SVS-STS01 SlimTowers - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 166
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Har jo sett med "Gollum-øyne" på MTS-kombinasjonen din Kane. En gang blir du nok svak for noe annet...da skal jeg prøve og lure i fra deg "the presious"...
    :twisted: :-D Har jammen lest mye om disse...prøvde og lure meg selv til og kjøpe MBS-01...men med stativ så hadde jeg jo vært over 10k...nesten MTSpris

I går fikk jeg en Emotiva XPA-3 av postmannen, og det ble jo merkbar forskjell! Men jeg hørte også at mine fronter og bakhøytalere fra USblaster ikke lenger dugte. Bassen ble jo av en annen verden, men diskantene skrek som de "grisehylene" som var så populære på nyttårsaften.:evil:
    Edit; for og ikke skremme noen fra et Emotiva-kjøp; jeg kommer akkurat fra kinoen med Faithless i PS3 og over 100db. Høytalerene mine er faktisk bedre i dag, de har jo aldri blitt kjørt så hardt før. Hadde kjøpt XPA-3 om igjen flere ganger bare for og si det. Men nye SVSèr skal jeg selvfølgelig ha for det. Gleder meg faktisk mer allerede......yiipeeeeeeeee;-)

Nå er jeg vel ferdig med innkjøp på en stund...dyr denne hobbyen. Kommer forresten ikke til og fortelle kona om de nye sbsène som kommer sammen med STS-01
    Forventer lang rapport om Emotiva på SVS S-serie. Jeg må jo ha noe til å drive senter og surroundkanaler óg. Har lyst på Rotel RMB-1575 for å ha samme som på frontene, men den koster over 20.000kr det så det blir ikke med det første.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Forventer lang rapport om Emotiva på SVS S-serie. Jeg må jo ha noe til å drive senter og surroundkanaler óg. Har lyst på Rotel RMB-1575 for å ha samme som på frontene, men den koster over 20.000kr det så det blir ikke med det første.
    Jeg skal nok klare og lire av meg litt når STS-tårnene våre kommer. Nå blir jo alt s-serie hos meg også, utenom centeren. Nå for tiden så skrur jeg opp volumet på MCS-01 og ned på de kjipe frontene. Prøver og spille all musikk fra dvd og bruker helst 5.1spor.(DTS eller HD)
    Jeg er meget fornøyd med XPA-3 men jeg har aldri hatt en egen forsterker før. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at denne må være et varp til $771. (Dette er med frakt og så kommer det MVA. fra staten etterpå) Den var veldig godt pakket inn for transport. Med samme iver som svs når de pakket inn PC12-NSDène våre
    Med de 20.000kr du snakker om så kan du jo få litt Emotiva og SVS utstyr.
    Kjenner jeg blir litt misunelig på deg også viss du har et sååå fint budsjett:evil: :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nok klare og lire av meg litt når STS-tårnene våre kommer. Nå blir jo alt s-serie hos meg også, utenom centeren. Nå for tiden så skrur jeg opp volumet på MCS-01 og ned på de kjipe frontene. Prøver og spille all musikk fra dvd og bruker helst 5.1spor.(DTS eller HD)
    Jeg er meget fornøyd med XPA-3 men jeg har aldri hatt en egen forsterker før. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at denne må være et varp til $771. (Dette er med frakt og så kommer det MVA. fra staten etterpå) Den var veldig godt pakket inn for transport. Med samme iver som svs når de pakket inn PC12-NSDène våre
    Med de 20.000kr du snakker om så kan du jo få litt Emotiva og SVS utstyr.
    Kjenner jeg blir litt misunelig på deg også viss du har et sååå fint budsjett:evil: :-D
    Det er lov å håpe at STS'ene er på plass om en måneds tid. Rotel'en kommer visst også først på august.

Problemet er at jeg ikke har 20.000kr i budsjettet. Men det frister jo med like komponenter. Får se hva skatteetaten kan bidra med neste sommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gurba; reject your reality and substitute your account

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gurba; reject your reality and substitute your account
    Satser på lotto'en.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel på tide at noen har fått prøvd disse nå. De begynte leveringen i USA først på juli tror jeg. Leste på et USA'sk forum om en som skulle få de 7./8. juli.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som vi har nådd august er det vel lov å begynne å håpe at STS'ene kommer snart. Det sammen med Rotel'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som vi har nådd august er det vel lov å begynne å håpe at STS'ene kommer snart. Det sammen med Rotel'en.
    +2

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound mente at leveringsdato kommer om få dager.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound mente at leveringsdato kommer om få dager.
    Det var jo deilig:-D Skal bli spennende siden jeg aldri har hatt bedre høytalere enn de jeg har nå. Og jeg tror vel egentlig ikke de er så mye og skryte av. (USBlaster)
    Jeg er jo også spent på SBS. Har jo hørt mye bra om de, men hvordan de blir som surround er jeg spent på. Spent siden det jo ikke kommer så mye lyd fra den kanten. Her har jeg også USBlaster.

Det jeg hadde trengt nå til minikinoen min, er et par di-/bipole.8)
    Har ikke SVS noe på gang her?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var snakk om MSS-01 som er bi-polare.

Har hatt bra høyttalere før, men er spent som fy. Måtte bestille med enda en Rotel forsterker til senter og surround. RMB-1066 på 6x60w/3x150w. Har brent ufattelig mye penger på dette nå og jeg som bare skulle ha en receiver for å kunne koble PC'en optisk til anlegget. Så langt har jeg kjøpt:

- Yamaha RX-V663
    - Samsung BD-P1500
    - SVS SBS-01 x 2
    - SVS SCS-01
    - SVS PC12-NSD x2
    - SVS STS-01
    - Rotel RB-1572
    - Rotel RMB-1066

Nå blir det striskjorte og havrelefse på meg og ungene i flere år framover.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste år: Pioneerxa50, PS3, LG BD370, EpsonTW700, Yamaha861, Emotiva-xpa3, Wii, Tunere fra Canal+:evil: , SVS-NSD12, MCS-01, STS-01, SBS-01, diverse el. artikler til kona:-D 8) ,
    uff må nok få meg en jobb igjen snart ja.8)
    Nå må også jeg roe meg kraftig ned....:| Men vi har vel gjort noen brukbare kjøp, vi to Gurba! Tenk bare på de som har tatt av og kjøpt fra øverste hylle...
    Vi kjøper fra hylla rett under, der kvalitet og fornuft er nøkkelordene:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er skikkelig fornuftige. Er forresten arbeidsledig selv så handlingen må definitivt stoppe opp nå ja.

Skal ikke spørre hva diverse el-artikler til kona er... :twisted:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Rotel RMB-1066'en jeg bestilte var dessverre allerede solgt så da er det vel bare å kikke rundt etter noe annet. Eller være fornuftig og spare pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man justerer volumet manuelt i reciver-menyen, hva er det da som skjer?
    Når den gir kraft/strøm til høytalerene, er dette prinsipielt det samme som, og gi høytalere ekstra kraft gjennom en ekstern forsterker?
    Jeg ser nemlig for meg at jeg mister kraft for hver høytaler jeg kobler på recieveren? Men jeg har jo koblet på 6 høytalere og kan ha syv på den. Dette betyr vel at jeg, i hverfall teoretisk skulle ha litt kraft igjen?

Det jeg lurer på er jo hva som skjer om jeg nå må ut og bruke mer penger på en forsterker? Om det bare er volumet som blir høyere, så bryr jeg meg ikke i det hele tatt.
    Men om jeg kjøper en monoblokk eller stereoforsterker som jeg brokobler, og dermed får et kvalitetsløft på centeren min så frister dette
    Og vil en Vincent monoblokk på 125w eller 150w klare dette?

Om du jar Yamaha reciver så mister du effekt om du går fra 2 til 5 kanler og fra 5 til 7 kanaler. Tror det er ca 20% effekt pr steg der.
    Det og koble til effektforsterker(e) spessielt til fronter og center vil heve høytalenes prestanda

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Om du jar Yamaha reciver så mister du effekt om du går fra 2 til 5 kanler og fra 5 til 7 kanaler. Tror det er ca 20% effekt pr steg der.
    Det og koble til effektforsterker(e) spessielt til fronter og center vil heve høytalenes prestanda
    Takk for infoen.
    Jeg merket et løft i lyden når jeg gikk fra 6.1 til 5.1.
    Nå har jeg fått Emotiva xpa-3 og venter på at SVS skal komme med en bi/di-polar høytaler. Har jo STS-01 på gang og sbs-01
    Emotivaen hevet lyden min til et nytt nivå, men jeg merker at jeg lurer på hva enda bedre utstyr kan tilføre. Det er jo farlig for lommeboka, når man lærer ørene hva som er god lyd:twisted:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo veldig bra ut. Gleder meg ikke mindre til mine kommer.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg beskjed om at Rotel RB-1572 er veldig forsinket med levering tidligst i oktober. Jeg har derfor avbestilt den og har i stedet bestilt en RMB-1575. Med 5x250watt så blir det nok en grei match med SVS settet og Yamaha 663'en blir redusert til ren prosessor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg beskjed om at Rotel RB-1572 er veldig forsinket med levering tidligst i oktober. Jeg har derfor avbestilt den og har i stedet bestilt en RMB-1575. Med 5x250watt så blir det nok en grei match med SVS settet og Yamaha 663'en blir redusert til ren prosessor.
    Kan vi stole på deg Gurba:roll:

Noen dager opp i denne tråden sa du følgende; "handlingen må definitivt stoppe opp nå ja."
    Gratulerer

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •