SVS-STS01 SlimTowers - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 166
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan vi stole på Lsound:evil:

Jeg har jo blitt en liten SVS-fan etter at valget av sub falt på pc12-nsd. Men også den gang måtte vi vente en ekstra måned. Jeg er glad jeg ventet for jeg tror virkelig at SVS gir mest sub for pengene. Men gir de like mye valutta på høytalerfronten? Jeg tviler! Ikke fordi de ikke har bra produkter, men fordi det er så mangen kunder der ute som allerede har en svs-sub, MEN alikevel har valgt et annet merke enn svs når det kommer til høytalere. Er det et godt argument? Tja, jeg tror det. Grunnen er ganske enkelt, at da hadde jeg hørt omtrent det samme "maset/oppstyret" om hvor fantastisk svs-høytalerene er...

Når det kommer til kundeservice så har den vært upåklagelig hos Lsound, utenom ventetid. Men når jeg tenker meg om så har jeg vel egentlig sjeldent opplevd dårlig service før en handel:wink:

I forrige uke ringte jeg Lsound for og høre når SVS-01 kom, og svaret var at; "de er på vei". Jeg spurte om de var på vei over Atlanteren og svaret var litt upresist, men når jeg la på røret så forventet jeg dem om en uke eller to...
    Så går jeg inn på siden til lsound/sts-o1, noen dager etterpå og.....
    http://www.lsound.no/index.php?side=...up=0&id=799978

LAGERSTATUS (ikke på lager) OKTOBER

Håper det er feil:???:

Edit: kastet meg inn på nettbanken for og se om de hadde trekt pengene fra "goldenboy", men det hadde de ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsendelse #2 av STS-01 som ankommer i oktober. Den første forsendelsen er underveis, men alle høyttalerne som kommer med den forsendelsen er allere solgt. Derfor har vi endret ankomst til oktober, sånn at de som bestiller nå kan være klare over når de kan forvente levering.

Alle de som allerede har bestilt vil få deres høyttalere fra den første leveringen. Håper det fjernet noen bekymringer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L-Sound - Thomas
    Det er forsendelse #2 av STS-01 som ankommer i oktober. Den første forsendelsen er underveis, men alle høyttalerne som kommer med den forsendelsen er allere solgt. Derfor har vi endret ankomst til oktober, sånn at de som bestiller nå kan være klare over når de kan forvente levering.

Alle de som allerede har bestilt vil få deres høyttalere fra den første leveringen. Håper det fjernet noen bekymringer
    Halleluja, håpet litt på dette siden jeg plutselig ikke kom inn på Lsound sine sider. ops: ops: ops: ops: Må jo være litt flau når man klager på noe som ikke er noe og klage på:roll:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L-Sound - Thomas

Er det oppdateringer på gang eller har hjemmesiden Lsound kræsjet ?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er det oppdateringer på gang eller har hjemmesiden Lsound kræsjet ?
    Funker helt fint her ihvertfall......
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Funker helt fint her ihvertfall......
    Ser det.
    Men funka dålig tidligere i dag

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Kan vi stole på deg Gurba:roll:

Noen dager opp i denne tråden sa du følgende; "handlingen må definitivt stoppe opp nå ja."
    Gratulerer
    Hehe Kansellerte jo bestillingen på den første forsterkeren siden den ble så forsinket.

Takk. Det tror jeg blir utrolig fett.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi stole på Lsound:evil:

Jeg har jo blitt en liten SVS-fan etter at valget av sub falt på pc12-nsd. Men også den gang måtte vi vente en ekstra måned. Jeg er glad jeg ventet for jeg tror virkelig at SVS gir mest sub for pengene. Men gir de like mye valutta på høytalerfronten? Jeg tviler! Ikke fordi de ikke har bra produkter, men fordi det er så mangen kunder der ute som allerede har en svs-sub, MEN alikevel har valgt et annet merke enn svs når det kommer til høytalere. Er det et godt argument? Tja, jeg tror det. Grunnen er ganske enkelt, at da hadde jeg hørt omtrent det samme "maset/oppstyret" om hvor fantastisk svs-høytalerene er...

Når det kommer til kundeservice så har den vært upåklagelig hos Lsound, utenom ventetid. Men når jeg tenker meg om så har jeg vel egentlig sjeldent opplevd dårlig service før en handel:wink:

I forrige uke ringte jeg Lsound for og høre når SVS-01 kom, og svaret var at; "de er på vei". Jeg spurte om de var på vei over Atlanteren og svaret var litt upresist, men når jeg la på røret så forventet jeg dem om en uke eller to...
    Så går jeg inn på siden til lsound/sts-o1, noen dager etterpå og.....
    L-Sound - SVS STS-01

LAGERSTATUS (ikke på lager) OKTOBER

Håper det er feil:???:

Edit: kastet meg inn på nettbanken for og se om de hadde trekt pengene fra "goldenboy", men det hadde de ikke.
    Du må ikke skremme meg sånn!!! Jeg fikk nesten panikk. Først så blir forsterkeren forsinket så høyttalere!?! Men det ordner seg alltid for snille gutter. STS'ene er snart på hedersplassen og det er tross litt bedre med 5x250 watt enn med 2x250 watt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du må ikke skremme meg sånn!!! Jeg fikk nesten panikk. Først så blir forsterkeren forsinket så høyttalere!?! Men det ordner seg alltid for snille gutter. STS'ene er snart på hedersplassen og det er tross litt bedre med 5x250 watt enn med 2x250 watt.
    For meg blir det spennende med SBSène, selv om det ikke er de jeg venter på.
    Det er jo selvfølgelig sts som er hovedpresangen
    Men jeg skal jo bytte ut 4stk-ht i et 5.1 anlegg...så jeg begynner og skjønne at her kan jeg få meg et løft Gleder meg mer og mer.
    Vi to har jo et veldig likt anlegg etter oppgraderingen8)

Nå kjenner jeg forresten at jeg er lei av og snakke om mitt anlegg, så nå vil jeg lage en signatur om det. Om jeg får det til...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg blir det spennende med SBSène, selv om det ikke er de jeg venter på.
    Det er jo selvfølgelig sts som er hovedpresangen
    Men jeg skal jo bytte ut 4stk-ht i et 5.1 anlegg...så jeg begynner og skjønne at her kan jeg få meg et løft Gleder meg mer og mer.
    Vi to har jo et veldig likt anlegg etter oppgraderingen8)

Nå kjenner jeg forresten at jeg er lei av og snakke om mitt anlegg, så nå vil jeg lage en signatur om det. Om jeg får det til...
    Det blir likt ja. Det skal bli artig å høre om erfaringene dine med Emotiva kontra min Rotel.

Du kan jo lage en MinHjemmekino. Vurderer det selv når alt er i hus.

Fikk forresten beskjed fra Lsound om at STS'ene kommer til de i neste uke. Er vel lov å håpe at vi får de uka etter der.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir likt ja. Det skal bli artig å høre om erfaringene dine med Emotiva kontra min Rotel.http://avforum.no/forum/images/smilies/icon_cool.gif

Du kan jo lage en MinHjemmekino. Vurderer det selv når alt er i hus.

Fikk forresten beskjed fra Lsound om at STS'ene kommer til de i neste uke. Er vel lov å håpe at vi får de uka etter der.
    Husker Lsound var flinke til og kjøre ut PC12-nsd når de først hadde fått dem.

En slik "minhjemmekino" bør vel jeg også kunne klare, men ser ikke helt hvem som vil få glede av den.....
    Det som kanskje kunne vært interresant er at den er så liten....
    (den siste der,hørtes ut som en dårlig sjekketricks.....)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bannet i kirken/tråden lenger oppe i tråden. Jeg sa at SVS sikkert ikke laget like gode høytalere som subber. Men det er vel to forskjellige ting kanskje...
    Grunnen til at jeg har valgt SVS sine høytalere er jo at jeg ikke trenger godlyd under 60-80hz lenger. Min "lille" PC12-nsd gjør jo denne jobben. Derfor har jeg latt meg "lure"/overbevise om at SVS gjør en smart prioritering når de lager høytalere som tar seg av det over 60-80hz. Jeg har latt meg sjarmere av at de sier de går for indre kvalitet(lyd), istedenfor ytre kvaliteter. Med andre ord som hånd i hanske for en som vil gjøre maksimalt ut av pengene sine.

Nå er jo de fleste i hifi-gamet flinke til og ordlegge seg, og jeg ser jo at heller ikke SVS står tilbake for noen her Men jeg liker konseptet til nå....
    Når jeg får høytalerene så vil jeg selvfølgelig finne ut om jeg har fått det jeg forventer8) Men uansett så skal SVS/L-sound ha litt skryt for at de har en angrefrist som er mye bedre enn de hadde trengt og opperere med. Om det er en "gimmick" eller god tro på egne produkter, det blir jo bare spekulasjon. Det fine her er jo at det går kundens vei!

Har jeg tro på STS og SBS når jeg har bestilt dem, og gleder meg til dem?!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kom også fort når den først var på lager.

Jeg tror nok at det er kjekt for mange å se at det går an å lage et surroundanlegg med begrensede ressurser. Tenkte litt på "sjekketrikset" ditt jeg óg, men har sett folk her inne med mindre oppsett enn det du og jeg har. Får se hva det blir til når STS'ene kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kom også fort når den først var på lager.

Jeg tror nok at det er kjekt for mange å se at det går an å lage et surroundanlegg med begrensede ressurser. Tenkte litt på "sjekketrikset" ditt jeg óg, men har sett folk her inne med mindre oppsett enn det du og jeg har. Får se hva det blir til når STS'ene kommer.
    Alle har vel begrensede ressurser, det er et definisjons spørsmål
    Selv så synes jeg at jeg har handlet for veldig mye penger det siste året i lyd-og-bilde. Men jeg innser at vi er små-gutter i forhold til en del andre her inne på forumet. Andre igjen kan nok synes at vi er heldige også. I hvertfall så sliter jeg med og rettferdigjøre mer handling nå på en stund. Men tid er jo også et relativt begrep.8)

Kanskje jeg kommer til og lage en tråd om min lille 7m2 kino. Jeg er i hverfall fornøyd med den, selv om jeg kunne tenkt meg et annet rom. Men det må jo også være et rom som ikke bare er fint til bruk, men også ligger litt strategisk til i forhold til sndre rom. Oisann her er jeg visst begynt allerede.... :-?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brent endel mer laken enn jeg planla jeg også, men det er artig da. Selv om folk her inne har senterhøyttalere som koster 2 x hele mitt anlegg så er det ikke sikkert at de er mer fornøyde enn oss. Har fått inntrykk av at de bare kalibrerer og bytter og kalibrerer på nytt hele tiden.

Du får sikkert utnytta sub'en skikkelig på 7kvm. Jeg har stue på 30kvm og den svelger masse bass.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var denne uka Lsound trodde de skulle få STS'ene. Er det lov å håpe at de kommer til meg en gang i løpet av neste uke?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var denne uka Lsound trodde de skulle få STS'ene. Er det lov å håpe at de kommer til meg en gang i løpet av neste uke?
    Nå er også jeg klar:!:
    Er sugen på og få spilt musikk i stereo. Jeg har jo to kjipe fronter, som ikke lager godlyden som senteren min kan. Derfor velger jeg alltid og blande stereosporet opp i 5.1-spor. Gleder meg til og dra på med kun to høytalere når cdène skal spilles8)

Jeg skal jo også bytte ut surroundhøytalerene mine med SBSène, dette har jeg ikke tenkt så mye på, men det skal bli spennende og se om lyden blir merkbart bedre. Er i hver fall sikker på at jeg ikke gidder og ha 7.1 oppsett på 7m2-kinoen min. Får ikke plassert høytalerne skikkelig alikevel, pluss at de surroundhøytalerne jeg har nå, er av samme merke som frontene mine.

Det jeg faktisk er mest spent på, er hvordan STS-01 står seg sammen med centeren MCS-01? That is the question:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er STS'ene på vei!!!

Jeg skal forske meg litt fram med 7.2 vs 5.2. Har en mistanke om at bakhøyttalerene jeg har nå vil holde igjen resten og det er IKKE aktuelt. Det er dessuten foreløpig forsvinnende få filmer som har 7.1 lydspor og jeg gidder ikke så jukse til noe med DSP.

Det hadde vært kjedelig om forskjellen på STS og MCS er så stor at det blir kjipt ja. Tiden vil vise. Det kommer jo litt an på hvor nøye du er og da.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er STS'ene på vei!!!

Jeg skal forske meg litt fram med 7.2 vs 5.2. Har en mistanke om at bakhøyttalerene jeg har nå vil holde igjen resten og det er IKKE aktuelt. Det er dessuten foreløpig forsvinnende få filmer som har 7.1 lydspor og jeg gidder ikke så jukse til noe med DSP.

Det hadde vært kjedelig om forskjellen på STS og MCS er så stor at det blir kjipt ja. Tiden vil vise. Det kommer jo litt an på hvor nøye du er og da.
    Forskjellen mellom STS og MCS er garantert stor, men Romkorreksjonen vil automatisk prøve å få til så lik klang som mulig mellom de, pluss det har aldri skadet å ha en skikkelig Center høytaler
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Forskjellen mellom STS og MCS er garantert stor, men Romkorreksjonen vil automatisk prøve å få til så lik klang som mulig mellom de, pluss det har aldri skadet å ha en skikkelig Center høytaler
    Har spekulert litt på dette, ja. Men jeg trøster meg med at det må jo være best, med best mulig?! Men nå trenger jeg ikke spekulere mer .....tjo ho, nå måtte jeg inn på mailen for og sjekke, siden Gurba sa de var på vei. Jeg har fått meg en PAKKSEDDEL. jippi:-D
    Da er definnitivt alle spekulasjoner over.... snart....når de kommer.....8)

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •