Gulvstående høytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg lo godt når jeg leste "organisk musikk" lenger opp her :b.. En høytaler som tar rock tar elektronisk musikk. Og hvor mye akustiske elementer finnes det ikke i elektronisk musikk? Jo. ca 100!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg er litt interresert i Klipsch selv jeg. Driver å vurderer en oppgradering fra
    M65, selv om jeg er relativt fornøyd med M65 kunne jeg trengt noe som var litt mer dynamisk og som dessuten er bedre på musikk og passer Yamahaen.

Står å vipper litt mellom en Xtz front og Klipsch.

Hvordan er Klipsch på musikk? Klarer den rock og akustisk greit også?
    Det takler de veldig bra! Synes faktisk at de takler det meste av musikk jeg har testet på de veldig bra :-D

Må bare advare, har du først kjøpt Klipsch vil du oppdage at de er utrolig vanedannende! Pass deg for spillegalskapen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det takler de veldig bra! Synes faktisk at de takler det meste av musikk jeg har testet på de veldig bra :-D

Må bare advare, har du først kjøpt Klipsch vil du oppdage at de er utrolig vanedannende! Pass deg for spillegalskapen!
    Klipsch RF 82 ser også helt nydelige ut. Men er de "bare" 110cm høye?
    Og hva koster de? Sånn cirka?

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robert99
    Klipsch RF 82 ser også helt nydelige ut. Men er de "bare" 110cm høye?
    Og hva koster de? Sånn cirka?
    +/- 9995.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ linkene du la inn var kjempeflotte. Veldig veldig fine høyttalere. Men jeg er litt redd for at 6" bass høyttalere blir for lite. Du kan jo prøve å ta med deg nyeste cd plata til røyksopp og gå på hifi klubben.. Det er ikke morsomt når de kobler til 6" høytalerne sine og skryter hemningsløst av dem.. det blir bare..hmm.. rart å høre på..:-?
    Jeg tror nok du hadde blitt ganske så overasket over "øset" som disse kan gi. Har jo selv disse og i ren bassfyldighet står de ikke tilbake for flere rimelige høyttalere jeg har hørt med dobbel 10". Men dette er ikke bare god bassfylde. Det er veldig god bass! Tror nok også du hadde blitt overasket over hvor bra disse passer til igrunn... Det meste av musikk OGSÅ elektronisk.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av handofdoom
    Du kan jo ta en titt på høyttalerne jeg har annonsert:
    [fjernet av moderator]

Det er FYFY å reklamere for egne salg i trådene.

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jeg ikke klar over :???:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting i veien for å anbefale høyttalere du selv eier, for så å foreslå et salg av dem på PM til trådstarter :-D
    Støtter forslaget om Audio Pro. Veldig gode høyttalere med bra bass for en hyggelig pris
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Jeg lo godt når jeg leste "organisk musikk" lenger opp her :b.. En høytaler som tar rock tar elektronisk musikk. Og hvor mye akustiske elementer finnes det ikke i elektronisk musikk? Jo. ca 100!

Vel var vel meg du prøvde å le av da tenker jeg.

Organisk musikk... Musikk som er lagd av levende mennesker, ekte instrumenter og vokal fra levende mennesker. El gitar og El Bass er tillatt.

Akustisk musikk: Kassegitar, vokal, perkussion, kontrabass, fiolin etc.... det jeg ser det som iallefall... uten noen form for El.

Elektronisk musikk, synthesisere, datakomponert.... er det noe akustikk her så er den iallefall KUNSTIG. det er en stor diff det forstår du. Ikke noe negativt om elektronisk musikk, elsker synt selv jeg, men det er en forskjell der....

En høytaler som tåler rock tar elektronisk musikk??? Det kan hende den gjør det men disse musikkartene er HELT forskjellige....

Rock feks Jimi Hendrix... Mot Elektro/Synt feks VNV nation, Depeche Mode, Infected Mushroom, etc...

Jeg synes iallefall at det er høyst forskjellige krav som stilles til høytaleren med disse to musikktypene, men klart det finnes mange høytalere som klarer begge deler glimrende... JBL er ikke noe særlig på elektromusikk synes jeg, men de er geniale til rock og annen musikk. Grunnen til at jeg ikke synes de er så bra til elektro er at bassen som regel virker litt udefinert... Veldig kraftig men litt udefinert, iallefall de jeg har prøvd..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Klipsch derimot, de svelger alt av musikk med stor bravur!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kone/kjærestevennlig alternativ til store fullhøyde høyttalere er jo noen smale med mindre elementer, i kombinasjon med en subwoofer. Da får du bass uten å måtte ha svæære høyttalere

Da får du et mye større utvalg høyttalere å velge fra også
    --
    Thorbjørn

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Klipsch derimot, de svelger alt av musikk med stor bravur!
    Nja, dette blir vel smak og behag
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel var vel meg du prøvde å le av da tenker jeg.

Organisk musikk... Musikk som er lagd av levende mennesker, ekte instrumenter og vokal fra levende mennesker. El gitar og El Bass er tillatt.

Akustisk musikk: Kassegitar, vokal, perkussion, kontrabass, fiolin etc.... det jeg ser det som iallefall... uten noen form for El.

Elektronisk musikk, synthesisere, datakomponert.... er det noe akustikk her så er den iallefall KUNSTIG. det er en stor diff det forstår du. Ikke noe negativt om elektronisk musikk, elsker synt selv jeg, men det er en forskjell der....

En høytaler som tåler rock tar elektronisk musikk??? Det kan hende den gjør det men disse musikkartene er HELT forskjellige....

Rock feks Jimi Hendrix... Mot Elektro/Synt feks VNV nation, Depeche Mode, Infected Mushroom, etc...

Jeg synes iallefall at det er høyst forskjellige krav som stilles til høytaleren med disse to musikktypene, men klart det finnes mange høytalere som klarer begge deler glimrende... JBL er ikke noe særlig på elektromusikk synes jeg, men de er geniale til rock og annen musikk. Grunnen til at jeg ikke synes de er så bra til elektro er at bassen som regel virker litt udefinert... Veldig kraftig men litt udefinert, iallefall de jeg har prøvd..
    Sånn som mitt øre hører det, så høres ofte rock og gitar musikk bra ut når det er en mellomtone med i lydbildet. Bass har da ikke SÅ mye å si.
    Elektronisk musikk høres iflg mine ører best ut når det bare er bass og diskant. Mellomtonen har en tendens til å lage en skjærende skrikende lyd når man drar på i disse tilfellene. Mine selvbygde høytalere med bare bass og diskant, kan spille rock og gitarmusikk fint, men det blir liksom ikke helt det samme. Setter jeg på f.eks Kraftwerk's Man machine live version, eller VNV Nation's musikk, høyt, som krever kraftig stram og dynamisk bass, så er nedturen stor når en mellomtone kommer inn og hyler imot deg. Setter du på Jimi Hendrix derimot, så ville det høres vakkert ut.

( jeg sikler mer og mer på de Klipsch høytalerne 8) )

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn som mitt øre hører det, så høres ofte rock og gitar musikk bra ut når det er en mellomtone med i lydbildet. Bass har da ikke SÅ mye å si.
    Elektronisk musikk høres iflg mine ører best ut når det bare er bass og diskant. Mellomtonen har en tendens til å lage en skjærende skrikende lyd når man drar på i disse tilfellene. Mine selvbygde høytalere med bare bass og diskant, kan spille rock og gitarmusikk fint, men det blir liksom ikke helt det samme. Setter jeg på f.eks Kraftwerk's Man machine live version, eller VNV Nation's musikk, høyt, som krever kraftig stram og dynamisk bass, så er nedturen stor når en mellomtone kommer inn og hyler imot deg. Setter du på Jimi Hendrix derimot, så ville det høres vakkert ut.

( jeg sikler mer og mer på de Klipsch høytalerne 8) )
    Så rett du gjør! Hehe :-D

Det mangler ihvertfall ikke på mellomtone med Klipsch pga at de er 2-veis konstruksjoner med bass/mellomtone og diskanthorn som tar over ganske lavt (2000hz med RF-82)

Med mine RF-63 spiller 6,5" basserne opp til 1700hz før hornet tar over, jeg leste det du skrev om at noen høyttalere er bra til rock men ikke trance. Der kjenner jeg meg ikke helt igjen med Klipsch ihvertfall!

Jeg synes de spiller både rock og trance like bra, om det er pga at de er 2-veis med lav delefrekvens aner jeg ikke, men det var ihvertfall pga de gode allrounder egenskapene og den vannvittige dynamikken jeg kjøpte de 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så rett du gjør! Hehe :-D

Det mangler ihvertfall ikke på mellomtone med Klipsch pga at de er 2-veis konstruksjoner med bass/mellomtone og diskanthorn som tar over ganske lavt (2000hz med RF-82)

Med mine RF-63 spiller 6,5" basserne opp til 1700hz før hornet tar over, jeg leste det du skrev om at noen høyttalere er bra til rock men ikke trance. Der kjenner jeg meg ikke helt igjen med Klipsch ihvertfall!

Jeg synes de spiller både rock og trance like bra, om det er pga at de er 2-veis med lav delefrekvens aner jeg ikke, men det var ihvertfall pga de gode allrounder egenskapene og den vannvittige dynamikken jeg kjøpte de 8)
    Interessant.. Hva med film? Skal du se på en THX godkjent film, så bør man ha tilnærmet subbass for å få full effekt. Klarer RF-82 å levere et skikkelig jorskjelv som man kjenner på kroppen i sofaen, når det trengs? Eller bør man da kjøpe en sub i tillegg?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.. Hva med film? Skal du se på en THX godkjent film, så bør man ha tilnærmet subbass for å få full effekt. Klarer RF-82 å levere et skikkelig jorskjelv som man kjenner på kroppen i sofaen, når det trengs? Eller bør man da kjøpe en sub i tillegg?
    Det spørs hvor dypt du vil at de skal spille, jeg klarte meg fint i over et år med LFE fra mine RF-63. De stakkars 6 x 6,5" basserne klarte enkelt å få hele stua til å riste med bra trykk hos meg!

Men skikkelig subbass er det jo ikke før du kjøper deg sub som klarer å spille under 20hz! Det er da det begynner å bli moro! Men da MÅ du ha sub vil du gå så lavt :-D

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er ute etter jordskjelv bass må du nok ha en sub uansett vilke høyttaler du velger. Men vil tro Audio Pro kan få deg langt på vei da det er aktiv sub så du da kan justere bassen etter eget ønske/rom.

Klipsch er en meget artig høyttaler, men om den ikke matsjes med riktig elektronik kan den lett bli vel frempå i sin spille stilen. På film er de meget bra men regn med at du må ha en sub om du skal ha jordskjelv bass som du ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Om du er ute etter jordskjelv bass må du nok ha en sub uansett vilke høyttaler du velger. Men vil tro Audio Pro kan få deg langt på vei da det er aktiv sub så du da kan justere bassen etter eget ønske/rom.

Klipsch er en meget artig høyttaler, men om den ikke matsjes med riktig elektronik kan den lett bli vel frempå i sin spille stilen. På film er de meget bra men regn med at du må ha en sub om du skal ha jordskjelv bass som du ønsker.
    Jeg har en Adcom GFA-5400 effektforsterker med en diger ringtrafo og 4 ganske store kondensatorer.
    Den er gammel, men gjør jobben sin hittil iallefall.
    Detaljer: # Signal-To-Noise Ratio 100 dB
    # Input Impedance 49.9 KOhm
    # Amplifier Output Details 125 Watt - 8 Ohm - THD 0.18 % - 2 channel(s) , 200 Watt - 4 Ohm - THD 0.18 % - 2 channel(s)

Den vil vel uten problem dra Klipsch RF 82?

En aktiv sub er jo noe jeg kan skaffe meg senere

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Adcom GFA-5400 effektforsterker med en diger ringtrafo og 4 ganske store kondensatorer.
    Den er gammel, men gjør jobben sin hittil iallefall.
    Detaljer: # Signal-To-Noise Ratio 100 dB
    # Input Impedance 49.9 KOhm
    # Amplifier Output Details 125 Watt - 8 Ohm - THD 0.18 % - 2 channel(s) , 200 Watt - 4 Ohm - THD 0.18 % - 2 channel(s)

Den vil vel uten problem dra Klipsch RF 82?

En aktiv sub er jo noe jeg kan skaffe meg senere
    Kjenner ikke til forsterkeren din, veier den en del ? ( Kan være en indikasjon på hvor strømsterk den er ) .

Tror nok den skal klare å drive de, men som noen over har poengtert så kan det fort bli litt "spiss" lyd i diskanten om forsterkeren ikke heller litt mot det varme. Derfor mange som matcher Klipsch med rør.

Anbefaler att du tar med din forsterker å får prøve den på ett par innspilte RF 82 før du evnt kjøper.

Når det er sagt, mener jeg bestemt at du ikke finner noe som kommer i nærheten av dynamisk høytaller i den prisklassen . Med hornet og den djupbassen Klipsch gir kommer du til å sitte å glise når du fyrer opp . Klipsch spiller veldig bra på Techno , Elektronica så vell som Metal, blues og listepop . Skal du lytte seriøst til Jazz og klassisk musikk mener jeg du bør gå for rørforsterker (som matcher) til disse høytallerene.

Jaja der har du jaffal min mening Alt er jo subjektivt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •