Dali Blue 5005 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    akkurat..men du ville da holdt deg til orginalen!
    Og da gjør jeg det!:wink:
    Men kan jeg oppgradere bare diskantene og ikke bass/mellomtone?
    eller omvendt!
    Det synes jeg du skal spør Dali om, evt. HFK.
    Personlig er jeg skeptisk til delvis oppgraderinger fordi dette antakeligvis ikke er testet av utviklerne på forhånd.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg oppga priser var dette uorginale ellement. orginalt er dyrt. eltek har billige diskanter og ja det går an å skifte diskanter uten at du skifter mellomtone/bass ellementene. da tar du bare av de ledningene fra den gamle diskanten og setter ledningene på den nye, men om du skal gjøre dette så hør med eltek(nå heter dem vel bare dynabel) om hvilke diskant du skal ha. det er forskjell på diskanter og en som har de mest mulig like de orginale verdiene vil spille bedre med det orginale delefilteret. ikke bra å sette inn et billig moterola horn da vil den ikke få de frekvensene det skal ha fra delefilteret om jeg ikke tar feil

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    rundt 2000 mener jeg å huske.. Veldig bra høyttaler ifra Dali, som nå er erstattet med Dali Concept 6 . Bra de også!
    Hei.

Blue serien å concept serien har ganske lite med hverandre å gjøre tror jeg (mulig jeg kan ha feil her) 5005 er bygget på en annen måte enn concept 6 de har mer bevegelse i mellom/bass elementene også er de 4ohm, concept 6 er 8ohm altså blue er mer "lettdrevne" 5005 har også mulighet for biwire det har ikke concept 6, de låter endel forskjellig også 5005 går endel dypere i bassen, concept 6 er mer luftig i toppen... dette tar jeg ut fra erfaring siden jeg har begge deler

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Hei.

Blue serien å concept serien har ganske lite med hverandre å gjøre tror jeg (mulig jeg kan ha feil her) 5005 er bygget på en annen måte enn concept 6 de har mer bevegelse i mellom/bass elementene også er de 4ohm, concept 6 er 8ohm altså blue er mer "lettdrevne" 5005 har også mulighet for biwire det har ikke concept 6, de låter endel forskjellig også 5005 går endel dypere i bassen, concept 6 er mer luftig i toppen... dette tar jeg ut fra erfaring siden jeg har begge deler
    En høyttaler på 4 ohm er ikke mer lettdrevet enn en på 8 ohm, det er stikk motsatt....

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddB
    En høyttaler på 4 ohm er ikke mer lettdrevet enn en på 8 ohm, det er stikk motsatt....
    mulig jeg tok feil der.. takk for rettelse

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5005 går heller ikke "endel dypere" i bassen. Men den låter mørkere en Concept 6. Gi begge en stor nok forsterker, så hjelper det på.

Har hatt begge 2 jeg også,og var uten tvil mest fornøyd med Concept 6.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å "bumpe" denne tråden opp, men syntes det var greiere enn å starte helt ny. Jeg har nettopp i dag funnet frem mine Dali B5005 som har stått stuet bort i lang tid da kona syntes de var "så stygge" :-D Vel... på baksiden er det knekt av en slik som man fester høytalerkabel eller banan i. Hva heter disse? Vi gjerne vite hva jeg skal spørre etter

Med det samme jeg er i gang.... DENON AVR-1910 Hjemmekinoreceiver, noen som har erfaring med den sammens med 5005?

Takker!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •