Dynaudio DM 2/7 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av azerty
    Ok. Nå må jeg lufte litt frustrasjon her...

Jeg bestilte Dynaudio DM 2/7 lørdag 23. mai. Da ble jeg fortalt at høyttalerene mest sannsynlig skulle komme i slutten av neste uke. Altså innen 30. mai. Betalte 10% i depositum for høyttalerene og gikk glad og fornøyd hjem.

Butikken ringte aldri iløpet av neste uken, så tirsdag etter pinse ringte jeg og hørte hvor høyttalerene ble av. De beklagde og sa det var blitt kluss med leveringen og at kun stativene var kommet (Dynaudio Stand 1). Høytalerene kom mest sannsynlig iløpet av uken.

Idag er det søndag og har ikke hørt noe. Jeg VET at det ofte er problemer med levering og at i mange tilfeller kan ikke butikken lastes nevneverdig. Det er leverandør som er treg, men selv om jeg "vet" dette tenker jeg at jeg har ventet lenge... Er det noen som vet om Soundgarden har høy avanse på produktene de selger? For jeg tenker nemlig å ikke betale full pris når jeg nå har ventet nesten 2 uker mer enn først antatt.

*sukk* Håper de kommer imorgen eller tirsdag. Jeg reiser avgårde på onsdag...
    Har bestilt meg DM 2/7 selv og venter i spenning på når de evt kommer. Var innom i dag og ingen høytalere hadde kommet enda. I løpet av en uke var det jeg fikk beskjed om. Har heldigvis ikke ventet så lenge som deg enda. Håper jeg slipper det også. Tenkte å ha en HK 980 til disse høytalerene. Noen som har testet denne kombinasjonen? Evt har noen bedre forslag? Prisnivået kan ikke overstige prisen til HK 980 så veldig mye og det må være sub-ut. Som dere ser er jeg relativt fersk her på forumet, så kunnskapsnivået er ikke akkurat skyhøyt. Alt av forslag mottas med takk!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensl
    Har bestilt meg DM 2/7 selv og venter i spenning på når de evt kommer. Var innom i dag og ingen høytalere hadde kommet enda. I løpet av en uke var det jeg fikk beskjed om. Har heldigvis ikke ventet så lenge som deg enda. Håper jeg slipper det også. Tenkte å ha en HK 980 til disse høytalerene. Noen som har testet denne kombinasjonen? Evt har noen bedre forslag? Prisnivået kan ikke overstige prisen til HK 980 så veldig mye og det må være sub-ut. Som dere ser er jeg relativt fersk her på forumet, så kunnskapsnivået er ikke akkurat skyhøyt. Alt av forslag mottas med takk!
    Har ikke tenkt på det før nå. Trodde du hadde bestemt deg for 980. Jeg har en Denon PRA-1500 for-forsterker du kan få låne så kan du kjøpe en effektforsterker i stedet. Den har XLR-ut, RCA ut og 1 vanlig sub-ut og 1 super bass sub-ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    50hz er relativt mener nå jeg.. Mine er oppgitt til og levere ned til 45hz, men fyttigrisen og det rommler i stua her hjemme.
    SLå meg om jeg tar feil, men er ikke det meste av den fysisk følte bassen i frekvensområdet rundt 100hz?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Corwin
    SLå meg om jeg tar feil, men er ikke det meste av den fysisk følte bassen i frekvensområdet rundt 100hz?
    Mener å ha lest et sted her at sparket ligger i området ca 100-200hz, men har du bra nok sub så er det plenty fysisk bass under der. De fleste som har sub deler vel på rundt 80hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har ikke tenkt på det før nå. Trodde du hadde bestemt deg for 980. Jeg har en Denon PRA-1500 for-forsterker du kan få låne så kan du kjøpe en effektforsterker i stedet. Den har XLR-ut, RCA ut og 1 vanlig sub-ut og 1 super bass sub-ut.
    Heller urutinert å spørre om noen har hørt/testa mix'n mellom 2/7 og HK 980 når trådstarter har skrevet det i første innlegget...uansett, jeg har ikke bestilt denne forsterkeren da den hyggelige mannen på soundgarden mente det ikke var mange dagene å vente på 980 hvis de skulle bli utsolgt. Må vente til feriepengene kommer og det er noen dager til enda. Men muligheten for å låne PRA'n er jo til stede da! Den funker fortsatt som den skal selv om den er fra slutten av 80-tallet? (mulig det er starten på 90 da)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er gammel ja. Slutten på 90-tallet tenker jeg. Men den fungerer helt fin. Kom innom på søndag så kan du se på den og prøve den på Bose'ene. Men skal du ha effektforsterker til 5000kr så må det bli brukt. Hvis du kan strekke deg til 6000kr så får du en ny Rotel RB-1070 hos Tonart. Den er på 2x130 watt og Rotel tuller ikke med wattene. Den kan brokobles til 360watt når neste års feriepenger kommer. Du får kreve en tusing for Proson'ene og Onkyo'en så er regnestykket i mål.

Hvordan er lyden på høyttalerne? Er diskanten lys, nøytral eller mørk? Rotel er litt mørk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er gammel ja. Slutten på 90-tallet tenker jeg. Men den fungerer helt fin. Kom innom på søndag så kan du se på den og prøve den på Bose'ene. Men skal du ha effektforsterker til 5000kr så må det bli brukt. Hvis du kan strekke deg til 6000kr så får du en ny Rotel RB-1070 hos Tonart. Den er på 2x130 watt og Rotel tuller ikke med wattene. Den kan brokobles til 360watt når neste års feriepenger kommer. Du får kreve en tusing for Proson'ene og Onkyo'en så er regnestykket i mål.

Hvordan er lyden på høyttalerne? Er diskanten lys, nøytral eller mørk? Rotel er litt mørk.
    Som de skrev litt tidligere i tråden her, jeg fikk det egentlig ikke med meg Satt bare og ble imponert.
    På de forsterkerene de testet den på (Electrocompaniet PI1, PrimareI21, Hegel H100 og H200) hørte jeg egentlig mest etter hvordan gitaren og vokalen ble fremstilt. Det låt veldig bra på alle, men selvsagt best på H200. Uansett hvilken forsterker de valgte så hørtes det aldri ut som om diskanten ble skjærende eller mørk. Alle forsterkerene hadde full kontroll. Svaret blir kanskje ganske så nøytral ut i fra de vurderingene. Jeg har ikke nok erfaring til å si hvordan disse forsterkerene er hvis du setter de opp mot hverandre med tanke på lys, nøytral eller mørk.
    Hørte aldri på no techno eller hiphop, men går ut fra at de takler dette bra også. Spennende å se hvordan kombinasjonen med SWA-15 blir med disse høytalerne.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har stor kjennskap til disse, kan det stemme at Hegel er litt mer frampå og åpen og Primare litt mer tilbakelent?

Hvis det er sånn så er det ikke sikkert Rotel er beste valget hvis du likte Hegel best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har stor kjennskap til disse, kan det stemme at Hegel er litt mer frampå og åpen og Primare litt mer tilbakelent?

Hvis det er sånn så er det ikke sikkert Rotel er beste valget hvis du likte Hegel best.
    Er jo en smule dyrere H200 også da i forhold til Primare. Skulle kanskje tatt turen ned til Soundgarden for å testet de igjen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 er jo endel kraftigere enn de andre du prøvde og da. Det hender at det ligger Hegel og Primaire på brukten, men allikevel så er de jo relativt dyre. Sjekk: Hegel H200 som ny selges. - FINN torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 er jo endel kraftigere enn de andre du prøvde og da. Det hender at det ligger Hegel og Primaire på brukten, men allikevel så er de jo relativt dyre. Sjekk: Hegel H200 som ny selges. - FINN torget
    Litt i dyreste laget når man "må" kjøpe inn alt nytt til leiligheten
    Tror nok HK'n blir svaret på pengekrisen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt i dyreste laget når man "må" kjøpe inn alt nytt til leiligheten
    Tror nok HK'n blir svaret på pengekrisen.
    Tror ikke det blir noe problem. Den får mye skryt. Du får skrive en rapport når du har fått det og prøvd det ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg elsker folk som bruker arkivfoto ved nettsalg, de får aldri lecablokkalarmen min til å gå av.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Jeg elsker folk som bruker arkivfoto ved nettsalg, de får aldri lecablokkalarmen min til å gå av.
    Kanskje han ikke har digitalkamera.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er nevnt her nå, men DM 2/7 er på tilbud til 5000 spenn nå. Er jo et "tilbud" ettersom den nettopp kostet 5200 for så å bli satt opp til 5700 for 2 uker siden elns.

Soundgarden er luringer altså.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endelig har de kommet! Driver å spiller de inn nå og hvis jeg skal følge "rådene" så er de jo ikke ferdig innspilt før om 300 timer...men jeg synes, i hvert fall selv, at de låter litt bedre bare etter 8 timer. Mulig det er innbilning men.
    Litt bedre kvalitet over disse høytalerne i forhold til Proson twin 1000 ja
    HK 980'n funker mer enn bra nok nå, men jeg må nok få tak i noe som fjerner all ulyden fra pc'n og til forsterkeren. Forslag som ikke koster en liten formue? En smule irriterende å høre strømforsyningen slå inn. Må fjerne strømmen for å få bort piping og hyling, men det låter da bra dette skulle jeg mene! Hvis noen har gulvstativ som passer disse høytalerne må dere bare rope ut. Ikeastoler får duge under innspillingen. (kan bli noen uker det)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Vet ikke om det er nevnt her nå, men DM 2/7 er på tilbud til 5000 spenn nå. Er jo et "tilbud" ettersom den nettopp kostet 5200 for så å bli satt opp til 5700 for 2 uker siden elns.

Soundgarden er luringer altså.
    Har de det nå? Jeg måtte punge ut med 5700 for å få de med hjem (16.06). Kjører de prisene opp og ned ofte eller?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksternt USB-lydkort kanskje? Men hvis PC'en din har digital ut så finnes det eksterne DAC'en. Koster vel gjerne litt mer.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de det nå? Jeg måtte punge ut med 5700 for å få de med hjem (16.06). Kjører de prisene opp og ned ofte eller?
    Soundgarden ja? Prisene går opp og ned ca. hele tiden. Vet ikke om det har med omsetningen å gjøre eller om det er triks og manipulasjon. Du betalte med andre ord 700 spenn for "mye". Dog sånt kan man ikke gå å angre seg for. Blir gal av det. Kommer tilbud hele tiden. Dessuten skriver du at du er greit fornøyd og det forstår jeg godt! Kjempehøytalere til prisen Gratulerer!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound.no har H/K 980 til 4500kr + 125kr i frakt.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •