Høytaller kobling -Trenger Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Høytaller kobling -Trenger Hjelp!

Hei! Jobber med litt forskjellig innen lyd, men er veldig usikker på kobling og nå har jeg kommet til den tid hvor jeg må sette sammen et lite studio så jeg får gjort litt arbeid hjemme. Har kjøpt inn litt forskjellig, satset høyt på data og visuell ytelse. Så derfor er lyd ytstyret veldig enkelt, bare noe smågreier jeg har plukket sammen;

FORSTERKER:

Fence RSA1200
    2 channal
    4 ohm 2x65W
    bridge 4 ohm 1x240W 0.05% THD
    20 AMP sikring (288W max)

SUBWOOFER:

MDS FD-10
    10" 300W rms
    4 ohm 50mm singel spole
    MDS versjon 2006

HØYTALLERE:

Mission 770

Så spørsmålet er da om dette er mulig å sette sammen, isåfall hvordan? Og om det ikke er, hva trenger jeg?

Takk for all hjelp!

MvH Einar

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det en 12V forsterker for bil?
    Og så trenger du vel en kasse til det basselementet.
    Dessuten vil jeg påstå at du trenger en egen forsterker til sub'en. Eventuelt kjøpe en annen forsterker til Mission høyttalerne og bruke RSA'en som monoblokk til sub'en.

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De høyttalerene du har skal visst være bra. Men jeg lurer litt på hvorfor du ikke kjøpte aktive studiemonitorer istedenfor. Litt greit å gjøre det enklest mulig når man er nybegynner.
    Er ikke sikker på den forsterkeren. Dersom det ikke er en forsterker til bil, så er det vel bare å plugge i ledningene?

Pc - lydkort/analog mikser - forsterker - høttalerledning - høyttalere.

Subben ville jeg ventet med. Tror du er nødt å behandle rommet først. Sette opp bassfeller og diverse slik at rommet ikke spiller med og lurer deg når du mikser. En subb i et ubehandlet rom vil bare gjøre det vanskeligere for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tusen takk for svar, jeg tror ikke jeg bruker subben og forsterkeren allikevel. Så har dere noen forslag til hva jeg kan kjøpe inn av utstyr til å bruke sammen med Mission høytallerne, så rimelig som mulig. Vil ikke bruke mer enn 2000 nå i første omgang. Rommet er med veldig liten akustikk og anlegget skal også kunne brukes til å se filmer og spille musikk. Derfor jeg valgte å ikke bruke studiomonitorer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •