SVS-STS01 SlimTowers - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 166
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg var veldig ivrig etter og få meg 7.1. Jeg hadde 5.1. Så fikk jeg den største centeren til SVS og har nå 6.1, siden jeg bare "skjøv" den gamle bak.
    Men jeg merker nå at den centeren bak ikke altid spiller, siden det kommer jo ann på vilket format musikken\filmen er spilt inn i. Alt dette er jo et sant virrvarr, og skulle gjort noe annerledes så hadde jeg kanskje satset alt på et 2.1 oppsett. Det finnes vel verken musikk eller film som er spilt inn i 7.1? 5.1 lyd blir vel "brutt opp" i 7.1? Er ikke 5.1 ex eller noe sånt for 6.1?
    En annen sak er jo at man trenger flere høytalere, mer plass, sterkere reciver osv.
    Jo da, det er filmer som mixes 7.1...
    Og når det gjelder " gamle " formatene Dolby digital og DTS så er de da merket med Dolby Digital EX se foreksempel Ringenes herre filmene.
    DTS er merket med ES / Discret.

D.D EX 5.1 så er Surround Back mikset inn i Surround og blir/skal dekodes til 6.1 output.

Er bare og se på Cover om det er 5.1 - 6.1 - 7.1 som er beste lydspor.
    Det er mulig og bruke kombinasjonen D.D + pro logic eller DTS + Neo6 for og få liv i surround back.

Ellers anbefaler jeg og oppgradere til Dipole e.l surround for og redusere det savnet av surround back ved 5.1 og en optimal plassering av surround høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Og når det gjelder " gamle " formatene Dolby digital og DTS så er de da merket med Dolby Digital EX se foreksempel Ringenes herre filmene.

D.D EX 5.1 så er Surround Back mikset inn i Surround og blir/skal dekodes til 6.1 output.

Det er mulig og bruke kombinasjonen D.D + pro logic eller DTS + Neo6 for og få liv i surround back.

Ellers anbefaler jeg og oppgradere til Dipole e.l surround for og redusere det savnet av surround back ved 5.1 og en optimal plassering av surround høytalerne.
    Jeg har et par sånne EX/ES-filmer og det funker jo greit, men det er jo ikke så mange av de, er det vel. Og jeg får alltid til og få lyd i alle høytalerene mine. Men jeg må jo finne det beste lydsporet på dvdèn. Spesielt på musikkdvdene mine. Jeg kjøper musikk kun på dvd nå. Nå, når jeg har kino så liker jeg også og se de som spiller.(Anbefaler; Sade live og Bo-okestra)
    Man må jo også rutle med innstillinger på reciever, alt etter om lydsporet er i stereo eller 5.1. (5.1 duger i massevis for meg, bare lydkvaliteten er bra)
    Men all denne "mekkingen med innstillinger gjør jo ofte at det bare er jeg som får optimal lyd. Kona og ungene får det jo ikke, uten at de har flaks
    Nå bryr de seg vel ikke så mye om det heller da...8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å prøve å komme tilbake til trådemnet: Noen som har forhåndsbestilt SVS STS-01? Tenkte å gjøre det så snart jeg får avklart noen detaljer i økonomien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    For å prøve å komme tilbake til trådemnet: Noen som har forhåndsbestilt SVS STS-01? Tenkte å gjøre det så snart jeg får avklart noen detaljer i økonomien.
    Samme her.
    detaljer i økonomien = skattepenger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her.
    detaljer i økonomien = skattepenger
    Da var STS-01 bestilt. Håper de er verdt pengene. Kunne jo også kjøpt på brukten, men nå får jeg i hvert fall noe nytt. Har jo senter og sub fra SVS, så jeg går vel ikke på noen smell. Men det er jo litt penger når man allerede har høytalere. Når jeg får frontene så blir de andre forskjøvet over til ungene sammen med en eldre pioneer reciever. Deilig og kunne rettferdiggjøre et hvert hifi-kjøp8) :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var STS-01 bestilt. Håper de er verdt pengene. Kunne jo også kjøpt på brukten, men nå får jeg i hvert fall noe nytt. Har jo senter og sub fra SVS, så jeg går vel ikke på noen smell. Men det er jo litt penger når man allerede har høytalere. Når jeg får frontene så blir de andre forskjøvet over til ungene sammen med en eldre pioneer reciever. Deilig og kunne rettferdiggjøre et hvert hifi-kjøp8) :-D
    Har utrolig lyst jeg og, men avventer litt foreløpig. Har fortsatt finanser som må avklares. Håper det ordner seg i løpet av uka som kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

I går så tok jeg vekk høytaler nr.6. Dvs. senteren bak. Lyden ble merkbart bedre på kinoen min syntes jeg. Nå slipper jeg også og tenke på allslags innstillinger på reciever og DVDèr. Alt her er slett ikke plankekjøring...
    Jeg kommer nok ikke til og utvide igjen, før jeg eventuelt kjøper meg en emotiva forsterker. Da kan det hende jeg går for 7.1, men bare viss dette er et lydspor lett kan brukes til musikk og film. Jeg gidder ikke og stille inn lydformater på PS3èn for så og finne det beste lydinnstillingen på yamahaen, lenger. I hverfall ikke så mye...8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt et par STS-01 jeg og nå. Drev lenge og vurderte 3-kanals Emotiva til frontsettet, men bl.a. dårligere reklamasjonsrett gjorde at jeg skrinla det prosjektet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt et par STS-01 jeg og nå. Drev lenge og vurderte 3-kanals Emotiva til frontsettet, men bl.a. dårligere reklamasjonsrett gjorde at jeg skrinla det prosjektet.
    Velkommen til klubben. Du har jo lagt litt info. ut om kvaliteten på de minste sbs-01. Din info pluss kvaliteten på PC12-nsd, gjør at jeg tar sjangsen på tårnene. Jeg savner og kjøre skikkelig stereolyd. Blir spennende.

Når det gjelder Emotivaen så bestilte jeg en på fredagskvelden, men har ikke fått noen bekreftelse på at den er sendt ennå. Det er vel litt risiko, men de virker jo så fine på papiret. 3x200watt det burde lage litt liv i tårnene. Må jo betale mye i frakt, men prisen er jo fin bare produktet er 100% når det kommer fram. Nå kan du jo bruke meg som en prøvekanin for jeg skal jo parre disse produktene. Ville også ha litt kraft til den store centeren, MCS-01.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til klubben. Du har jo lagt litt info. ut om kvaliteten på de minste sbs-01. Din info pluss kvaliteten på PC12-nsd, gjør at jeg tar sjangsen på tårnene. Jeg savner og kjøre skikkelig stereolyd. Blir spennende.

Når det gjelder Emotivaen så bestilte jeg en på fredagskvelden, men har ikke fått noen bekreftelse på at den er sendt ennå. Det er vel litt risiko, men de virker jo så fine på papiret. 3x200watt det burde lage litt liv i tårnene. Må jo betale mye i frakt, men prisen er jo fin bare produktet er 100% når det kommer fram. Nå kan du jo bruke meg som en prøvekanin for jeg skal jo parre disse produktene. Ville også ha litt kraft til den store centeren, MCS-01.
    Takk for det. Gleder meg til de kommer.

Jeg tviler ikke på at STS'en er bra med tanke på hvor bra SBS'ene er.

Jeg har bestilt en Rotel RB-1572 til å drive frontene. 2x250watt klasse D holder vel på disse. Skulle hatt 1575 som er 5-kanals, men den koster dobbelt så mye og jeg prioriterte STS og en sub til i stedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Gleder meg til de kommer.

Jeg tviler ikke på at STS'en er bra med tanke på hvor bra SBS'ene er.

Jeg har bestilt en Rotel RB-1572 til å drive frontene. 2x250watt klasse D holder vel på disse. Skulle hatt 1575 som er 5-kanals, men den koster dobbelt så mye og jeg prioriterte STS og en sub til i stedet.
    Den Rotelèn så fin ut. Gratulerer.

Gurba, hva ville du gjort viss du hadde MCS-01? Ville du gått for STSène eller MBS-01?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Rotelèn så fin ut. Gratulerer.

Gurba, hva ville du gjort viss du hadde MCS-01? Ville du gått for STSène eller MBS-01?
    Satser på at Rotel'en får jobben gjort ja.

Det er vanskelig å si. Jeg har jo ikke hørt noen av de, men regner med at MBS spiller penere på musikk, særlig i området til diskanten. Men STS har jo 4x6" mens MBS har 1x6,5" så jeg regner med at de kan spille med mere trykk. Håper det ihvertfall siden jeg i utgangspunktet hadde lyst på større høyttalere med 2x8" bass. MBS har dessuten 84dB og er på 8ohm, mens STS har 90dB og er på 6ohm så du trenger ikke like stor forsterker for å spille like høyt med STS. MBS har dessuten power handling på maks 150watt mens STS har 250watt maks så STS spiller nok endel høyere.

Når alt dette er sagt så er jo ikke prisforskjellen så veldig stor, 2500kr i pre-order perioden + stativ, men det blir vel litt hvilken type høyttaler du vil ha. Jeg vil ha gulvstående så derfor blir det STS. Håper de går endel dypere enn oppgitt siden jeg planlegger å spille endel musikk uten sub, men det frykter jeg ikke siden SBS'ene jeg har går mye dypere enn oppgitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "STS har jo 4x6" mens MBS har 1x6,5""
    Når du sier det på den måten så blir jeg glad Jeg får heller prøve sts mens det er pre-order. Frakt gratis tenker jeg...
    Fikk en mail fra L-sound som sa at de ville gått for MBS-01, men det er jo jeg som betaler...MBS`ene kunne jo vært en fin begynnelse på et fint annlegg.

Grunnen til at jeg er skeptisk er følsomheten. Jeg vet at når jeg vil digge musikk så vil jeg ikke tenke " søren, blir det ikke høyere"...
    MEN, viss jeg ikke liker kvaliteten så sender jeg de tilbake, og går jeg for MBS.

Skal prøve og ikke mase mer om disse STS-01, men det er jo så lenge til de kommer...
    Får jeg like mye kvalitet som med pc12-nsd så kan jeg alikevell vente lenge

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "STS har jo 4x6" mens MBS har 1x6,5""
    Når du sier det på den måten så blir jeg glad Jeg får heller prøve sts mens det er pre-order. Frakt gratis tenker jeg...
    Fikk en mail fra L-sound som sa at de ville gått for MBS-01, men det er jo jeg som betaler...MBS`ene kunne jo vært en fin begynnelse på et fint annlegg.

Grunnen til at jeg er skeptisk er følsomheten. Jeg vet at når jeg vil digge musikk så vil jeg ikke tenke " søren, blir det ikke høyere"...
    MEN, viss jeg ikke liker kvaliteten så sender jeg de tilbake, og går jeg for MBS.

Skal prøve og ikke mase mer om disse STS-01, men det er jo så lenge til de kommer...
    Får jeg like mye kvalitet som med pc12-nsd så kan jeg alikevell vente lenge
    Jeg mener at pengene er best lagt i forsterkeri. Har du først skikkelig saker der så klarer de å lure ut mye godlyd av unselige og billige høyttalere. Derfor har jeg valgt relativt kraftig forsterker for å dra STS'ene selv om de er forholdsvis lettdrevne. Med 375watt i 6ohm som STS er så vil aldri forsterkeren streve for å levere strøm og da vil godlyden bare strømme ut i volum høyere enn jeg ser for meg at jeg kommer til å spille. Som du har fått med deg så er jeg veldig fornøyd med lyden i SBS, men vil gjerne ha mer lyd og da tror jeg STS er perfekte.

Jeg tror at jo mer penger en legger i høyttalere jo mer tid og penger må brukes på elektronikk og akustikk for å for å få valuta for pengene. Hvis ikke så er høyttalerne bortkastet. Komponentene ellers må også matches og da begynner det å bli dyrt. Jeg har ikke akustisk perfekt rom og sitter heller ikke å lytter til transcienter, dynamikk, lag og greier selv om jeg ofte sitter og hører musikk med øynene igjen en stund før jeg legger meg. Jeg bruker PC'en til kilde med MP3 og FLAC og det blir liksom ingen vits i å legge pengene i über-dyre høyttalere når jeg ikke kan følge opp med resten av anlegget. Jeg har normal interesse for musikk og film og vil ikke ha utstyr som krever at jeg bruker mer tid på å kalibrere og justere enn jeg ser film og hører på musikk.

Jeg hater å vente på STS'ene mine. Venting er det værste jeg vet. Hvis de blir forsinket så blir jeg gal og banker kjærringa til naboen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo bestilt STS-01 men skulle gjrne vist mer om MBS-01. Har drevet mye research på disse på nettet, men har ikke hørt de....
    Vil jo gjøre det beste valget, for jeg har tenkt og leve med det lenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo bestilt STS-01 men skulle gjrne vist mer om MBS-01. Har drevet mye research på disse på nettet, men har ikke hørt de....
    Vil jo gjøre det beste valget, for jeg har tenkt og leve med det lenge.
    Da har vi tenkt ferdig. Valget ble STS+SBS, i stedet for MBS. Da får jeg alt i svs på minikinoen min. Lykken står den kjekke bi:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi tenkt ferdig. Valget ble STS+SBS, i stedet for MBS. Da får jeg alt i svs på minikinoen min. Lykken står den kjekke bi:-D
    Det høres bra ut.

Det blir sånn hos meg óg. Foreløpig så blir det bare ett par SBS for 5.2, evt så fortsetter jeg å bruke de bakhøyttalerne jeg har fra før i tillegg for 7.2. Vurderer en senter til hvis den blir liten i forhold til STS, men det vil tiden vise. Den spiller bra sammen med SBS.

Etterhvert må det blir ett par SBS til og en 5-kanals forsterker.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor har jeg valgt relativt kraftig forsterker for å dra STS'ene selv om de er forholdsvis lettdrevne. Med 375watt i 6ohm som STS er så vil aldri forsterkeren streve for å levere strøm og da vil godlyden bare strømme ut i volum høyere enn jeg ser for meg at jeg kommer til å spille
    Sånn det skal være. Mine MTS-01 får drøye 800w i 6ohm, og de storkoser seg
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Sånn det skal være. Mine MTS-01 får drøye 800w i 6ohm, og de storkoser seg
    Der var nære på at jeg kjøpte en RB-1092 selv, men valgte mindre forsterker og sub i tillegg istedet.

Satser på at RB-1572 som gir 375watt i 6ohm blir nok. STS'ene har 90dB mot til MTS'ene som har 87dB. Så forskjellen er ikke så stor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo sett med "Gollum-øyne" på MTS-kombinasjonen din Kane. En gang blir du nok svak for noe annet...da skal jeg prøve og lure i fra deg "the presious"...
    :twisted: :-D Har jammen lest mye om disse...prøvde og lure meg selv til og kjøpe MBS-01...men med stativ så hadde jeg jo vært over 10k...nesten MTSpris

I går fikk jeg en Emotiva XPA-3 av postmannen, og det ble jo merkbar forskjell! Men jeg hørte også at mine fronter og bakhøytalere fra USblaster ikke lenger dugte. Bassen ble jo av en annen verden, men diskantene skrek som de "grisehylene" som var så populære på nyttårsaften.:evil:
    Edit; for og ikke skremme noen fra et Emotiva-kjøp; jeg kommer akkurat fra kinoen med Faithless i PS3 og over 100db. Høytalerene mine er faktisk bedre i dag, de har jo aldri blitt kjørt så hardt før. Hadde kjøpt XPA-3 om igjen flere ganger bare for og si det. Men nye SVSèr skal jeg selvfølgelig ha for det. Gleder meg faktisk mer allerede......yiipeeeeeeeee;-)

Nå er jeg vel ferdig med innkjøp på en stund...dyr denne hobbyen. Kommer forresten ikke til og fortelle kona om de nye sbsène som kommer sammen med STS-01

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •