y-split på xtz sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

y-split på xtz sub

hei..

har i en tid nå hatt en xtz w12 sub å er såpass fornøyd med den att jeg idag bestilte en til..

problemet er bare den att når jeg skulle bestille den nye nå så sto det att man MÅ ha en y-split på alle xtz sine subber.. altså fra sub-ut på receiver med en vanlig sub kabel via y-splitten å inn på line inn (rød og hvit inngang) på subb'en..

på den jeg har nå så har jeg kun en sub kabel fra sub-ut på receivern og inn på den hvite pluggen på line-inn på xtz subben min. hva er riktig og hva er galt her? kommer jeg til og få mye mere ut av subben min hvis jeg bruker en y-split så jeg kommer inn på begge line-inn plugga istedet for den ene som jeg bruker nå?

takker for svar på forhånd:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ha en Y-splitter på hver sub (altså line in rød/hvit). Og en Y-splitter fra Pre-out på forsterker. Dette er det beste alternativet. Hifiklubben har en kjekk liten splitterplugg fra merket Argon som du kan plugge i pre-out.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye mer du får ut av den vet jeg ikke, men det er nok meninga du skal bruke både rød og hvit ja, hehe.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du oppnår med å bruke en splitter er at du kan skru ned nivået fra receiveren med 3dB i forhold til det du har i dag.
    Max lydtrykk er det samme, men den vil, om du beholder nivået fra receiver, spille høyere i forhold til de andre høyttalerne dine...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger ikke tenke så mye på disse splittene. du får 3db mer gain pr sub. det er det hele.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

..jeg har 2 stk pre-out på receiver'n min så noen split derifra trenger jeg ikke men jeg har bestilt med y-split så da får je vel bruke den også hehe.. men nå har jeg jo ett annet problem da. att yamaha rx-v663'n min slår seg av når bassen på subben blir for høy.. ikke spesielt morro når je akkuratt har kjøpt den å nå har bestilt en sub til.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da rart. Kanskje du bør ha større kurs på anlegget Du bør kanskje døpe om tittelen på tråden til noe sånnt som; Hjelp! Reciever slår seg av når det blir mye bass!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det var da rart. Kanskje du bør ha større kurs på anlegget Du bør kanskje døpe om tittelen på tråden til noe sånnt som; Hjelp! Reciever slår seg av når det blir mye bass!

hei og takker for svar.. har akkurat oprettet en ny tråd som inneholder dette temaet. oprettet ett nytt istedet for å legge det inn i 663 erfaringer så kanskje jeg får fortere svar. kom gjerne dit å kommenter.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...oyt-volum.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •