Erfaringer med Electra 1027 S? Kan den overta for Scorpio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Electra 1027 S? Kan den overta for Scorpio?

Det jeg lurer på er om disse er krav store på plassering med tanke på avstand fra bakvegg og sidevegg.

Leste i en test av de at bassporten var tunet slik at de kunne stå så nære som 20-25 cm fra bakvegg, har noen testet ut dette?

Rommet de skal stå i er 4,10 x 4,40 med åpning inn til kjøkken og elektronikken som jeg skal bruke står i min signatur!

Har tidligere hatt et sett med Electra 926 så om det er noen som kan gi meg en sammenligning i mot den?

Har i dag AP Scorpio men pga at min nye stua har åpen løsning mot kjøkken og veg ca 60 cm fra den andre siden så får jeg ikke det til 100%. Her mistenker at AP sin oppbyggning kan være med på og skape større problemer en jeg vil få ved en vanlig høyttaler konstruksjon.
    Hvordan er 1027S i mot Scorpio? Scorpio er en meget god høyttaler i minne øyne og spiller all musikk jeg gir den meget bra. Eneste jeg kunne tengt meg bedre var litt mer snært i tromme slagene, her ligger det største problemet ved at jeg ikke har vegg på begge sider.

Burde jeg heller gå for en annen høyttaler en 1027?

Eller så setter jeg pris på all info jeg kan få da jeg har en mulighet til og skaffe meg et sett slike!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Kjenner en som har 1027S, å han har sine rundt 25-30cm fra bakvegg, p 50-60cm fra sidevegg, syns det spilte bra jeg.

Spilte pent, de trøkket bra å, så ikke helt enig i hjemmekino på det området når de testet den, mener de sa den ikke gjorde det, men etter mine ører, i hans rom, så gjorde de det.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lettplassert høyttaler som låter meget bra i vanskelige rom er Audiovector S3 Avantgarde. Da får du det attacket i trommesettet som er meget vanedannende. Heil diskanten som sitter i disse er bare rå. Ikke rart den får knall tester. Har du kjøpt Scorpio hos OHC? I såfall får du sikkert en fair pris i bytte mot S3 Sig eller Avantgarde?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Lettplassert høyttaler som låter meget bra i vanskelige rom er Audiovector S3 Avantgarde. Da får du det attacket i trommesettet som er meget vanedannende. Heil diskanten som sitter i disse er bare rå. Ikke rart den får knall tester. Har du kjøpt Scorpio hos OHC? I såfall får du sikkert en fair pris i bytte mot S3 Sig eller Avantgarde?
    Veldig klar over at Audiovector spiller bra så har de i bakhodet. Har tidligere hat et Audiovector M3 Signatur og var veldig fornøyd med de.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •