Gulvstående høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gulvstående høytalere

Heisann.
    Har trålet nettet, og sjekket etpar hifi butikker, men ingen kan tilby meg det jeg vil ha. Kanskje noen her kan hjelpe?

Jeg har idag to Adcom forsterkere. Den ene Effekt forsterker, den andre forforsterker.
    De driver idag 2 stykk selvbygde høytalere med hver sin 10" bass og diskant.

10" bassen er en 6ohms bass med gummi oppheng og kevlar. De er ekstremt kraftige og kan dytte svært mye luft, i tillegg til at de er svært lettdrevne og leverer meget god lyd både til musikk og film. ( tror de heter MGR. De er gule og svarte og selges ikke lenger ) Diskantene er av typen "tweeter" tror jeg de heter, og er kjempegode.

Høytaler kassene er vel cirka 160cm høye. Men de er stygge å se på..har hatt dem kjempelenge.. men jeg vil ha noe nytt. Samboeren er litt fortvila ja...:-?

Så jeg tenkte kanskje det fantes noe av det samme der ute?
    Problemet er at jeg hører ikke på jazz og klassisk musikk og gitarspilling... Det går mest i elektronisk musikk, slik som Kraftwerk, Jarre og feks Røyksopp.
    Og da holder det som regel ikke med en 6" bass. De klarer rett og slett ikke å gi deg det "øset" som en 10" kan gi.
    Dette er som sagt musikk som krever tung bass, og en god diskant hvis du skal dra på litt.
    så hvor kan jeg få tak i dette til rundt 4 - 5000 kroner? Og som har rykte på seg til å være bra?
    Cervin Vega er ikke et alternativ for meg....
    Kom med tips 8)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robert99
    Heisann.
    Har trålet nettet, og sjekket etpar hifi butikker, men ingen kan tilby meg det jeg vil ha. Kanskje noen her kan hjelpe?

Jeg har idag to Adcom forsterkere. Den ene Effekt forsterker, den andre forforsterker.
    De driver idag 2 stykk selvbygde høytalere med hver sin 10" bass og diskant.

10" bassen er en 6ohms bass med gummi oppheng og kevlar. De er ekstremt kraftige og kan dytte svært mye luft, i tillegg til at de er svært lettdrevne og leverer meget god lyd både til musikk og film. ( tror de heter MGR. De er gule og svarte) Diskantene er av typen "tweeter" tror jeg de heter, og er kjempegode.

Høytaler kassene er vel cirka 160cm høye. Men de er stygge å se på..har hatt dem kjempelenge.. men jeg vil ha noe nytt. Samboeren er litt fortvila ja...:-?

Så jeg tenkte kanskje det fantes noe av det samme der ute?
    Problemet er at jeg hører ikke på jazz og klassisk musikk og gitarspilling... Det går mest i elektronisk musikk, slik som Kraftwerk, Jarre og feks Røyksopp.
    Og da holder det som regel ikke med en 6" bass. De klarer rett og slett ikke å gi deg det "øset" som en 10" kan gi.
    Dette er som sagt musikk som krever tung bass, og en god diskant hvis du skal dra på litt.
    så hvor kan jeg få tak i dette til rundt 4 - 5000 kroner? Og som har rykte på seg til å være bra?
    Cervin Vega er ikke et alternativ for meg....
    Kom med tips 8)

Jeg har selv veldig lyst på XTZ høytalere. Her får du virkelig valuta for pengene. Har selv en Xtz sub og den har både lyden og utseende med seg.

De har vel ikke 10", men bassen på gulvhøytalerne skal vist være noe helt utenom det vanlige...

Feks en av disse.

XTZ 99.36 Walnut

XTZ 99.32

Bare refererer til det folk sier om disse, at de er veldig dynamiske og går veldig dypt. Synes du alikevel det blir for lite så kan du jo prøve å adde en sånn.

XTZ 99 W10.16 pianolakk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ linkene du la inn var kjempeflotte. Veldig veldig fine høyttalere. Men jeg er litt redd for at 6" bass høyttalere blir for lite. Du kan jo prøve å ta med deg nyeste cd plata til røyksopp og gå på hifi klubben.. Det er ikke morsomt når de kobler til 6" høytalerne sine og skryter hemningsløst av dem.. det blir bare..hmm.. rart å høre på..:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse:
    Proson Stratego 212 Black Oak

Er det bare søppel eller? Ser bassen LIGNER litt på mine gamle 10"'ere...

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har disse, de har 2*10" og er lettdrevne.
    TonArt • Audio Pro Blue Diamond V.2

jeg var redd de var litt gutterom, frem til jeg så dem selv, de er ganske fine, ikke 100% WAF, men min W er ekstremt fornøyd, både med lyd og utseende.

koster absolutt ikke skjorta (prisen på tonart er muligens litt høy)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse:

Jeg synes egentlig ikke at størrelsen på basselementet har så mye å si, det er heller høytalerens evne til å gi lyd jeg er ute etter.

Den proson strategoen er vel ikke det beste valget, da er vel Cerwin Vega eller Dynavoice Dynamite eller Qln Artech mye bedre alternativer.....

Jeg tror du vil få bedre bass med en XTZ løsning, forutsatt at lommeboka tåler det....

Der får du vel både koneaksept og bass og det er jo to ting på en gang.
    Hva tror du dama sier om du drar to Stratego monster inn i huset da?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse:

Da visse jeg heller kjøpt Cerwin Vega.

Det står et par JBL SVA2100 med to titommere i kvert kabinett i Drammen. Selger ønsker 5-6000,- JBL

De ser forøvrig slik ut:

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Jamo S 606? Jeg har ikke hørt denne selv men om denne er noe i likheten med tidligere model med samme oppbygning dekker den de kravene du har + kommer innenfor din pris ramme.
    Jamo S 606 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Hva med Jamo S 606? Jeg har ikke hørt denne selv men om denne er noe i likheten med tidligere model med samme oppbygning dekker den de kravene du har + kommer innenfor din pris ramme.
    Jamo S 606 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Jamo er meget dynamiske, jordskjelvbass fra små elementer...

Jbl er meget bra høytalere, men jeg ville nok foretrukket å brukt de på mer organisk musikk, rock, sang, akustisk etc

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et par NHT 2,9. Lillebroren til de legendariske 3.3.

Titommer i siden. Diskant, 4" og 6,5" i front.

http://www.hifisentralen.no/bruktsal...c,36962.0.html

De gjør ikke mye av seg rett forfra.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva med et par NHT 2,9. Lillebroren til de legendariske 3.3.
    Titommer i siden. Diskant, 4" og 6,5" i front.

Tror ikke han kan gå feil om han går for de, mye høyttaler for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallois Robert!

Ser du har mye av den samme musikksmaken som meg...digger elektronika!

De første høytalerne jeg hadde var noen vega med en 15" i hver ht, funket digg det, men fikk liksom ikkje den fine lyden. Så gikk jeg over til Dali 109, de har 2x10" i hver ht. Den raske bassen passet perfekt til musikksmaken min. Men da de begynte å eldes solgte jeg de og kjøpte PSB T65 som jeg har i dag. Var selv ganske skeptisk til å kjøpe høytalere med så små elementer da jeg er av typen som elsker trøkk og db:-D

Men jeg må inrømme at de er de beste høytalerne jeg har brukt til elektronisk musikk....er spesielt digg på Infected mushroom o.l...

Bare en liten erfaring fra meg...lykke til videre med kjøp av ht..:-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Den fine lyden" får du med kvalitetselektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode tips NHT 2.9 ser jo bare helt fantastiske ut da, og samboeren hadde vel blitt fornøyd og. ( hvor gamle er NHT 2.9 sånn cirka? Når ble de produsert? )

Men de Audio Pro Blue Diamond V.2 høytalerne skulle vel ha alt jeg trenger? men da må jeg spare meg opp litt penger isåfall. *sikle sikle*

PSB har jeg hørt før, og jeg tenkte at Adcom'en hjemme hadde spist etpar sånne til frokost. Det var med 6"'ere..designmessig er de fine.. men men.. kom med linker så vi kan titte

Flere tips?
    Tusen takk til alle så langt!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode tips NHT 2.9 ser jo bare helt fantastiske ut da, og samboeren hadde vel blitt fornøyd og.

Men de Audio Pro Blue Diamond V.2 høytalerne skulle vel ha alt jeg trenger? men da må jeg spare meg opp litt penger isåfall. *sikle sikle*

PSB har jeg hørt før, og jeg tenkte at Adcom'en hjemme hadde spist etpar sånne til frokost. Det var med 6"'ere..designmessig er de fine.. men men.. kom med linker så vi kan titte

Flere tips?
    Tusen takk til alle så langt!!
    Audio Pro Blue Diamond spiller virkelig bra, men om du liker og spille høyt har disse sine begrensninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Audio Pro Blue Diamond spiller virkelig bra, men om du liker og spille høyt har disse sine begrensninger.
    Jeg liker å spille høyt, men det blir kanskje 1 gang i uka, feks en lørdag, i kanskje 1 times tid..ikke noe mer enn det. Også har vi jo film da.. Tåler de litt jordskjelv eller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker å spille høyt, men det blir kanskje 1 gang i uka, feks en lørdag, i kanskje 1 times tid..ikke noe mer enn det. Også har vi jo film da.. Tåler de litt jordskjelv eller?
    De spiller bra så lenge du ikke skal spille veldig høyt. Det er vel ikke noe spesielt og trekke fra på disse om du klarer deg med den begrensningen. Bra oppløsning i topp, behagelig og detaljert mellomtone og fuldig med detaljert bass. Men så klart dette er med tanke på pris.
    Den er lett og drive for en forsterker da den har aktiv bass så du vil få full kontroll på den med din elektronikk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NHT2.9 kom i 1999. Test her: http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/320/

Hvor bor du?
    (Du kan skrive hvor du bor i profilen din. Da blir det litt lettere å anbefale produkter som ikke er så langt unna deg (?))

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag er definitivt Klipsch RF-82! Med disse blir du mørbanket med midbass og dynamikk, og de gjør seg veldig godt til din musikksmak og filmbruk... Pene er de også, men dog ikke så små som de andre alternativene i denne tråden :roll:

"RF-82 er en stor høyttaler. Den låter deretter. Dobble kraftige 8" basser sørger for et solid bassfundament. Høyttaleren tåler også å bli spilt høyt på, over lang tid. Dette gjør den til en ideell hjemmekinohøyttaler i seriøse oppsett"

RF-82 Specifications

frequency response 33Hz-23kHz +/-3dB
    power handling 150W RMS / 600W Peak
    sensitivity 98dB @ 2.83V / 1m
    nominal impedance 8 ohms compatible
    high frequency drivers 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression driver mated to 90x60 square Tractrix® Horn
    high freq crossover 2000Hz
    low frequency drivers Dual 8" (20.3cm) Cerametallic™ cone woofers
    enclosure type Bass-reflex via dual rear-firing ports
    height 43.6" (110.7cm) (w/feet)
    width 9.5" (24.1cm)
    depth 16.25" (41.3cm)
    weight 66lbs (30kg)
    finishes Cherry or Black Ash woodgrain vinyl

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt interresert i Klipsch selv jeg. Driver å vurderer en oppgradering fra
    M65, selv om jeg er relativt fornøyd med M65 kunne jeg trengt noe som var litt mer dynamisk og som dessuten er bedre på musikk og passer Yamahaen.

Står å vipper litt mellom en Xtz front og Klipsch.

Hvordan er Klipsch på musikk? Klarer den rock og akustisk greit også?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •