26.

(Opplever mine XTZ som for tilbakelent og lite engasjerende, føler også de ikke kan spille høyt og klart nok spesielt til film, skurer litt i bassfulle scener, mulig dette kan være for svak forsterker også.)

Hørte på dynaudio 110 eller noe sånt for leeenge siden og de falt virkelig i smak, denne tråden fikk meg sugen til å lytte på Dynaudio igjen ettersom jeg muligens er på et HT bytte.

Hvordan er 2/7 til film ? Kan de spille høyt og klart ? Å hvilke forsterker anbefales for å dra dem fult ut ?
    2/7 krever jo litt kraftig forsterker. Tror ikke min HK 980 klarer å "dra" de godt nok til at de yter sitt fulle og hele, men de funker veldig bra etter min smak. Spørs vel litt hva du mener med høyt og hvilke høytalere du sammenligner de med, men de fyller stua mi og vel så det med HK'n. Hegel 200 låt, selvsagt, enda bedre og lydbildet ble mye bredere og strammere. Mer fyldig kan du si.
    Nå skal det sies at mine høytalere ikke er ferdig innspilt og de står fortsatt på ikeastoler med bøker under:-D
    Stativene står og venter på meg når jeg kommer hjem fra ferie så vi får se om lyden blir bedre av det!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jensl :

Det jeg mente med om de spilte høyt var om de klarer høye volum slik at det engasjerer til film. Også litt frampå lydbilde er å foretrekke til film. Å klarer de seg alene i et stereo oppsett til film ?

Har XTZ nå som briljerer til musikk, og Klipsch vurderes til film, men håpte at Dynaudio la seg midt imellom å briljerte på begge deler.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefalinger, Stereo

Heisann! Mine foreldre har kjøpt seg et stereoanlegg med Dynaudio dm 2/7 og som kjøres på Hegel 200. Må si jeg er veldig imponert over lydkvaliteten i dem. Jeg har veldig lyst og kjøpe disse høytalerene selv. Har dog et strammere budsjett enn hva mine foreldre har. Jeg har kun 15000 og bruke(forsterker - cdspiller - Dm2/7). Ledninger kommer utenom. Jeg trenger noen gode anbefalinger på forsterker og Cd spiller som matcher disse høytalerene.
    Hvordan vil et oppsett av Nad være kontra Harman Kardon?

Håper på svar.

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hvor viktig er cd-spiller? Mitt forslag er å hoppe over cd-spiller. Kjøpe DAC (Beresford Caiman f.eks. til 2.000,-). Forsterker på brukten (får Primare I21 til rundt 5-7000,- tipper jeg.)

Dac: 2.000,-
    Forsterker: 7.000,-
    Høyttalere: 6.000,- (er ikke dette sånn ca. pris på DM 2/7 nå?)

15.000,- totalt. Kabler er en relativt liten utgift. 500,- så har du signalkabel fra dac til forsterker og høyttalerkabel. Musikk på pc via usb til dac.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm. dm 2/7 fikk ikke så godt skussmål i siste hifi & musik. karakter 4 av 10 på lyd, og totalt 5 av 10. ble omtalt som kjedelig eller noe i den dur. :/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endelig har de kommet! Driver å spiller de inn nå og hvis jeg skal følge "rådene" så er de jo ikke ferdig innspilt før om 300 timer...men jeg synes, i hvert fall selv, at de låter litt bedre bare etter 8 timer. Mulig det er innbilning men.
    Litt bedre kvalitet over disse høytalerne i forhold til Proson twin 1000 ja
    HK 980'n funker mer enn bra nok nå, men jeg må nok få tak i noe som fjerner all ulyden fra pc'n og til forsterkeren. Forslag som ikke koster en liten formue? En smule irriterende å høre strømforsyningen slå inn. Må fjerne strømmen for å få bort piping og hyling, men det låter da bra dette skulle jeg mene! Hvis noen har gulvstativ som passer disse høytalerne må dere bare rope ut. Ikeastoler får duge under innspillingen. (kan bli noen uker det)
    Kjøp deg en billig DAC. Beresford sin billigste koster vel rundt 1500,-. Disse har fått mye skryt her på forumet. Da slipper du i tillegg den dårlige(anter du ikke har et supert lydkort) D/A-konverteringen fra PC-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Kjøp deg en billig DAC. Beresford sin billigste koster vel rundt 1500,-. Disse har fått mye skryt her på forumet. Da slipper du i tillegg den dårlige(anter du ikke har et supert lydkort) D/A-konverteringen fra PC-en.
    Takk for det. Da blir det nok en slik når neste lønning kommer!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azerty
    Hei.

Hvor viktig er cd-spiller? Mitt forslag er å hoppe over cd-spiller. Kjøpe DAC (Beresford Caiman f.eks. til 2.000,-). Forsterker på brukten (får Primare I21 til rundt 5-7000,- tipper jeg.)

Dac: 2.000,-
    Forsterker: 7.000,-
    Høyttalere: 6.000,- (er ikke dette sånn ca. pris på DM 2/7 nå?)

15.000,- totalt. Kabler er en relativt liten utgift. 500,- så har du signalkabel fra dac til forsterker og høyttalerkabel. Musikk på pc via usb til dac.
    Hadde anbefalt ny Hegel H1SE foran brukt I21 enhver ukedag, både mtp krefter og lydkvalitet. 1000 kroner ekstra for ny kontra brukt forsterker er verd det i mine øyne(ører)

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg være enig med. Men H1SE var ikke på markedet da.

Hmm... Jeg bør vel egentlig dra ned til Soundgarden og høre Hegel H1SE + Focus 110 snart.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Da blir det nok en slik når neste lønning kommer!
    Det er greit å spørre om du får låne med en, eventuelt få avtale om å returnere hvis du ikke synes noe om DAC'en. De har jo forskjellig lyd så det er greit å finne den rette når en først skal oppgradere.

Du kunne ha prøvd de på Rotel'en min en gang for å se om det er noe å hente på separat effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Mener å ha lest et sted her at sparket ligger i området ca 100-200hz, men har du bra nok sub så er det plenty fysisk bass under der. De fleste som har sub deler vel på rundt 80hz.
    basskontrollene på de fleste forsterkere ligger på 50-100 hz så eg meiner det er der trykket ligger. hvis eg har høyt volum på og vipper over 50hz bryteren på suben så trøkker det vilt.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geek
    basskontrollene på de fleste forsterkere ligger på 50-100 hz så eg meiner det er der trykket ligger. hvis eg har høyt volum på og vipper over 50hz bryteren på suben så trøkker det vilt.
    Fordel å lese når sist inlegg var, da dette var i Oktober 09

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Fordel å lese når sist inlegg var, da dette var i Oktober 09
    såg ikke det før etterpå, skjønner du.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjører Dynaudio dm serie på Rotel elektronikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute etter høyttaler å ha på stativ, som spiller kraftig, jeg hadde fra før B&W DM685 men syns disse var for puslete, spesielt i lavere frekvensområder. Dynaudio DM 27 bedre valg? Vil NAD C352 være kraftig nok?

Jeg kommer også til å ha en sub i tillegg.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •