Problem med XTZ sub - ikke lenger lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer misterstatetrooper sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med XTZ sub - ikke lenger lyd

Driver å setter opp et 5.1 system her, men har fått problem med subwoofern, en XTZ 99 W10.16. Får ikke noe kontakt med den lenger (det har fungert tidligere). Kjører kalibrering på nytt, men helt stille fra den. Som sagt har denne fungert tidligere (ikke mer enn en par tre uker gammet utstyr).
    Receiveren er Onkyo 606.

På subben ser det ikke ut til å være noe feil. Den lyser blått som den skal (ikke sikringer og slikt m.a.o).

Ser for meg 3-4 feilkilder

- Noe med selve subben
    - Kabelproblem (Monster MC400SW AVshop.no / MONSTER MC400SW 2m Subwoofer Interlink)
    - Noe galt med utgangen på forsterkeren (de andre høyttalerene funker fint)
    - Ett eller annet med innstillingene (trodde en ny kalibreringsrunde begynnte med 'blanke ark')

Alt av tips mottas med takk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbeltsjekk at forsterkeren skjønner at det er en sub tilgjengelig og at delefrekvensen er satt der du vil ha den (80hz eller så)

er rimelig sikker på at det ikke er kabelen som plutselig har fått et brudd på seg, men det kan du måle med et multimeter (Ohm'e den) og se at det er kontakt på senterpinnen i hver ende.

dobbeltsjekk en gang til at alt av justeringer bak på forsterkeren til sub'en er rett.. er fort gjort å overse en bryter.

hvis ikke noe at dette fungerer så kan du prøve å få en adapter til subkabelen og koble et mp3-spiller direkte på for å være sikker på at den får signal og hvis den ikke gir lyd fra seg da så er det noe feil med sub'en.
    Hvis du ikke er veldig bekymret for reklamasjon og garanti så kan du skru den opp å se om det er noen løse kabler eller komponenter, kan være en enkel fix

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ta ut kabelen bak i receiveren og sette fingeren bort på tappen i enden. Da skal du få during i suben. Gjør du det er suben og kabelen i orden, hvis ikke er det lurt å prøve en annen kabel for å finne ut om det er kabelen eller suben.

Lykke til med feilsøkingen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, jakv og Dimm.

Jeg startet med det enkleste, nemlig det du skriver jakv. Det kommer ingen during eller summing ut av subben whatsoever om jeg pirker i kabelen.
    Prøver å skaffe meg en ny billigkabel i dag for å se om det kan være dét som er grunnen.

Kan ikke helt se at det skal være noen jumpere/justeringer bak på forsterkeren som kan ha kommet feil, samt at på sub skal vippebrytere og kontrollere være 'etter boka'.
    Også i innstillingene på 606 ser det korrekt ut. Nå har jeg desverre ikke multimeter tilgjengelig..

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd de anbefalte løsningene her uten noen spesiell sukess.
    Tok en tlf til Surround.no, og det kan nok tyde på at det er ett eller annet som er gåent - antaglig i forsterkerdelen, siden jeg får null reaksjon fra den.
    Sender hele burken inn til Surround for sjekk...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig gammel tråd men låner denne litt jeg.

Fikk akkurat samme problemet med min 6mnd gamle XTZ 99 W10.16.
    Den kutter nesten med en gang jeg skurer opp litt volum.
    Blått lys hele tiden. Sjekket kabel, alt iorden. Men ingen "during" når jeg setter fingeren på.
    Skrur av suben i 10 minutter, skrur den på igjen og så fungerer den en liten stund.

Forsterker Pioneer VSX-922. Alt av kalibrering er gjort, men ingen hell.

Forslag til hva det kan være?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •