Gulvstående høytalere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Kjenner ikke til forsterkeren din, veier den en del ? ( Kan være en indikasjon på hvor strømsterk den er ) .

Tror nok den skal klare å drive de, men som noen over har poengtert så kan det fort bli litt "spiss" lyd i diskanten om forsterkeren ikke heller litt mot det varme. Derfor mange som matcher Klipsch med rør.

Anbefaler att du tar med din forsterker å får prøve den på ett par innspilte RF 82 før du evnt kjøper.

Når det er sagt, mener jeg bestemt at du ikke finner noe som kommer i nærheten av dynamisk høytaller i den prisklassen . Med hornet og den djupbassen Klipsch gir kommer du til å sitte å glise når du fyrer opp . Klipsch spiller veldig bra på Techno , Elektronica så vell som Metal, blues og listepop . Skal du lytte seriøst til Jazz og klassisk musikk mener jeg du bør gå for rørforsterker (som matcher) til disse høytallerene.

Jaja der har du jaffal min mening Alt er jo subjektivt.
    Tusen takk Maddie
    Må si at her er det mye flinke folk !!!

Det finnes ikke en "lag dine egne høyttaler kasser" tråd noe sted også?
    Jeg fant http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/
    Men kan ikke finne noen som har bygd stereo høytaler kasser med 10" bassere?
    Tenkte litt på det å lage nok et par kasser.

Kipsch RF-82 er uansett definitivt et valg. Og jeg må vurdere sterkt om jeg skal spare meg opp noen kroner for å få tak i de. Men..
    Hva med JBL..? Som er etpar prishakk billigere? Kjører de fortsatt samme stil som for 10 år siden når det gjelder de litt større gulvstående høytalerne, hvor bass, og bass alene er det som betyr noe?
    Tok en titt på disse:
    Komplett.no - JBL ES 100 Gulvhøyttaler JBL ES 100.
    Der har de satt inn 2 10" bass elementer, med kommentaren ( PolyPlas?? )

Er dette tungdrevne beist som krever en 700 watts forsterker, eller klarer min Adcom GFA 5400 jobben?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med disse fra QLN:
    QLN Artech 8 "black" - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Er de gode? Noen som har erfaring? Det er iallefall 2 x 8" bass elementer i dem.
    :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Klipsch RF-82 i vinter etter lenge å ha vurdert diverse høyttalere. Vurderte Dynavoice, Qln Artech, Dali, B&W. Valget falt på RF-82 når de kostet 9600,- på komplett. Rett før jeg skulle kjøpe dem ble de satt ned til 7600,-

Snakk om flaks :-D

Etter noen mnd i bruk er jeg stor fornøyd. Jeg hadde CV før og merket tydelig forskjell i lydkvaliteten. Bassen er blitt strammere og finere, men er like kraftig som 12" CV.

Jeg mater de med en gammel Technics SU-VX500 2*50W@8ohm. Kan spille ganske høyt med lite watt

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver fortsatt og vurderer fram og tilbake....

Jeg er redd at Klipsch ikke er bra nok på variert musikk i forhold til Xtz, men jeg vet ikke hvor mye dette er eller om jeg kommer til å legge merke til dette.

Hører mye variert musikk og film... Alt fra Tekno, metall til akustisk og klassisk...

Jeg driver å ser etter noen fronter i 5000-6500kr klassen, noe dyrere enn det tror jeg ikke økonomien min tåler. Da blir det også litt spørsmål om gevinsten fra å oppgradere fra M65 er lønnsom..

Jeg vurderer Xtz 99.32... er disse mye bedre i forhold til M65? Jeg er dårlig til å lese/forstå høytalerspecs...

Ellers så vurderer jeg også en av RF Klipchene,

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice Finale 10 Twin i walnut farge

2delte kasser, 10"i bunn og 2x6"og disk på topp

Dynavoice Finale 10 Twin i walnut farge
    eller
    XTZ 93 WMT 2 stk W12 S

det går også ann å kombinere disse 2 men da trengs det ikke så mye effekt siden bassene er aktive. 10" i bund å mellomtone diskant på topp.kommer på ca 9000pluss frakt med stativer, da vil dem komme på 1,4meter omlag
    XTZ 93 WMT Pyramide
    XTZ 99 W10.16 pianolakk

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si at alle anbefalingene som er kommet frem er bedre enn et byggesett fra Ljudia les: MGR !

Du vil bli overrrasket over for eks. at en høyttaler med for eks 6,5" eller 8" klarer å spise Mgr settet til frokost - med god margin!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robert99
    Eller hva med disse fra QLN:
    QLN Artech 8 "black" - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Er de gode? Noen som har erfaring? Det er iallefall 2 x 8" bass elementer i dem.
    :neutral:
    Dette er noen morsomme høyttalere med litt futt i.... Og disse vil nok fungere godt på din forsterker - med tanke på specs.

Hvorfor stiller du kun spørsmål om basselementer?

Er det skikkelig dybass du er ute etter - eller punchbass?

Om du vil ha pose og sekk kjøper du deg et par med klipsh og sparer penger til en god sub.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •