Sa 200 Sub, Lite Reaksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Sa 200 Sub, Lite Reaksjon

Har en System Audio sub 200, ikke helt fornøyd med den.
    Synes at den ikke reagerer som den skal, det er rett og slett for lite respons.:-?
    Til musikk er den grei men film så mangler det mye. Håper det er noen andre her på forumet som har denne subben som kan komme med råd.
    Den har ett 10" element så den burde vel gitt litt utslag i effektfilmer.
    Eller er det rett og slett for lite element, stuen er 40 kvm.
    Prøvde den hos en kompis med en sub til halve prisen av sa 200, den slo inn med en gang:???:
    Hørte at det var noen feil på enkelte av disse, i butikken påstod de at den var ok

Steinm8)
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vet ikke helt, du har jo sikkert gått igjennom dine judteringer i receiveren, men det kunne tyde på du mangler 10db. Mener å huske der er en justering der endrer nivået til subben, men nå har jeg ikke receiver så jeg vet ikke så mye om det...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding

Har gått igjennom innstillingene flere ganger, Samt at hos en kompis så manglet den også det lille ekstra.

Mvh
    Steinm
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Når kjøpte du din SA 200? Jeg kjøpte min i februar, og hadde noe tilsvarende problemer som deg. For min del var det tre ting som tilslutt avgjorde:

1. Tid – Det tok tid å spille inn subben (inkl. mine SA 1750 fronthøytalere).

2. Volum – Jeg måtte gi på mye volum den første tiden for at lyden skulle "åpne" seg (inkl. bassen).

3. Plassering – Jeg flyttet subben rundt i rommet svært mange ganger før jeg til slutt fikk den til å sitte skikkelig. Den endte, ikke overraskende, i et hjørne (som jeg først hadde avfeid som en håpløs plassering pga. sofaen).

Håper dette kan hjelpe deg!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min Sa 200 er 14 mnd, har hele tiden trodd det var reciveren. Jeg får kjøre med mye volum en stund så får jeg prøve den i hjørnet igjen, Kanskje jeg må ha en til.

Iallefall takk for tilbakemeldingen

Steinm
    Sony HW65

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •