SVS-STS01 SlimTowers - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 166
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Forskjellen mellom STS og MCS er garantert stor, men Romkorreksjonen vil automatisk prøve å få til så lik klang som mulig mellom de, pluss det har aldri skadet å ha en skikkelig Center høytaler
    Får håpe at det ikke er så ille at det blir plagsomt for han.

Jeg er spent på STS vs SCS. STS er mer lettdrevet og er redd SCS holder igjen. Kanskje jeg skulle hatt to SCS'er? Har du eventuelt forslag til om jeg bør kjøre de parallellkoblet eller seriekoblet? Og bør jeg ha de ved siden av hverandre under TV'en, eller én over og én under TV'en, eller på hver side av TV'en? Er det i det hele tatt noe å hente på å ha to senterhøyttalere?

Lurer på hvor mange som har bestilt STS siden første parti er utsolgt. Kanskje de ikke tok inn så mange i første omgang.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått forsendelsesinfo fra Schenker. Det er vel for mye å håpe på å få de til helga, men like over... Kjenner jeg får litt 25 år gamle julekveldsfølelser her nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nå har jeg fått forsendelsesinfo fra Schenker. Det er vel for mye å håpe på å få de til helga, men like over... Kjenner jeg får litt 25 år gamle julekveldsfølelser her nå.
    Ankommet terminal 26.08.09 16.08 KRISTIANSAND S
    "Pakkisen min" er altså på vei hjem HGSD.8) Nå har jeg trua på at den skal være her før helgen. Posten hadde i hvert fall klart det...

Trenger disse spilles inn før man drar seriøst på? Eller er det greit nok at man spiller så høyt man orker, bare lyden er klar og fin?
    Tror jeg kommer til og teste SBSène som fronter bare for gøy, før jeg setter de opp på deres respektive hyller, bak på sideveggene.
    Jeg har altså mine surround på sideveggene bak i rommet som er 3,5mlangt og 2m bredt.(7m2) Er dette en ok løsning eller er det noen som kan si med en gang at de ville hatt det bedre på bakveggen? Bakhodet mitt er bare 10-15cm fra bakveggen. Ville de spilt bedre om de hang oppe i hjørnene? Finnes det noen svar som er "fasit" eller må man bare prøve seg fram?
    Blir glad for alle tips!!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger egentlig ikke hyller siden de har keyhole bak. Bare skru i en skrue med passe stort hode og tre høyttaleren nedpå.

Hva er det egentlig som skal spilles inn? Er det elementene, delefilterkomponentene? Høyttalerterminalene? Angående selve innspillingen så kan du lese litt her.
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/2...hogtalere.html
    Jeg har ikke lest tråden selv, men på alle de sidene så må det da stå NOE fornuftig.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg sittet så nær bakveggen så hadde jeg montert de helt i hjørnet pekende mot hverandre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder innspilling av høytalere så er jeg avslappet...kommer bare ikke til og spille så høyt med det første. Liker lyden klar og fin og ikke forvrengt, så det burde gå greit. Tenkte kanskje at alle bevegelige deler i en høytaler kanskje hadde gått av og ta det litt rolig i starten.
    Om du synes det virker unødvendig og spille inn høytaler, hvordan blir det da med en forsterker....

Dette med plassering av surround er noe jeg har prøvd litt på, siden jeg hadde 6.1 en liten stund. Syntes jeg måtte bruke den gamle centeren min. Men jeg gikk i fra det, og kommer ikke til og gå for no 7.1 før kinorommet blir større eller at SVS lager noen bipolare høytalere. Det er vel det samme signalet i surround og surrroundback, er det ikke?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg at litt innspilling av høyttaler kan være greit så ting går seg til. Og jeg spiller ikke mer enn normalt høyt de første dagene for sikkerhets skyld. En forsterker regner jeg med går seg til i løpet av sekunder etter første runde.

I et 7.1 signal så er det forskjell på signalet i surround og surround-back.

STS'ene står fortsatt bare i Kristiansand på sporingsnummeret, men Schenker er dårlige til å oppdatere etterhvert. De gangene jeg har fått ting fra de så har de stått mottatt til omlasting i Trondheim helt til jeg har mottatt de hjemme. Men jeg tør ikke håpe på at de kommer i morgen.

Prata forresten så vidt med Schenker-sjåføren i dag og lurte på om han kom med høyttalere til meg snart. "Enda flere?!?" var svaret jeg fikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et 7.1 signal så er det forskjell på signalet i surround og surround-back.
    Hva er forskjellen da?:shock: Kjekt viss det er forskjell da!:razz:

Nå har jeg fått STS og SBS Har satt opp begge "pakkene".
    Førsteinntrykk er at de er relativt flotte og se på, ligner på seg selv. Var ikke så store som jeg hadde fryktet... Når jeg fikk MCS ble jeg jo sjokkert.

Lyden er finere enn den jeg hadde i mine 4-gamle, men så har de jo kostet litt da. Er finere klang i rommet mitt nå, men de blir jo på en måte målt opp i mot MCSèn min, siden alle de høytalerene som blir skiftet ut, er nå uta av kinoen. De virket litt krassere i toppen, men etter jeg har kalibrert synes jeg alle høytalerene utfyller hverandre godt. (Ble faktisk litt glad nå, når jeg skrev den siste setningen:razz: )

Når det gjelder om de er værdt pengene så kommer det litt an på hvordan man ser eller hører det. Jeg hadde jo høytalere som kunne laget masse lyd, og investeringen ble gjort for mange år siden. Slik sett så koster jo denne investeringen ALT EN GANG TIL:shock:

Skal bli spennende og se litt ut over kvelden når jeg får roet meg ned litt, og ørene har slappet av og tørket svetten...

Blir spennende og høre hva du har og si Gurba, selv om jeg selvfølgelig har noen meninger allerede. Liker for eksempel at jeg nå ikke trenger og passe på om jeg spiller i surround eller i stereo. Begge deler er blitt bedre...

Men er lydforbedringen nok til at kona ikke gir meg juling:shock: ops: :razz: Jeg får prøve og vise til at vi nå har et komplett SVS-anlegg og at vi nå ikke lenger tilhører arbeiderklassen....(nå er jo jeg NAV-kunde da..:razz: )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skulle jeg inn på kinoen og skrue av kanonen. Og der la jeg merke til at Yamahaen viste at det var et stereo-signal som kom inn på den. DVDèn som står i, er Amy Winehouse, live in London.
    Saken er at denne har et DTS-HD-spor i 5.1 som jeg synes gir en fin lyd. Men når recieveren nå viste at den tar inn et stereosignal så er jo ikke det beste. Da har jo recieveren delt opp lydsporet, fra 2.0 til 5.1. Hadde dette skjedd med mine andre høytalere så hadde jeg hørt det med en gang.

Anlegget mitt, har for meg, blitt mer fleksibelt med tanke på hvilke lydformater jeg gir det. Jeg slipper nå og irritere meg over at MCSèn lager godlyd, med noen fronter som står på sidene og ødelegger.
    Føler kinoen er komplett nå8) :-D ...intill videre8)

Nå går jeg en tur med hunden og gleder meg til og komme inn igjen.
    Kanskje jeg skal sette på noen filmer. Kanskje litt Big Lebowski, en film alle arbeidsledige burde se:twisted: 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og hører på Sade som er en av musikkdvdene jeg har hørt mest på. Kun 448kbps sier PS3èn min, men begynner og falle til ro med at jeg ikke hører høytalerene. De har glidd sømløst inn sammen med MCS-01. Jeg har en veldig liten kino, og tror gullkornet mitt er en Emotiva XPA-3 som driver frontrekka. Der har jeg satt subben på 80hz, MEN jeg har latt MCSèn stå som "large".
    Dette gir fin lyd hos meg:-D
    Yamaha 861(7x105) driver SBSène som jeg vel egentlig ikke hører noe særlig til, men jeg har heller ikke sett noen film enda. SBSène er for meg bare et par høytalere som jeg ikke trenger irritere meg over, siden de andre er så fine8)
    Er mer fornøyd nå enn for noen timer siden:-D

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattulerer med nyervervelsene. Du og Gurba (og sikkert flere) har ventet lenge på disse.

Det er gøy når stereo blir bedre enn 5ch. Jeg opplevde dette når jeg byttet ut mine B&W, så den godfølelsen kjenner jeg.

Med noen timer innspilling blir det nok enda bedre:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Grattulerer med nyervervelsene. Du og Gurba (og sikkert flere) har ventet lenge på disse.

Det er gøy når stereo blir bedre enn 5ch. Jeg opplevde dette når jeg byttet ut mine B&W, så den godfølelsen kjenner jeg.

Med noen timer innspilling blir det nok enda bedre:-D
    Takk for merknaden Jeg orker ikke å lese alt det jeg har skrevet8) , men jeg mente ikke at steroeoen er bedre enn 5kanaleren. Men begge har fått seg et løft. Men når det er sagt så vil jeg vel si at skulle jeg gjort alle innkjøp på ny, så måtte jeg vurdert kun stereo med megautstyr.

Har akkurat sett litt av Spidermann3 med mini, og da ble det liv i SBSène også. Det var jo kjekt, men har ikke vært redd for det. Gurba har vært garantisten for SBS-01. Det er ikke så lett å fortelle om SBS når de bare sitter på surroundplassene, men lyden ble finere enn den jeg hadde.
    Hva mer kan man forlange:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått mine STS'er ennå. Sporingen sier at de fortsatt er i Kristiansand, men som nevnt tidligere så er ikke Schenker kjappe med å oppdatere. Dritten er om de kommer i morgen for da skal jeg bort. Sist kom de faktisk nokså tidlig på morgenen så det er håp ennå. Ellers så blir det vel over helga.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har ikke fått mine STS'er ennå. Sporingen sier at de fortsatt er i Kristiansand, men som nevnt tidligere så er ikke Schenker kjappe med å oppdatere. Dritten er om de kommer i morgen for da skal jeg bort. Sist kom de faktisk nokså tidlig på morgenen så det er håp ennå. Ellers så blir det vel over helga.
    Jeg har ikke fått et godt inntrykk av Schenker:evil: I dag ville de ikke levere før på onsdag "for det var da de kjørte ut til private kunder" sist gang med pc12-nsd måtte jeg kjøre og hente dem selv Da var det samme opplegget.
    "Hallodamen" prøvde seg også med at dataen ikke hadde virket siste døgnet, men jeg hadde jo fulgt frakten siste døgnet på nettet. For meg virket det sist gang at de spekulerer i at kundene henter mest mulig selv. Nå er jeg ganske sikker... Etter at jeg hadde vært vanskelig, dvs; spurt dama om de forskjellige hvite løgnene hennes. (det var faktisk flere:evil: ) Så dukket det opp et firma som :evil: Schenker leide inn for og levere, og han snakket ikke en gang norsk, men litt engelsk. Han var en ok kar, da. Bortsett fra at han lempet bare kolliene av på snuplassen min, det var ikke noe dør til dør nei...
    Når jeg mottok emotivaen min kjørte posten feil så jeg ente opp med og bære 25kg 100meter. Men jeg gjorde det med et smil, postmannen var også glad...
    Poenget er at han sa han kjørte feil; enkelt og greit. Men Schenker har vært lite imøtekommende de to gangene jeg har vært i kontakt med dem.
    Ja-Ja fikk dem til slutt da, men så hadde jeg jo pokker meg betalt for det!

Når du nå har kjørt med SBS-01 som fronter, så kan jeg aldri tenke meg at du ikke kommer til og beholde dem Gurba!!! Gratulerer på forhånd.:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe dårlig å si om Schenker jeg da. Det jeg har bestilt har kommet kjapt og greit. Riktignok ikke helt til døra, men det er litt trangt i innkjørselen så jeg tror faktisk ikke at bilen hadde kommet inn om han prøvde. men det er 10-15 meter å gå og det overlever jeg.

SBS'ene blir nok bakhøyttalere når STS'ene kommer ja. Håper de matcher Yamaha og Rotel.

Godt å høre at du er fornøyd. Er særlig spent på hvordan de er på musikk uten sub'ene.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STS'ene er registert på omlastingsterminalen i Trondheim. Kanskje de kommer i morgen. Før kl 10.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt oppe en stund i går kveld og hørte på musikk. Når jeg hørte gitaren til forskjellige blues-trubadurer, så ble jeg enda mer fornøyd med STS-01.
    Men og høre musikk uten subben, det blir som og spille fele med en arm...
    (Litt tidlig på morgenen)
    De strekker seg ikke langt nok ned, men det har jeg heller ikke forventet. Men lyden er den beste som jeg har hatt hjemme; det er sikkert. Har jo fått med meg at du liker og spille uten sub, skal bli greit og høre hva du har og si, Gurba.
    Skalle viste hva han snakket om når han snakket om stereo-lyd:-D
    Nå skal jeg oppdage cd-samlingen på nytt, som det sies.....8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er STS'ene 20 minutter unna. Prata nettopp med sjøføren til Schenker.

På mye av musikken jeg spiller så er det helt fint uten sub'ene. Selv på de små SBS'ene. Jeg savner egentlig ikke dybde, men fylde og litt trykk noe jeg håper STS'ene kan bidra litt med. Jeg spiller med sub'ene når musikken krever det, men det er stort sett bare når jeg er i bass-mode selv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frontrekka med STS

Det at TV'en stod på ødela litt for bildet og gjorde det mørkt, men et visst inntrykk gir det vel allikevel.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg satt oppe en stund i går kveld og hørte på musikk. Når jeg hørte gitaren til forskjellige blues-trubadurer, så ble jeg enda mer fornøyd med STS-01.
    Men og høre musikk uten subben, det blir som og spille fele med en arm...
    (Litt tidlig på morgenen)
    De strekker seg ikke langt nok ned, men det har jeg heller ikke forventet. Men lyden er den beste som jeg har hatt hjemme; det er sikkert. Har jo fått med meg at du liker og spille uten sub, skal bli greit og høre hva du har og si, Gurba.
    Skalle viste hva han snakket om når han snakket om stereo-lyd:-D
    Nå skal jeg oppdage cd-samlingen på nytt, som det sies.....8)
    Hvordan har du stilt de opp med hensyn til toe-in? Jeg vinkla de først litt inn, men det ble litt skarpt. Nå peker de rett framover og det ble mye bedre.

Har såvidt bare spilt litt musikk på de i Pure Direct, men jeg savner ikke bass på f.eks. Epica - The Devine Conspiracy.

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •