SVS-STS01 SlimTowers - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 166
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter og hører på Pink Floyd-Pulse, "my sense is real" synges det. Prøver meg med forskjellige oppsett mtp Hz og Large/small speakers.
    "Can`t seem to think straight" hmm8)

I stedet for musikk uten sub, har du prøvd og sette Hzèn på 60 eller 40?
    Synes det mangler for mye uten sub, men det er jo fin lyd.:-D
    Nå får jeg skifte cd snart, dette er litt gøy, ja:-D

Tror du en cd-spiller f.eks Emotiva sin, får fram bedre lyd en PS3? Eller er det reciever og forsterker som farger/former lyden mest? Nei, nå må jeg ikke tenke på mer handling:neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvordan har du stilt de opp med hensyn til toe-in? Jeg vinkla de først litt inn, men det ble litt skarpt. Nå peker de rett framover og det ble mye bedre.

Har såvidt bare spilt litt musikk på de i Pure Direct, men jeg savner ikke bass på f.eks. Epica - The Devine Conspiracy.
    toe-in? forstod jeg ikke.
    Syntes også de var litt skarpe, men etter og ha kalibrert pluss litt bruk så merker jeg det ikke lenger. Synes de hørers veldig fine, men jeg har aldri hatt så fine høytalere før. Det gjør det vanskelig for meg og sammenligne...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    toe-in? forstod jeg ikke.
    Hvor mye har du vinklet de inn mot lytteposisjon betyr det.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spillt litt på den nå. Mulig innspilling gjør en forskjell, men foreløpig konklusjon er:

De kamuflerer ikke noe. Spiller du en litt dårlig MP3 så blir lyden litt skarp. Gir du de bra signal så spiller de bra. Jeg klarte selvfølgelig ikke å dy meg og satte på Infected Mushroom - Montoya rimelig høyt og det trykker som bare fy.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder toe-in så hører jeg ikke forskjell her på min minikino. Men kansjke etter hvert som ørene mine får trening og høytaleren blir innspillt.
    Har ikke så mye mer og si annet enn at jeg nå har bedre høytalere der ingenting skriker lenger. Men som du sier Gurba, så hører man det man spiller.8)

Skal bli interressant og se om lyden blir finere etter som tiden går.
    Akkurat nå er de som fantomet; hard mot de harde

Orker ikke gjøre dette nå, men hva om man bytter om på høyre og venstre, mtp. at diskanten sitter litt på "siden". Er det noe som slår dere, eller finnes det et generelt råd om det er best og la diskantene vende utover eller innover?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt tanken på å bytte, men får se hva tiden viser. Vet andre har gjort det med "like" høyttalere med hell.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært mye på kinoen siste døgn8)
    Det nye for meg er at jeg nå har satt crossover på 60hz og alle høytalere som small. Automatisk kalibrering har aldri foreslått lavere enn 60Hz. Men nå fåreslår den 40Hz....synes dette er et tegn på at STS leverer lenger ned enn mine forrige høytalere, som hadde en 8" i siden.(en diskant og to 5-6")
    Jeg har kalibrert med radioshack før og da hadde jeg lii for mye trøkk på ca70Hz: Jeg snakker om PC12-nsd her, og har tenkt lenge på og sette hzèn på 60. Kjenner at jeg ikke blir like fort trett i skallen nå.

Herlig med Eidsvåg med mye behagellig bass. Føler høytalerene er litt mykere i kantene nå

SBSène gjør en meget god jobb bak i rommet , sammen med meg på minikinoen Merker jeg aldri har hatt kvalitet på lyden rundt ørene. Takk SBS!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra at du er fornøyd så du ikke synes at jeg har lurt deg. Jeg har foreløpig ikke fått testet de skikkelig ennå pga at jeg har vært borte idag, men Diana Krall hørtes veldig bra ut det lille jeg hørte mellom jeg kom hjem og jeg henta ungene i barnehagen. Mått skru opp SBS'ene bak og legge ledninger og autokalibrere igjen. Får vel kalibrere litt mer nøyaktig over helga når ungene er i bh.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hørt så mye på STS at jeg kan komme med en "test-kommentar".
    Jeg fikk aldri noen aha-opplevelse når jeg fikk disse STS-tårnene inn på kinoen min. Grunnen slik jeg opplever det er at jeg allerede har MCS-01, som gir finere lyd. SBSène som jeg har satt som surround, gjør dog en glimrende jobb.
    Lyden i STS-01 er bedre enn lyden fra USblasterene mine, men de er desverre ikke verdt investeringen på 6666kr(into.pris+frakt). Det kan godt være at andre uten høytalere i det hele tatt, ville vært fornøyd. Men jeg har allerede høytalere og forbeholder meg retten, selvfølgelig, og vurdere hva jeg får for pengene.
    SVS gav meg jo bakoversveis med pc12nsd, og MCS fra brukten fulgte videre opp med god lyd. SBS er jeg også fornøyd med , takk SVS.

Nå skulle det vel bare mangle at MCS gir bedre lyd enn STS, men jeg håpet jo at jeg skulle klare meg med frontene fra serien "under"... Nå må jeg ta den sure telefonen til L-sound. Lurer på om det blir like lett og sende høytalerene tilbake. Nå får jeg se om servicen som alle skryter av stemmer...

Jeg har hele tiden målt STS opp i mot MBS-01, enda jeg ikke har hørt noen av dem...:neutral: Det som gjorde utslaget for meg er at jeg la øret inntil diskanten på MCS og STS. Da fant jeg ut at det er en forskjell her som jeg ikke kan leve med/leve uten...

Får håpe at L-Sound har yrkesstolthet nok til at de prakker på meg et MBS-tilbud "I can`t refuse"...

Problemet slik jeg ser det er at MBS krever høytalerstativer...
    MBS-8500kr + Stativ-1000 + Frakt = ca 10 000kr :cry:
    Grunnen til at jeg syter....da er det bare noen 1000-lapper til MTS

Nå har jeg vel snart bare 40dager igjen av fornøyd-garantien til SVS så jeg må i den forbannede tenkeboksen igjen. (Min tenkeboks er som en glattcelle)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lyttet til en av de gamle fronthøytalerene mine som jeg satte opp sammen med STS-01. STS i høyre og USblaster i ventstre. Øret inntil hver høytaler. Ikke store forskjellen...ikke noen 6666krs-forskjell her, nei.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lyttet til en av de gamle fronthøytalerene mine som jeg satte opp sammen med STS-01. STS i høyre og USblaster i ventstre. Øret inntil hver høytaler. Ikke store forskjellen...ikke noen 6666krs-forskjell her, nei.
    Hvorfor i all verden sitter du med øret inntil høytalerene? Hvordan de låter i lytteposisjonen er jo det som betyr noe her.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvorfor i all verden sitter du med øret inntil høytalerene? Hvordan de låter i lytteposisjonen er jo det som betyr noe her.
    Prøvde jo det i ca 100timer først da:-D
    Jeg er ikke så flink med lyd, men jeg vet hva jeg liker og ikke liker.
    Det jeg ikke likte var en eller annen form for spiss/kantete/skjærende/osv-LYD.
    Denne lyden kommer fra der diskanten sitter.

Du hadde vel i signaturen din at du hadde 4stk MTS. Har du de enda?
    Har du hørt MBS-01? Om jeg skulle ha litt lyd på 7m2-kinoen min. Så trenger jeg vel ikke mer en et par MBS? Elller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mens jeg maser8)

Når jeg sitter nærme/undersøker/legger øret inntil STS og MCS så hører jeg nesten ikke noe lyd fra halvparten ev elementene.
    -På MCS-01 så hører jeg nesten bare lyd fra et element + diskant
    -På STSène så hører jeg nesten bare lyd fra to elementer + diskant
    Har dette med at høytalerene er 2,5veis? Delefilteret som gjør dette?

Og når L-sound sier de skifter delefilter på MTS-serien; Gjelder dette bare MTS? Eller også centeren-MCS og surround-MBS?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mens jeg maser8)

Når jeg sitter nærme/undersøker/legger øret inntil STS og MCS så hører jeg nesten ikke noe lyd fra halvparten ev elementene.
    -På MCS-01 så hører jeg nesten bare lyd fra et element + diskant
    -På STSène så hører jeg nesten bare lyd fra to elementer + diskant
    Har dette med at høytalerene er 2,5veis? Delefilteret som gjør dette?

Og når L-sound sier de skifter delefilter på MTS-serien; Gjelder dette bare MTS? Eller også centeren-MCS og surround-MBS?
    Har 4 x MTS + 1 x MCS + 2 x Ultra i mitt surround oppsett enda ja. Har ikke planer om å selge det.

Hvor mye lyd som kommer av hvert element har med delefilteret å gjøre ja.

Delefilteret ble byttet i alle høytalerene i M serien ja, altså MTS MCS og MBS.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har 4 x MTS + 1 x MCS + 2 x Ultra i mitt surround oppsett enda ja. Har ikke planer om å selge det.

Hvor mye lyd som kommer av hvert element har med delefilteret å gjøre ja.

Delefilteret ble byttet i alle høytalerene i M serien ja, altså MTS MCS og MBS.
    Takk for kjapt svar.
    Slik du ser/hører det....er det noen forskjell i lyden på MBS contra MTS?
    Er det forskjell i lydsignatur eller har det kun med trykk og gjøre?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar.
    Slik du ser/hører det....er det noen forskjell i lyden på MBS contra MTS?
    Er det forskjell i lydsignatur eller har det kun med trykk og gjøre?
    Har faktisk aldri hørt MBS, så tør ikke uttale meg der.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker også skarphet av og til. Særlig kan kvinnestemmer bli skarpe når jeg skrur opp endel. Men andre ganger kan jeg skru opp så høyt jeg ønsker uten problemer. Jeg tror nok at de opererer etter SISU prinsippet. Søppel Inn Søppel Ut. Det er nok diskanten som kunne ha vært bedre, men de koster jo ikke all verden heller de STS'ene.

Synd du ikke liker de. Kanskje du hadde for høye forventninger? Jeg er fornøyd med de i hvertfall.

Har ikke fått prøvd de på film enda, men det blir i kveld.

EDIT: Jeg spiller forresten musikk uten sub nå også. Du må ha et annet krav til bass siden det blir for lite uten. Jeg dro som nevnt tidligere på Infected Mushroom - Montoya rimelig høyt og det trykka skikkelig. Vanlige trommer og kontrabass er også veldig bra.

EDIT2: Kanskje du skal prøve noe annet enn PS3 til kilde? Om du får lånt en CD-spiller kanskje. Det er veldig stor forskjell på DAC'er.

EDIT3: Du har jo noen uker returrett enda. Kanskje du skal gi de sjensen et par-tre uker for å se om de endrer seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker også skarphet av og til. Særlig kan kvinnestemmer bli skarpe når jeg skrur opp endel. Men andre ganger kan jeg skru opp så høyt jeg ønsker uten problemer. Jeg tror nok at de opererer etter SISU prinsippet. Søppel Inn Søppel Ut. Det er nok diskanten som kunne ha vært bedre, men de koster jo ikke all verden heller de STS'ene.

Synd du ikke liker de. Kanskje du hadde for høye forventninger? Jeg er fornøyd med de i hvertfall.

Har ikke fått prøvd de på film enda, men det blir i kveld.

EDIT: Jeg spiller forresten musikk uten sub nå også. Du må ha et annet krav til bass siden det blir for lite uten. Jeg dro som nevnt tidligere på Infected Mushroom - Montoya rimelig høyt og det trykka skikkelig. Vanlige trommer og kontrabass er også veldig bra.

EDIT2: Kanskje du skal prøve noe annet enn PS3 til kilde? Om du får lånt en CD-spiller kanskje. Det er veldig stor forskjell på DAC'er.

EDIT3: Du har jo noen uker returrett enda. Kanskje du skal gi de sjensen et par-tre uker for å se om de endrer seg?
    Hadde vel ikke noe særlig forventning, men gledet meg mer og mer til levering. Når jeg så koblet de til i annlegget, så skjedde det ikke så mye De frontene jeg har nå veier ca 20kilo hver og har jo også en 8"woofer i siden, så det var liksom høyere opp i lydspekteret STSène måtte hevde seg. Dessuten så elsker jeg jo svs-subben min, så den tar seg av alt nedover.
    Diskanten i STSène er BEDRE en den som står i mine fronter, men bare litt. Så resultatet er litt bedre lyd. Men dette er veldig mye penger for meg, og jeg er i tillegg veldig kostnadsbevist.

Selv om jeg vet at andre legger ut mye penger, så vet jeg også at det store flertall sikkert synes at både du og jeg, har tatt fulstendig av.
    For meg rettferdigjøres pengebruken når jeg har fått noe spesielt slik som PC12-NSD og MCS-01(halvpris på brukten)....

Den viktigste faktoren er alikevel en centerhøytaler fra SVS som setter standaren. Nå har jeg vel også fått mer respekt for Voicematching8)

Du sier at jeg må ha et annet krav til bass. Ja det fikk "tilfeldigvis" sammen med PC12-NSD:-D
    Når det gjelder og få meg en annen kilde enn PS3, Emotiva sin ERC-1 frister litt. Men igjen, jeg er kostnadsbevist og gidder ikke bruke 100% mer penger på 10% ytelse.....Du forstår prinsippet.
    Returretten til SVS kommer jeg sikkert til og bruke, men da legger jeg inn bestilling på MBS-01:twisted: Det skjer i morgen tidlig:!: :razz:

Nå skal jeg inn og veie mine fronter, så jeg ikke lyver om vekta.....
    23.6kg pr. stk men det er jo lyden som teller da.

Edit; Jeg er veldig fornøyd med SBS-01 de har hevet surroundlyden min betraktelig. Vel verdt 2000kr. Mine "gamle surround" er forresten av samme "serie/familie" som frontene. Her er det 3-0 til SVS, på frontene var det bare 1-0.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MBS blir sikkert bedre ja. Men jeg er fortsatt overbevist om at det er utgangspunktet som ødelegger av og til. Det spiller veldig bra på noe musikk og blir skarpt på noe. Særlig kan kvinnestemmer blir skarpe hvis opptaket er litt dårlig. Men det skjer bare når jeg skrur på endel. Har spilt kvinnestemmer på rundt 92-98dB uten at det ble ubehagelig. Jeg vet ikke hvor høyt de egentlig kan spille.

Har sendt e-post til Lsound om innspilling vs skarphet. Jeg har ikke lyst til å avskrive de ennå for de spiller veldig pent opp til en viss volumgrense. Og som sagt så er det ikke på all musikk problemet oppstår. Det kunne jo ha vært at klasse D Rotel'en ble for skarp hadde det ikke vært for at Emotiva skal være mørk og gir samme problemet.

Det ble jo som nevnt tidligere byttet delefilter på M-serien pga det samme. Time will show.

EDIT: Av en eller annen merkelig grunn føles STS'ene skarpere i dag enn de gjorde i går...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MBS blir sikkert bedre ja. Men jeg er fortsatt overbevist om at det er utgangspunktet som ødelegger av og til. Det spiller veldig bra på noe musikk og blir skarpt på noe. Særlig kan kvinnestemmer blir skarpe hvis opptaket er litt dårlig. Men det skjer bare når jeg skrur på endel. Har spilt kvinnestemmer på rundt 92-98dB uten at det ble ubehagelig. Jeg vet ikke hvor høyt de egentlig kan spille.

Har sendt e-post til Lsound om innspilling vs skarphet. Jeg har ikke lyst til å avskrive de ennå for de spiller veldig pent opp til en viss volumgrense. Og som sagt så er det ikke på all musikk problemet oppstår. Det kunne jo ha vært at klasse D Rotel'en ble for skarp hadde det ikke vært for at Emotiva skal være mørk og gir samme problemet.

Det ble jo som nevnt tidligere byttet delefilter på M-serien pga det samme. Time will show.

EDIT: Av en eller annen merkelig grunn føles STS'ene skarpere i dag enn de gjorde i går...

Er enig med deg om "SISU"-prinsippet ditt. Og jeg er ikke så på hugget i dag når det gjelder og finne forskjellen på STS og MBS. Det kommer nok litt av at jeg tidligere i dag la inn bestilling på MBS, men kortet mitt måtte verifiseres først, og nå er kortet(goldenboy) på handletur med madammen.(Scary) Når dama er på byen drar hun kortet like fort som "Lucky Luke", og hun vifter med det slik at her hjemme går hun under psevdonymet ZORRO. (Tror ikke jeg skal dra den spøken akkurat i dag da)

Etter og ha snakket med L-sound så forstod jeg at her går handlingen på nett, og tilbakesendinger behandles når varen er tilbake...Derfor skal jeg heller ta ditt råd, Gurba, og vente litt for og høre om STS roer seg litt ned i toppen, etter at jeg har spilt en stund. Jeg har jo ca. 40 dager igjen.....:-D

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •