Dynaudio DM 2/7 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har også hørt at det ikke er noe vits i å kjøpe 140 i forhold til 2/7. De spiller vist sinnsykt bra. Lurer på hvordan disse er i forhold til mine B&W 685.

Newcomer the sprit sound sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

inspilling

fra Dynaudio er innspillings tiden 300 timer før bassen sitter rett!
    "på soundgarden trondheim er har de iallefall fått 300 timer"

"jeg jobber der"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Har også hørt at det ikke er noe vits i å kjøpe 140 i forhold til 2/7.
    Det vil jeg tatt med et par-tre spiseskjeer salt. X16 er sammenlignbar, 140 er i en annen klasse.
    Men det skulle strengt tatt bare mangle når vi snakker en høyttaler til omlag tre ganger prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Hegel H100/200, Primare I21, Onkyo, Harman HK980/990...Alt med kjempe bra resultater, men min klare favoritt er nok Hegel...og så Harman HK990..Den er rett og slett rå....men alt kommer jo ann på budsjettet selvfølgelig.. En ting er ihvertfall sikkert..Dynaudio liker forsterkere med masse kraft...
    Da blir det nok H100 og DM2/7 på meg :-)

At DM2/7 spiller bra er en ting, men bedre enn focus 140... Hvordan får da Dynaudio solgt sine dyrere høytalere, hvis den billigste spiller like bra? :wink:

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davidfh
    Da blir det nok H100 og DM2/7 på meg :-)

At DM2/7 spiller bra er en ting, men bedre enn focus 140... Hvordan får da Dynaudio solgt sine dyrere høytalere, hvis den billigste spiller like bra? :wink:
    Er enig med deg i at DM 2/7 spiller meget bra. Men jeg syns Focus 140 har en langt bedre diskant og mellomtone. Men at 2/7 spiller bedre enn hva prisen tilsier er jeg ikke i tvil om. Det er en sinnsykt god høytaler.
    Godt å høre at du velger Hegel H100. Den er drit bra.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg i at DM 2/7 spiller meget bra. Men jeg syns Focus 140 har en langt bedre diskant og mellomtone. Men at 2/7 spiller bedre enn hva prisen tilsier er jeg ikke i tvil om. Det er en sinnsykt god høytaler.
    Godt å høre at du velger Hegel H100. Den er drit bra.
    Ok, men jeg skal få meg en lytt på de, for å si det sånt.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men jeg skal få meg en lytt på de, for å si det sånt.
    you should
    Stativ høytalerne til Dynaudio er rett og slett geniale..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    you should

Hehe, det er de sikkert. Spennende om de når opp til B&W.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt at det ikke er noe vits i å kjøpe 140 i forhold til 2/7. De spiller vist sinnsykt bra. Lurer på hvordan disse er i forhold til mine B&W 685.
    Skjønner det begynner å bli en god del Dynaudio-kjennere som skriver i den tråden her nå så ta det her med en klype salt, men jeg ser ingen grunn til å velge omtrent 10K dyrere 140 over dm 2/7. Jeg hørte begge på samme Hegel forsterker og jeg var ikke veldig imponert over 140 etterpå. Klart det var bittelitt forskjell. Det hadde vært dårlig av et så annerkjent merke som Dynaudio med den prisforskjellen viss ikke, men alikavel. Forskjellen var ikke enorm.

Og personlig syns jeg dm685 spiller dårligere enn dm 2/7. Var de to jeg kiket mest på. Har hørt begge og B&W ble rett og slett eid. Det er bare så synd at hifiklubben i trondheim ikke har 'no dedikert rom for stereolytting. Sikkert det som gjorde at det var så hinsides forskjell på de!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    you should
    Yes they are. Voldsom lyd i de små kassene. Etter en dag med litt lytting fikk jeg en kompiss til å kjøpe Focus 140 over B&W dm683 og det er en vesentlig kraftigere høytaler på papiret.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Yes they are. Voldsom lyd i de små kassene. Etter en dag med litt lytting fikk jeg en kompiss til å kjøpe Focus 140 over B&W dm683 og det er en vesentlig kraftigere høytaler på papiret.

Hei:-)

Har planer om å kanskje kjøpe noen stativhøgtalere en gang når eg får råd.

Har ikke hørt XTZ 99.26 eller Dynaudio DM 2/7, men det er de som ligger i prisklassen som kann passe meg.

Eg må jo høre DM 2/7 selv en gang, men det blir jo en stund til eg får råd. Derfor kunne eg tenke meg å få hørt litt om lyden i DM 2/7 før den tid kommer.

Det kunne vært fint med en liten beskrivelse av lyden i 2/7 med tanke på lydsignatur - Hvordan bass, mellomtone og diskant spiller - og om de spiller bedre på noen musikksjangere enn andre o.s.v:-)

Vet det ikke er lett å beskrive lyd så detaljert med ord, men hadde sett pris på litt info om hvordan lyden i desse oppleves :-)

Har en Hegel H200 og ser jo att du har hørt de på Hegel elektronikk selv og da tenkte eg att du er den rette til å spørre om råd/tips:-)

Takker for svar:-D

Edit: Har jo fått med meg att det er god lyd i de i forhold til pris, men hadde vært fint med en liten beskrivelse av hvordan mellomtonen er også i tillegg til bass og diskant:-) Hvordan er samspillet mellom bass, mellomtone, diskant f. eks.?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen la jeg ikke spesielt merke til når jeg fikk den demoen fordi jeg var mer opptatt av å lytte etter hvor stort lydbildet var, samspill og helhet. Tror de hadde spilt inn de stakkars små høytalerne i 300 timer ellernoesånt. Diskanten var oppløst som få og den ble aldri slitsom. Mellomtonen la jeg heller ikke mye merke til, den bare var der (og det er jo en bra ting), men stemmer og mørke strenger på gitarer kom veldig overbevisende godt fram. Bassen var som nevnt tidligere tight, dyp (til stativ å være) og veldig fin.

Jeg fikk høre dem på psy-trance (en litt tørrere form for trance med mye effekter å bass linje som leker seg fra start til slutt) da jeg hører mye på elektronisk musikk, og dette greide DM 2/7 lett. Bassen var ekstrem og diskanten var bare deilig. For å bevise hvor god DM 2/7 er i toppen fikk jeg høre en par sanger fra en svensk prog-gitar-spiller. Tror hjulet på Hegel'en gikk rundt 988 ganger før det var "høyt nok". Virker som Dynaudio's DM serie liker seg desto høyere det blir. Anyways. Det var nydelig. Verken mellomtone eller diskant ble slitsom. EVER. Jeg bare lukket øynene å nøyt hver eneste sekund av det jeg hørte. Som sagt. Jeg var solgt!

Finnes uttalige Dynaudi-eksperter her på forumet (de fleste har vel skrevet noe i denne tråden). Kanskje de kan fortelle deg litt om kald eller varm lydsignatur hva Dynaudio gjelder og hva du kan matche det med av elektronikk for å få det du vil ha og trenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen la jeg ikke spesielt merke til når jeg fikk den demoen fordi jeg var mer opptatt av å lytte etter hvor stort lydbildet var, samspill og helhet. Tror de hadde spilt inn de stakkars små høytalerne i 300 timer ellernoesånt. Diskanten var oppløst som få og den ble aldri slitsom. Mellomtonen la jeg heller ikke mye merke til, den bare var der (og det er jo en bra ting), men stemmer og mørke strenger på gitarer kom veldig overbevisende godt fram. Bassen var som nevnt tidligere tight, dyp (til stativ å være) og veldig fin.

Jeg fikk høre dem på psy-trance (en litt tørrere form for trance med mye effekter å bass linje som leker seg fra start til slutt) da jeg hører mye på elektronisk musikk, og dette greide DM 2/7 lett. Bassen var ekstrem og diskanten var bare deilig. For å bevise hvor god DM 2/7 er i toppen fikk jeg høre en par sanger fra en svensk prog-gitar-spiller. Tror hjulet på Hegel'en gikk rundt 988 ganger før det var "høyt nok". Virker som Dynaudio's DM serie liker seg desto høyere det blir. Anyways. Det var nydelig. Verken mellomtone eller diskant ble slitsom. EVER. Jeg bare lukket øynene å nøyt hver eneste sekund av det jeg hørte. Som sagt. Jeg var solgt!

Finnes uttalige Dynaudi-eksperter her på forumet (de fleste har vel skrevet noe i denne tråden). Kanskje de kan fortelle deg litt om kald eller varm lydsignatur hva Dynaudio gjelder og hva du kan matche det med av elektronikk for å få det du vil ha og trenger.

Takker for svar:-D

Hører en del på elektronisk musiik selv, men hører også mye på gammel rock som Deep Purple, Pink Floyd, Rolling Stones o.s.v. Litt pop musikk blir det jo også. Hører egentlig på mye forskjellig. Derfor må en stativ høgtaler for min del være god på det meste de blir matet med av musikk.

Liker i grunn beskrivelsen din bra og det er mulig dette er den rette stativhøgtaleren for meg, men må selvfølgelig høre de selv før ett eventuelt kjøp

Får se om det blir en lytterunde i løpet av sommeren og da blir det en tur innom Soundgarden for å høre på DM 2/7 sammen med Hegel H200 iallefall siden Dynaudio får ganske mye ros her på forumet:-D

Kann vel tenkes att det må bli en god subwoofer i tillegg for å ta seg av de legre frekvensene, men får ta det når den tid kommer (Eller er det noen som har noen gode tips ). Må bli en subwoofer som spiller bra på musikk sammen med DM 2/7 i tilfelle. Ikke større en 10" iallefall

Takker deg enda en gang for att du tok deg tid til å svare:-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med SVS SB12+. Lover den er kjapp nok selvom det er en 12'''er! Fin og kompakt er den og.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med SVS SB12+. Lover den er kjapp nok selvom det er en 12'''er! Fin og kompakt er den og.

Må innrømme at den ser fristende ut ja. Står mye bra om den på siden til L-Sound og det som står der høres jo veldig lovende ut.

Ble VELDIG fristet nå kjenner eg, men de penga.... Likte også att den tar så liten plass og såg så stilren og lekker ut. Det er noe som betyr en del for meg siden eg har litt begrenset med plass i front.

Må nokk innom L-Sound i løpet av sommeren også da kanskje viss pengene strekker til:-D

Takker for tipset:-D

Har du en selv forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Må innrømme at den ser fristende ut ja. Står mye bra om den på siden til L-Sound og det som står der høres jo veldig lovende ut.

Ble VELDIG fristet nå kjenner eg, men de penga.... Likte også att den tar så liten plass og såg så stilren og lekker ut. Det er noe som betyr en del for meg siden eg har litt begrenset med plass i front.

Må nokk innom L-Sound i løpet av sommeren også da kanskje viss pengene strekker til:-D

Takker for tipset:-D

Har du en selv forresten?
    DM 2/7 og en bassreflekssub på Hegel H200.... Jeg spydde akkurat litt i munnen min.

(Med mindre det er kun film subwooferen skal brukes til, selvsagt)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    DM 2/7 og en bassreflekssub på Hegel H200.... Jeg spydde akkurat litt i munnen min.

Det står på siden til L-Sound att det er en subwoofer i et lite trykkabinett

Har ikke hørt den som sagt, men du kann ta det helt med ro. Kjøper den ikke viss eg ikke liker lyden i den.

Kanskje du kann fortelle meg litt om denne subwooferen siden du måtte spy bare ved tanken på denne subwooferen:-D

Edit: Har du ett bedre tips til meg da:-) Har som sagt ikke hørt denne selv, fekk bare ett tips:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1

SVS SB12-Plus er ikke en bassreflekssub. Mulig du forvekslet den med SVS PB12-Plus som er mye dyrere, større og har bassporter

Grunnen til att SVS SB12-Plus frister å prøve er som sagt p.g.a att den er liten og lettere å plassere for meg i mitt rom + att det er noen innstillingsmuligheter som også gjør ting enklere for min del med tanke på å få så god lyd som mulig med enkle grep som til og med eg forstår meg på

Vet det sikkert trengs mye bedre utstyr for å få det helt "optimalt", men har ikke greie på slikt utstyr desverre.

Når eg gikk inn på L-Sound sin side og leste litt om den der + ett par tester ble eg litt nysgjerrig på lyden i denne da eg fekk inntrykk av att den er presis og att den spiller bra på musikk (i forhold til pris) sammen med stativhøgtalere p.g.a trykkammer. Har ikke råd til dyrere subwoofer heller desverre.

Dette er bare noe eg har lest meg frem til og har som sagt ikke hørt den. Må selvfølgelig høre på den før ett eventuelt kjøp Har iallefall lyst å teste den for å finne ut hvordan den er

Nederst i innlegget er ett par tester der det står litt om innstillingsmuligheter og andre spesifikasjoner. En test er bare en test og ikke en fasit for hver enkelt og det er eg klar over, men det kann jo i noen tilfeller gi en pekepinn på om den er verd å teste ut. Og det kommer eg til å gjøre når tiden er inne uansett om noen kanskje har andre meninger om denne subwooferen:-D Det er jo ørene mine som bestemmer til slutt om eg synes den er bra eller ikke:-D

Ingen sure miner fra meg, men prøver heller å forklare litt bedre hvorfor eg er litt nysgjerrig på å prøve denne subwooferen når tiden er inne I testene er det lettere å se hvilken subwoofer det er snakk om også og att SVS SB12-Plus har trykkammer og ikke bassrefleksrør

http://www.lsound.no/webedit_files/8...hjemmekino.pdf

Product Review

Respekterer selvfølgelig om noen mener noe annet en meg, men vi har ikke alle lik smak og skall jo kunn høre på den i første omgang. Det er jo mulig eg finner ut att eg ikke liker den også, men den skall prøves før eg kann si noe mer om det:-D

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Nå må jeg lufte litt frustrasjon her...

Jeg bestilte Dynaudio DM 2/7 lørdag 23. mai. Da ble jeg fortalt at høyttalerene mest sannsynlig skulle komme i slutten av neste uke. Altså innen 30. mai. Betalte 10% i depositum for høyttalerene og gikk glad og fornøyd hjem.

Butikken ringte aldri iløpet av neste uken, så tirsdag etter pinse ringte jeg og hørte hvor høyttalerene ble av. De beklagde og sa det var blitt kluss med leveringen og at kun stativene var kommet (Dynaudio Stand 1). Høytalerene kom mest sannsynlig iløpet av uken.

Idag er det søndag og har ikke hørt noe. Jeg VET at det ofte er problemer med levering og at i mange tilfeller kan ikke butikken lastes nevneverdig. Det er leverandør som er treg, men selv om jeg "vet" dette tenker jeg at jeg har ventet lenge... Er det noen som vet om Soundgarden har høy avanse på produktene de selger? For jeg tenker nemlig å ikke betale full pris når jeg nå har ventet nesten 2 uker mer enn først antatt.

*sukk* Håper de kommer imorgen eller tirsdag. Jeg reiser avgårde på onsdag...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azerty
    Ok. Nå må jeg lufte litt frustrasjon her...

Jeg bestilte Dynaudio DM 2/7 lørdag 23. mai. Da ble jeg fortalt at høyttalerene mest sannsynlig skulle komme i slutten av neste uke. Altså innen 30. mai. Betalte 10% i depositum for høyttalerene og gikk glad og fornøyd hjem.

Butikken ringte aldri iløpet av neste uken, så tirsdag etter pinse ringte jeg og hørte hvor høyttalerene ble av. De beklagde og sa det var blitt kluss med leveringen og at kun stativene var kommet (Dynaudio Stand 1). Høytalerene kom mest sannsynlig iløpet av uken.

Idag er det søndag og har ikke hørt noe. Jeg VET at det ofte er problemer med levering og at i mange tilfeller kan ikke butikken lastes nevneverdig. Det er leverandør som er treg, men selv om jeg "vet" dette tenker jeg at jeg har ventet lenge... Er det noen som vet om Soundgarden har høy avanse på produktene de selger? For jeg tenker nemlig å ikke betale full pris når jeg nå har ventet nesten 2 uker mer enn først antatt.

*sukk* Håper de kommer imorgen eller tirsdag. Jeg reiser avgårde på onsdag...
    Hm. Vel. Det er mye bra utstyr, merker osv på Soundgarden, og når man er I butikken er det veldig glade og behjelpelige menesker man møter.

Men! Når jeg bestile JBL-høytalere til min far så skulle det ta "2-3" dager å få dem sendt til Trondheim. 2-3 dager ble til 5 uker, og på den tiden hadde allerede vi vært og handlet Dali-høytalere isteden.Tror Soundgarden taper en del på den typen "service".

Forstår med andre ord frustrasjonen din godt.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •