PC12 NSD som ht-stativ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC12 NSD som ht-stativ

Hei folkens. I stua har jeg integrert en hjemmekino/stereoanlegg. Når jeg lytter til musikk med mine TL260 trenger jeg ikke sub, men vil jo selvfølgelig ha sub til film. Jeg har pr. nå en PB10 ISD som jeg er superfornøyd med lydmessig, men ved siden av de lekre TL260 i pianolakk blir den dessverre som en grå mus utseendemessig. Jeg liker symmetri, så jeg må få hjem en sub til (men har ikke så lyst på en grå mus til). Fikk en idè her om dagen: Hva med å få hjem 2stk PB12 NSD, og bruke som høyttalerstativ for bakhøyttalerne? Hva tror Dere? Er det noen som har sett slik en løsning?

Eventuelt sub/ht løsningen fra xtz som sub og bakhøyttalere. Men jeg mistenker at svs gruser xtz på film.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da en hvis (stor) fare for at høytalere vil flytte på seg om de står oppe på sbuw.

Hadde center stående oppe på en pb12 plus/2 og måtte til stadighet frem med tommstokken for og sette center på riktig plass :-/ enda jeg hadde demping mellom center og subw.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er da en hvis (stor) fare for at høytalere vil flytte på seg om de står oppe på sbuw.

Hadde center stående oppe på en pb12 plus/2 og måtte til stadighet frem med tommstokken for og sette center på riktig plass :-/ enda jeg hadde demping mellom center og subw.
    Da er subben etter min mening for dårlig bygget.
    Og vis det er tilfellet så kan man kjøpe gummi knotter som man har mellom sub og høyttaler.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Da er subben etter min mening for dårlig bygget.
    Og vis det er tilfellet så kan man kjøpe gummi knotter som man har mellom sub og høyttaler.
    Oppgraderte (byttet elementer) på suben så har sett inne i plus/2 og vet den er solid bygget så det er nok ikke problemet.

Kan være at den selvmek gummien jeg hadde mellom subw. og center var for hard eller jeg var var for nøye med cm.

Har du ikke vært i nærheten når en eller flere svs subwooofere lufter seg altså... ? blir litt vibrasjoner da både i det ene og det andre

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger da ikke være SUB'en sin skyld at centeren ikke vil ligge i ro.

Har en PC-13 Ultra bak hver front høytaler, og etter f.eks en fest så må jeg frem i tv benken min å sette dvd og blu-ray spilleren på plass. Er såpass mye bevegelse i gulvet når SUB'ene jobber i dypet at komponentene i tv bordet rett å slett flytter på seg. Kan legge til at skapdørene på kjøkkenet også har en tendens til å stå åpne etter en litt heftig demo her hjemme

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Trenger da ikke være SUB'en sin skyld at centeren ikke vil ligge i ro.

Har en PC-13 Ultra bak hver front høytaler, og etter f.eks en fest så må jeg frem i tv benken min å sette dvd og blu-ray spilleren på plass. Er såpass mye bevegelse i gulvet når SUB'ene jobber i dypet at komponentene i tv bordet rett å slett flytter på seg. Kan legge til at skapdørene på kjøkkenet også har en tendens til å stå åpne etter en litt heftig demo her hjemme
    Er det ikke 3 stykk PB13 du har da ?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, 2 x PC-13 Ultra. Slik har det vært en stund nå. Har faktisk ikke testet PB-13 Ultra her hjemme, kun hørt de på LSound.

Men som jeg har nevnt i andre tråder. Hadde egentlig holdt med en PC-13 Ultra her, men ser så mye bedre ut med en bak hver høytaler

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Nope, 2 x PC-13 Ultra. Slik har det vært en stund nå. Har faktisk ikke testet PB-13 Ultra her hjemme, kun hørt de på LSound.

Men som jeg har nevnt i andre tråder. Hadde egentlig holdt med en PC-13 Ultra her, men ser så mye bedre ut med en bak hver høytaler
    Har da vel plass til flere tårn du... http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/47982 labbetussen har en igjen nå

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har da vel plass til flere tårn du... http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/47982 labbetussen har en igjen nå
    Plass, Ja. Behov, Nei

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Hei folkens. I stua har jeg integrert en hjemmekino/stereoanlegg. Når jeg lytter til musikk med mine TL260 trenger jeg ikke sub, men vil jo selvfølgelig ha sub til film. Jeg har pr. nå en PB10 ISD som jeg er superfornøyd med lydmessig, men ved siden av de lekre TL260 i pianolakk blir den dessverre som en grå mus utseendemessig. Jeg liker symmetri, så jeg må få hjem en sub til (men har ikke så lyst på en grå mus til). Fikk en idè her om dagen: Hva med å få hjem 2stk PB12 NSD, og bruke som høyttalerstativ for bakhøyttalerne? Hva tror Dere? Er det noen som har sett slik en løsning?

Eventuelt sub/ht løsningen fra xtz som sub og bakhøyttalere. Men jeg mistenker at svs gruser xtz på film.
    Jeg endte opp med å lage en stereobenk med dedikert rom for sub, en på hver ende av stereobenken. Benken måler 2300mm x 590mm x 530mm (lxdxh) og er lagt i heltre eik. Det ble utrolig bra og kan anbefales til alle som vil ha sub i stua på en diskre måte. Nå viser kun frontdekselet på suben, med 5mm klaring på alle sider Vibrasjoner på cd-spiller og andre komponenter er ikke noe problem. Benken veier ca 90kg i seg selv + komponenter, så det står fjellstøtt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •