SVS-STS01 SlimTowers

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 166
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS-STS01 SlimTowers

Jeg har aldri hatt greie på lyd ,men har vært heldig synes jeg med mine 2 siste hifikjøp: svs pc12nsd og svs mcs-o1.(minste tårnet og største centeren)

På SVSound.com står det dette om svs-01: (EDIT:SVSound - News)
    MSRP: $849 April pre-orders: $749 (stereo pair).
    Dette forstår jeg slik at den anbefalte utsalgsprisen er USD$849, men om man bestiller den nu, så får man den for $749. De blir dog ikke sendt ut før til sommeren. Prisen fra Norge/L-sound blir da kanskje 7-8000?

Jeg vurderer SVS slik at de lager solide produkter og at man ikke trenger angre på kjøpet. MEN som sagt så er jeg "ny" i HIFI-verdenen, og har i det siste lest en del tester om høytalere i prisklassen opp til 10 000kr.

Vil gjerne ha anbefalinger av andre høytalere i prisklassen 3-8000kr.
    :???: :wink:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er spent på disse her og særlig prisen. Har et par SVS SBS-01 og en SVS SCS-01 nå. Men om jeg er intressert i å betale 7-8000kr for de vet jeg ikke. Da kan jeg jo kjøpe to par SCS-01 istedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg er spent på disse her og særlig prisen. Har et par SVS SBS-01 og en SVS SCS-01 nå. Men om jeg er intressert i å betale 7-8000kr for de vet jeg ikke. Da kan jeg jo kjøpe to par SCS-01 istedet.
    Mener også og ha lest at du har PC12-NSD og da har du jo allerede en fin SVS-samling. :wink:

Mitt "problem" er at etter jeg fikk subben(PC12-NSD) og SVS-centeren er lyden blitt meget god i surround. Så god at jeg merker at mine gulvhøytalere ikke holder helt mål, når jeg kun kjører stereo. Jeg drømmer liksom om hvor bra det kunne vært om jeg fikk byttet de ut. Oppgraderingsyke?:???: Tja? Jeg tenker at oppgraderingsyken er feil diagnose når stereoannlegget jo egentlig er sykt?:roll:

Kanskje jeg kunne klart meg med to SCS-01?
    Eller; Dynavoice M-65 Dynavoice Challenger M-65 EX Sort

Er det noen som kan anbefale noen høytalere som kunne passe godt sammen med SVS MCS-01?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PC-12NSD ja. Har lyst på mer SVS for det virker til å gi mye for pengene. Men de er ikke akkurat lettdrevne så jeg skal se om jeg får kjøpt sluttrinn til de.

M-serien til SVS har jo en verdensklasse diskant så hva med MBS eller MTS?Men STS'ene har jo oppgradert diskant også så det kan jo hende at forskjellen opp til M ikke er så stor. Kommer ihvertfall til å vurdere STS hvis prisen blir grei. Hvis vi ser på prisforskjellen på MBS og MTS så er egentlig 5-6000 en naturlig pris i forhold til SBS og SCS. Kommer de på 8000 går jeg heller for SCS eller opp på MBS.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser nå at jeg nok har oversett/undervurdert MBS som fronthøytaler. Har jo en liten kino og trenger vel ikke noe særlig bass under 60hz så lenge jeg har PC12-NSD. Har forresten crossover på 80hz og synes ofte at jeg i tillegg til subben også får bass fra centeren:-D
    Men etter at jeg begynte og måle med radioshacken, så har jeg ennå ikke fått subben til og funke skikkelig mellom 60-80hz. Så nå er planen og gå for en god "stereo-pakke" som spiller glimrende fra ca 60hz og oppover og dermed sette crossoveren på 60hz. Da blir subgrafen min veldig fin:roll:

Kommer nok til og gå for STS eller "ditt tips" MBS.
    Det er vel også en fordel og ha en mest mulig lik lyd/tone i frontrekka og da er det kanskje også lurt og gå for samme produsent?

EDIT: Ett par tilleggsspørsmål... Jeg ser at MBS står oppført med --Nominal Impedance 8 ohms?
    ...men MCS ....................... --Nominal Impedance 4~6 ohms?

Hva bør jeg sette OHM`en på i yamaha forsterkeren min? Jeg har jo allerede MCS, men alle mine andre høytalere bruker 8 OHM?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som du vet SBS-01 fronter og jeg spiller ofte musikk på de med PURE DIRECT på 663'en. Mye av musikken jeg spiller trenger ikke sub'en og for å være helt ærlig så blir den litt for fremtredende av og til. SBS'ene gir et trykk på trommer jeg ikke forventet før jeg hørte de. De mangler litt når bassgitar/kontrabass blir dyp, men da har jeg jo STRAIGHT å bruke.

Om du bruker samme merke på høyttalerne kommer nok like mye an på hvor nøye du er.

Har ikke målt noen ting på anlegget. Hvis jeg begynner med det er jeg redd jeg blir like utfrika som endel andre her inne er. De tar litt av. Tror de blir så opptatt av den perfekte kurven at de glemmer å kose seg med anlegget.

MCS har jo et element ekstra som sikkert gir den lavere impedansen.
    Alt jeg har lest om dette, unntatt hos Yamaha, sier at du skal la ohm'en være på 8.

Hvis STS blir så godt som like dyr som MBS så ser jeg ingen grunn til å kjøpe de. Da tror jeg de bommer litt. Siden STS'en også er beregnet for bruk sammen med sub så blir det egentlig lydkvaliteten som bestemmer og da må det være prisforskjell som smaker. Både STS og MTS har jo samme frekvensområde som en stativhøyttaler så sånn jeg ser det så er lydtrykk det eneste T'ene har til å tale for seg i forhold til B'ene. Så volumet du vil spille i må bestemme hvilken du velger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge de opplysningene vi har fått fra SVS så vil STS-01's anvendelige frekvensrespons være en del dypere enn den oppgitte som som alltid er målt ekkofritt og konservativt oppgitt.

Prisen vil straks være klar, hold øye med hjemmesiden vår : )

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L-Sound - Thomas
    I følge de opplysningene vi har fått fra SVS så vil STS-01's anvendelige frekvensrespons være en del dypere enn den oppgitte som som alltid er målt ekkofritt og konservativt oppgitt.

Det høres bra ut. Kommer de seg nærmere 50 og kanskje litt under så blir de endel bedre på musikk uten sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L-Sound - Thomas
    Håper "straks" er nokså fort:-D

Hva anbefaler dere i L-sound om en kunde har yamaha og svs centeren(MCS)?
    Skal man la Yamahaen være på 6ohm eller 8ohm?
    Jeg har stilt min yam861 på 6ohm, siden min center er min flotteste høytaler.
    Men jeg går ut i fra at ingenting kan bli skadet uansett, siden SVS oppererer med forskjellige OHM-innstillinger på høytalere innen samme modellserie?

Kan vi få en liten pekepinn/supercirka på hva STS`ene skal komme på?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar

Men jeg går ut i fra at ingenting kan bli skadet uansett, siden SVS oppererer med forskjellige OHM-innstillinger på høytalere innen samme modellserie?

La yamaha`n stå i 8 ohm.
    Setter du den i 6 ohm så taper du en del effekt !!! ( er et problem med yamaha )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil anbefale deg å la den stå til 8 ohm. Alt 4 ohms modus gjør er å redusere utgangsspenningen, og dermed forminske effekten. Jeg har kun en gang sett en receiver yte mer i 4/6 ohms modus enn 8, så det generelle rådet vil være å la den stå til 8.

Snart er meget snart, og prisen.....vi forsøker å forhandle oss frem til en best mulig pris, det er helt sikkert at den ikke vil komme til å koste 8000.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sette Yamahaen på 8ohm.......der var det gjort.
    Målte nå med radioshacken og lyden ble ett par desibel høyere.
    Lydkvaliteten ble hvertfall ikke dårligere.
    Takk for tipset gutter.
    Kjekt bare det å vite at man har rett instilling vet dere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt recieveren min på 8 ohm i 26,5 timer8)
    Det har blitt mer trøkk i bassen og jeg fant jo ut at pc12-nsd måtte få litt mindre effekt fra recieveren. Lyden i mine 5 Usblaster-høytalere "åpnet seg", men overskygger nå lyden fra centeren; MCS-01.
    Hva kan jeg gjøre for og få centeren min til å spille bedre? Går ut i fra at dette har med kraft/strøm den får fra Yamahaen min, som jo skal gi 105watt pr. kanal.

Kan jeg bare gå inn i menyen, der jeg stiller inn level/lydstyrke for de respektive høytalerene?

Eller bør jeg ha litt mer kraft og rutte med til denne senteren(88dB) som ikke er like lettdreven som mine jallahøtalere på 92db?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt recieveren min på 8 ohm i 26,5 timer8)
    Det har blitt mer trøkk i bassen og jeg fant jo ut at pc12-nsd måtte få litt mindre effekt fra recieveren. Lyden i mine 5 Usblaster-høytalere "åpnet seg", men overskygger nå lyden fra centeren; MCS-01.
    Hva kan jeg gjøre for og få centeren min til å spille bedre? Går ut i fra at dette har med kraft/strøm den får fra Yamahaen min, som jo skal gi 105watt pr. kanal.

Kan jeg bare gå inn i menyen, der jeg stiller inn level/lydstyrke for de respektive høytalerene?

Eller bør jeg ha litt mer kraft og rutte med til denne senteren(88dB) som ikke er like lettdreven som mine jallahøtalere på 92db?

Bruk dB måler... Still inn så du har referanse 85dB med master volum på -20dB det gjør mye for lydballansen.

Bedre lyd i center... et tips og la den få egen effektforsterker. Det har jeg gjort til min klipsch center og det ble en stor oppgradering lydmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så jeg trenger kanskje litt power til centeren, men hvor mye egentlig?
    Min Yamaha er jo på 105W. Hvis jeg bruker en forsterker, da må jeg koble den på pre-out? Og kraften fra forsterkeren blir ikke brukt. Rett til nå?

Er usikker på dette med watt siden jeg jo har forstått at dette er en betegnelse som strekkes litt langt....Og hvor mye av mine 105w er egentlig "skrytewatt"? Vil for eksempel en god mono-forsterker på 100w være tilstrekkelig? Er det noen forsterkere som passer ekstra fint sammen med Yamaha?, og er det noen "feller" jeg ikke bør gå i?

Når jeg kjøpte forsterker leste jeg mye info og fikk hverfall med meg at "preout" var kjekt og ta med seg. Men ikke at jeg kom til og trenge den med en gang...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så jeg trenger kanskje litt power til centeren, men hvor mye egentlig?
    Min Yamaha er jo på 105W. Hvis jeg bruker en forsterker, da må jeg koble den på pre-out? Og kraften fra forsterkeren blir ikke brukt. Rett til nå?

Er usikker på dette med watt siden jeg jo har forstått at dette er en betegnelse som strekkes litt langt....Og hvor mye av mine 105w er egentlig "skrytewatt"? Vil for eksempel en god mono-forsterker på 100w være tilstrekkelig? Er det noen forsterkere som passer ekstra fint sammen med Yamaha?, og er det noen "feller" jeg ikke bør gå i?

Når jeg kjøpte forsterker leste jeg mye info og fikk hverfall med meg at "preout" var kjekt og ta med seg. Men ikke at jeg kom til og trenge den med en gang...
    Bruker 360 brokoblet mono watt fra rotel på klipschen min. ( RB-1070)

Ser Lsound har få effekter inne nå.
    Du kan brokoble RB-06 til 180w 8 ohm.

RMB-1077 som er på tilbud er 7*100 w og kan avlaste yamahaen din.

Har ikke prøvd eller hørt MCS så er ikke sikker på hvor mange watt den trenger for og ha "full kontroll".
    Vet av en avforumer som har rotel RB-1091 stående på den, 600w 8 ohm yter den.

Jeg er av den mening av at Centerkanalen er den kanalen som gjerne skal spanderes litt ekstra penger på da den gjengir ca 70% av lydsporet til filmen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk prøvd meg med bi-amping av frontene da jeg kjørte 5.1, og det virket selv om mine fronter er billighøytalere.
    Nå syns jeg at jeg var veldig heldig som fikk denne super-centeren på avtorget. Nå har jeg flyttet min gamle center bak og har dermed 6.1 kino.
    Jeg har fremdeles en ekstra utgang til overs. Men det er vel ingen måte jeg kan bruke/trikse den over på centeren(MCSèn)?

Brokobling er noe jeg ikke behersker/forstår...om jeg hadde hatt en stereo-forsterker og satt begge utgangene på centeren, ville dette vært brokobling?

Takk for forsterkertipsene

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet så er det bare de ekstra surroundkanalene du kan bruke til bi-amping.

Brokobling er når du tar en stereoforsterker og kobler sammen de to kanalene til én. Det du beskriver blir bi-amping og er heller ikke dumt.

Hvis receiveren din har auto-oppsett så vil den justere volumet til de respektive kanalene slik at de matcher referansen. Da skal det i utgangspunktet ikke spille noen rolle hvilken følsomhet de forskjellige høyttalerne har. Min senter har 87dB mens frontene har 85dB.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis receiveren din har auto-oppsett så vil den justere volumet til de respektive kanalene slik at de matcher referansen. Da skal det i utgangspunktet ikke spille noen rolle hvilken følsomhet de forskjellige høyttalerne har. Min senter har 87dB mens frontene har 85dB.
    Når man justerer volumet manuelt i reciver-menyen, hva er det da som skjer?
    Når den gir kraft/strøm til høytalerene, er dette prinsipielt det samme som, og gi høytalere ekstra kraft gjennom en ekstern forsterker?
    Jeg ser nemlig for meg at jeg mister kraft for hver høytaler jeg kobler på recieveren? Men jeg har jo koblet på 6 høytalere og kan ha syv på den. Dette betyr vel at jeg, i hverfall teoretisk skulle ha litt kraft igjen?

Det jeg lurer på er jo hva som skjer om jeg nå må ut og bruke mer penger på en forsterker? Om det bare er volumet som blir høyere, så bryr jeg meg ikke i det hele tatt.
    Men om jeg kjøper en monoblokk eller stereoforsterker som jeg brokobler, og dermed får et kvalitetsløft på centeren min så frister dette
    Og vil en Vincent monoblokk på 125w eller 150w klare dette?

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •