SVS-STS01 SlimTowers - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 166
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Er enig med deg om "SISU"-prinsippet ditt. Og jeg er ikke så på hugget i dag når det gjelder og finne forskjellen på STS og MBS. Det kommer nok litt av at jeg tidligere i dag la inn bestilling på MBS, men kortet mitt måtte verifiseres først, og nå er kortet(goldenboy) på handletur med madammen.(Scary) Når dama er på byen drar hun kortet like fort som "Lucky Luke", og hun vifter med det slik at her hjemme går hun under psevdonymet ZORRO. (Tror ikke jeg skal dra den spøken akkurat i dag da)

Etter og ha snakket med L-sound så forstod jeg at her går handlingen på nett, og tilbakesendinger behandles når varen er tilbake...Derfor skal jeg heller ta ditt råd, Gurba, og vente litt for og høre om STS roer seg litt ned i toppen, etter at jeg har spilt en stund. Jeg har jo ca. 40 dager igjen.....:-D
    Jeg har prata med Lsound og de mente at 1-2 uker tar det før de er innspillt. Men de vil aldri matche M-serien som har en mye mer påkostet diskant. Det er litt rart for de spiller veldig pent på normal og litt normal+ volum. Det er når jeg drar på skikkelig at det blir komprimert og skarpt. Akkurat som om at det er forsterkeren som har skylden. Jeg skal prøve å koble de rett på Yamaha'en bare for å prøve.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forresten noe annet å prøve som pre? Jeg tror jeg skal grave fram den gamle Denon PRA-1500'en jeg har liggende på loftet for å prøve. Det blir nok ikke før i morgen, men tror kanskje at den yter både forsterkeren og høyttalerne mer rettferdighet enn 663'en selv om den er mer enn gammel. Den var ikke så værst i sin tid med reléstyrt inngangsvelger, XLR-ut, sub-ut og motorisert volumkontroll. Det blir nok ikke å bruke den til vanlig, men må prøve å finne synderen i oppsettet. Kanskje det er pre-ut'ene til 663'en som er for dårlige. Blir det merkbart bedre så er det bare å begynne å spare til pre-pro.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jeg har prata med Lsound og de mente at 1-2 uker tar det før de er innspillt.".....høres bra ut Da skal jeg ha dem hjemme i 1-2 uker så får vi se/høre

"Men de vil aldri matche M-serien som har en mye mer påkostet diskant."
    Mye mer påkostet. hmmm:neutral: STS-01 har dermed en mye mindre påkostet en.....:twisted: 8)

"Akkurat som om at det er forsterkeren som har skylden." To av to forsterkere som ikke er gode nok for STS. Det tror ikke jeg8) Men siden jeg også har Yamaha så hadde det vært ok. Men jeg tror yam861 har noen ok "pre-outer". (Er jo en testvinner+jeg husker at noen påpekte akkurat dette.)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok stor forskjell på diskantene i S og M. Den i M er jo blandt verdens beste og brukes i høyttalere til flere månedslønninger.

Vi får se hva tiden viser. Oppgraderingen fra SBS ble ikke så stor som forventet. De kan spille litt høyere og med endel mer trykk nedover, men diskanten er foreløpig litt skuffende.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er nok stor forskjell på diskantene i S og M. Den i M er jo blandt verdens beste og brukes i høyttalere til flere månedslønninger.

Vi får se hva tiden viser. Oppgraderingen fra SBS ble ikke så stor som forventet. De kan spille litt høyere og med endel mer trykk nedover, men diskanten er foreløpig litt skuffende.
    Er det ikke samme diskanten i STS-01 den samme som står i SBS-01 og SCS-01 da?

Litt festelig ( synes jeg ) at dere klager på skrikende diskant i denne serien. Jeg følte det stikk motsatte når jeg kjørte ett surround oppsett med denne serien, dog da uten STS-01.

Det er klart, begynner man å pine over hva de egentlig vil, så blir det skrikende, men det blir det med alle høytalere.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når jeg oppgraderte fra SBS til SCS i front synes jeg DET var en stor oppgradering

3 x SCS + 2 x SBS + 1 x PB-10 var sinnsykt mye kinolyd for pengene i mine øyne ihvertfall.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det må jobbes litt med rom akustikken her. Jeg tviler på at en skrikende diskant er høyttalerens skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder skrikende diskant; så er det selvfølgelig et definisjonsspørsmål som vi må bli enige om. Vi får nok sette oss ned i samme rom, med samme annlegg osv....det er jo selfølgelig umulig og mene hva andre hører av lyd. Å sette ord på det vi føler, spiser, hører, ser, tenker, osv vil jo alltid bli omtrentelig. Men det er jo lov og prøve. + at noen er jo nærmere enn andre. Noen er også så flinke og ordlegge seg at de vrir på sannheten, for eksempel reklamebransjen. Eller andre som måtte mene noe om sine egne ting som de vil selge.

Det jeg mener, eller prøver og mene8) , er at jeg hører at lyden blir hard i troppen...hva mener jeg med hard......kanskje at lyden til slutt blir litt ekkel i øret?

Jeg sier jo at jeg er fornøyd med SBS som surround, jeg har ikke satt de opp som fronter. Kanskje senere vis denne diskusjonen hardner til eller blir litt "skrikende"8)

Jeg logget meg på for og fortelle Gurba at nå merker jeg at høytalerene begynner og trykke mer. Jeg måtte faktisk bort og beføle subben. Men den vibrerte ikke, og det var jo kjekt. Var ute en time og satte høyt volum i "pure direct". Synes det hjalp
    Nå håper jeg selvfølgelig at STSène skal mykne litt i toppen fremover, og da skal jeg nok fortelle om det. :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er det ikke samme diskanten i STS-01 den samme som står i SBS-01 og SCS-01 da?

Litt festelig ( synes jeg ) at dere klager på skrikende diskant i denne serien. Jeg følte det stikk motsatte når jeg kjørte ett surround oppsett med denne serien, dog da uten STS-01.

Det er klart, begynner man å pine over hva de egentlig vil, så blir det skrikende, men det blir det med alle høytalere.
    Det er nye elementer i STS. Og jeg synes at de er mer skrikende enn SBS.

Jeg regner med (og håper) at det er en kombinasjon av at de ikke er innspillt og dårlig kildemateriale. Jeg finner ingen info om hvor høyt de egentlig kan spille, men jeg har vært oppunder 100dB med både skrikende og bra lyd, avhengig av melodi.

Rommet er nok ikke av de beste, men det er dessverre lite jeg får gjort med det. Det er åpent til venstre og til høyre er det et digert vindu.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nye elementer i STS. Og jeg synes at de er mer skrikende enn SBS.

Jeg regner med (og håper) at det er en kombinasjon av at de ikke er innspillt og dårlig kildemateriale. Jeg finner ingen info om hvor høyt de egentlig kan spille, men jeg har vært oppunder 100dB med både skrikende og bra lyd, avhengig av melodi.

Rommet er nok ikke av de beste, men det er dessverre lite jeg får gjort med det. Det er åpent til venstre og til høyre er det et digert vindu.
    "I tilfellet av STS-01 valgte de å ta den applauderte diskanten i S-Serien et steg lengre ved å benytte en spesielt ferro-fluid avkjølt versjon som tillater mer kraft og klarhet på grensen for dens ytelse. ClearSilk F2 er spesialfremstilt og produsert for en høyere kostnad......"

SVS har brukt ressurser på og utvikle diskanten, og jeg liker jo diskanten i SBS. Da har jeg troen på at den vil bli litt bedre i løpet av innspillings-perioden.

Jeg tror ikke rommet vårt er det som forårsaker problemet. Da ville det jo være nærliggende og tro at diskanten på alle våre høytalere ville hatt problemer.

V

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sant. Diskanten i M-serien har de ikke utviklet selv. Den er vel fra Moss hvis jeg husker riktig.

Jeg håper også at den blir bedre. Får la det stå på litt høy musikk så ofte som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte faktisk bort og beføle subben. Men den vibrerte ikke, og det var jo kjekt.

Nå håper jeg selvfølgelig at STSène skal mykne litt i toppen fremover, og da skal jeg nok fortelle om det. :-D
    Så lenge du koser deg, er det greit for meg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe Jeg velger å ikke legge meg borti det andre folk gjør.

Jeg tror faktisk at det ikke er høyttalernes skyld at de er skarpe av og til siden de ikke er det hele tiden. Eller er jeg på feil jorde nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte høytalerene mer inn mot lytteposisjon i går og merket med et at jeg kjente lyden bedre. Det trykket bedre.
    Når det gjelder diskanten så er den blitt bedre:-D Halleluja

Når dama er reist til Stavanger senere i dag, så skal det "guffes":twisted:

Kanskje denne Ferror (Fe?)diskanten må tøyes og bøyes litt...

Men nå skal jeg ikke skrive ned alle
    Now I got this feeling once again.......comfortly numb, og der kom en liten gitar solo fra Albert Hall..........begynner og bli lykkelig.

SVS-hjertet mitt begynner og banke fortere igjen, og det er ikke fordi jeg beføler subben

Nå er jeg vel der at jeg ikke tenker på og sende disse tilbake...

Satt oppe i går og hørte på Amy Winehouse fra 0000-0200 og var fornøyd, men ville vente med og skrive til jeg var våken igjen. Hadde noen filosofiske tanker om hvorfor det er bra med litt forskjellige høytalere i et
    hjemmekinooppsett8) , men de får jeg skrive om i neste episode.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var damen ute, og jeg satte på en fin sang av Prodigy-Smack my bitch up

Presset STSène opp i 110db i noen sekund og de skalv av fryd sammen med nesehårene mine:twisted:

Nå tenker jeg alt har av utstyr inne i STS-01 har vært tøyd ut max, slik at jeg nå offisielt går inn i kosefasen. Dette er en fase som alle synsere, inkl. haugesynsere, vet hva er. 8) (liker de solbrillene )

Har nå satt på the Gotan projekt, som er an blanding av tekno og trekkspill på fransk. Bør prøves...(er nokså allsidig, sier kona

Vet ikke om jeg nevnte det(jeg gidder jo ikke lese alt jeg har skrevet...8) )
    men jeg liker også Pure Direct nå, har ikke hørt musikk uten PC12-NSD etter at subben kom i hus. STSène begynner og fenge.

Har gått fra en sinstilstand av forventning de siste ukene, til litt syting, og er nå tilbake til synsing. Jeg har svart belte i synsing, men ikke i touch-metoden. Kona sier jeg ikke behersker touch-metoden på tastaturet...8)

Ok. Nå over til det filosofiske hjørnet;
    Det som jeg nå begynner og manipulere min hjerne med.....er at jeg har tenkt....å nei tenker dere... , det som for igjennom hodet mitt i går natt var at de fleste audiophile sikkert har en eller annen form for søken etter bedre lyd. Og alle har et budsjett, kanskje ikke Røkke, men han må alikevell forholde seg til det som er å oppdrive.

OK videre...poenget er at jeg har funnet ut at for meg så har denne driven etter finere lyd (også finere bilde) flere ganger blitt oppfylt. Men så går det litt tid så kommer det som mange kaller oppgraderingsspøkelset.
    Kanskje ikke helt det jeg mener , siden jeg vil ikke ha med dette umettelige drivet etter gods og gull. Eller som Odd Børresen laget sang om Ska ha- ska ha .

Det som er nøkkelordet; (det kunne vært måtehold) men her tenker jeg på VARIASJON. Om man finner sitt drømme annlegg så vil man til slutt bli vant med det og følgelig ikke sette like mye pris på det...
    Hvor lenge var Adam i Paradis? eller Hvordan kan man ha det fint i Himmelen, uten og kjede seg, om der ikke finnes et *******?(oisann, dette må være autosensur eller en kjapp moderator. Jeg mente naturligvis ikke ***** men der som satan bor, når han ikke er på jobb)

Ok, videre en gang til...
    Jeg sitter jo med en center fra M-serien og nå med Frontene til serien under. Dette gir uante muliheter av variasjon. Det finnes mange gode innspillinger i Stereo- nå kan jeg spille det i to STS-fronter eller la reciever, knekke opp lyden i 5.1 og vips så har jeg mesteparten av lydbildet i MCS.
    Framover blir det mye HD og da blir det 5.1 med MCS-01 som hjørnesteinen i lydbildet. Noen sa tidligere i tråden at en god senter skader ikke...

Dette blir minst 3 overraskelser i ett; altså et kinderegg

Nå håper jeg bare at STS ikke er ferdig innspilt....for det betyr jo at den kan bli enda bedre...gleder meg til fortsettelsen.
    8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe

Jeg har nå testet ut litt musikk på DVD.

Nightwish - End of an era Live at Hartwall Arena hadde for dårlig lyd så den ble forkastet.

Cats: Memories med Elaine Page's stemme rundt 105dB uten problemer og bare en liten tanke skarphet.

Meatllica S&M: Nothing else matters. Også godt over 100dB på stemmen, men det var litt skarpere på frontene enn på senter når jeg vekslet mellom 2.0 og 5.1. Manglende innspilling kanskje? SCS'en har jo endel timer bak seg.

Var nettopp innom ADVANCED SETUP for å resette receiveren og der stod BI AMP ON. Mystisk siden jeg ikke har vært der.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå resatt 663'en og kjørt YAPO på nytt. Det ble større forskjell på PD og STRAIGHT nå. Det er ingen tvil om at det er noen kretser inne og justerer diskanten når ikke PD er på. PD er fortsatt skarp, men det er nokså dempet på STRAIGHT. Må nok velge kilde med omhu på PD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meatllica S&M: Nothing else matters. Også godt over 100dB på stemmen, men det var litt skarpere på frontene enn på senter når jeg vekslet mellom 2.0 og 5.1. Manglende innspilling kanskje? SCS'en har jo endel timer bak seg.

Musikk i mine ører Da er det jo kanskje en virkelig stor mulighet at diskantene trenger litt innspillingstid. Dessuten så tror jeg at SVS ikke har gått ned på kvalitet når de har valgt nye diskanter. Valgt nye eller utviklet nye er irrelevant for meg, bare F2 er best.
    SVS I stil believe8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk i mine ører Da er det jo kanskje en virkelig stor mulighet at diskantene trenger litt innspillingstid. Dessuten så tror jeg at SVS ikke har gått ned på kvalitet når de har valgt nye diskanter. Valgt nye eller utviklet nye er irrelevant for meg, bare F2 er best.
    SVS I stil believe8)
    Vi får bare ha troen og holde ut et par uker.

Diana Krall på flac tåler også over 100dB uten å bli plagsomt. S'ene blir litt markerte, men det kan de bli på høyttalere til mange ganger prisen og.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg filmen KNOWING med nicolas cage, og kan love dere at mine nye SBS og STS leverte. Var litt stolt og glad

Nå har jeg akkurat lagt inn en bestilling på MBS-01 og håper L-sound ikke er blitt lei maset mitt, og dermed nekter og sende meg dem. Bestillte med stativene deres. Jeg går for gull8)

For og være ærlig, så føler jeg meg litt dum nå siden alt jeg har klaget på når det gjelder STS er blitt ok:-? Jeg syntes jo diskantene var for skarpe i begynnelsen men de er bra nå.

Grunnen til at jeg vil prøve MBS-01 er at jeg synes både 6000kr(STS) og 9600kr(MBS m/stativ) er så mye penger at jeg vil være sikker på at jeg har gjort det rette valget. Og hvilket høytalerpar jeg vil beholde er ennå uvisst. Men jeg skal GARANTERT beholde det ene, for STS-01 holder hva de lover.

Men det var etter filmen i går jeg merket hvor kjekt det er og ha lydkvaliteten på topp. Har alltid sagt til venner og bekjente at lyden er halve opplevelsen når en ser kino. Etter i går ble jeg enda mere sugen på og se/høre om det kan bli bedre.

Det skal litt til at jeg sender STS-01 tilbake siden de er 3500kr billigere en MBS+stativene. Frakt må jeg jo også betale. Men jeg vet jo at uansett hva jeg går for så vil jeg aldri sitte og lurer på "hva om..."!!!
    Og jeg vet jo at det kan bare bli bedre, siden STS er topp, og MBS nå er kastet inn i "racet" for og utfordre vinneren:-D
    Måtte den beste løsningen vinne

PS.
    Er det noen i nærheten av Haugesund som er interresert i noen av høytalerene, så skal de selvfølgelig få kjøpe de jeg ikke går for. Da kan de trekke fra frakten, siden den må jeg jo betale uansett.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •