Klipsch Heritage Speakers !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 246
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch Heritage Speakers !

Jeg finner lite å ingenting om denne serien , å kunne tenkt meg å ført diskusjonen rundt disse uten om den offisiele Klipsch tråden , men om ønskeligt kan jeg slette .

Jeg har aldri hørt disse , men går om dagen å vurderer La Scala II , etter å ha hørt utroligt mye godt om disse .

Vill gjærne høre andres synspunkter , å hva som eventuelt kan være god match til disse høyttalerene .

Også , hvem selges i Norge ?

mvh
    Leif

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Heritage serien er utrolig tøff. Når det gjelder matching så er vel rør og spesielt McIntosh generelt en god match, utifra det jeg har lest meg til da .
    Tonart forhandler Heritage serien i vertfall, kommer ikke på noen andre i farta.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eid Heresy III :-D Brukte den mye omtalte Music Angel som kraftverk, en artig combo som spillte med driv og snert. Matchingen var desverre ikke optimal, var plaget med støy og sus. Det skal sies at engelen ikke var moddet på noen måte.
    Det finnes en rekke gode rørting å drive Klpsch med, Thumper her inne har vel prøvd endel på sine Cornwall.
    Anbefaler å lese vennetråden for Klipsch på HFS, der går det mye i heritage :-D
    Og RØR....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , jeg har fått den oppfatningen at rør er god match . Det er vel også med på at jeg vurderer la scala at jeg savner litt å gå tilbake til rør .

Jeg har vel aldri lagt skjul på at jeg liker Klipsch , å har hatt mye rart der i fra . Er det noen som kan si litt om hvordan lyd signaturen er kontra RF serien . Eller er det noen ?

Kunne tenkt meg å høre hva du Skrotnissen synst om dine LaScala I opp i mot Array1400 . Sikkert 2 veldigt forsjellige HT , men litt sånt generelt .

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen

Kunne tenkt meg å høre hva du Skrotnissen synst om dine LaScala I opp i mot Array1400 . Sikkert 2 veldigt forsjellige HT , men litt sånt generelt .
    skal prøve å gi deg et litt grundig inntrykk iløpet av morgendagen. må tidlig på jobb imorgo så nå er det kroken på døra for min del.. desverre..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde Heresy som enda mer dynamisk og kjapp enn RF 82 og en mer definert mellomtone ( eneste direkte sammenligning ) men det mangler en del i bunnen, men det problemet er ikke tema på La Scala, de går atskillig lenger ned.
    Så er de også Shwære

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    skal prøve å gi deg et litt grundig inntrykk iløpet av morgendagen. må tidlig på jobb imorgo så nå er det kroken på døra for min del.. desverre..
    Det er helt ok , setter stor pris på om du gidder og ta deg tid i løpet av helgen

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    ...men det mangler en del i bunnen, men det problemet er ikke tema på La Scala, de går atskillig lenger ned.

På papiret er det kun 7 Hz som skiller de (La Scala 51 Hz og Heresy 58 Hz) så jeg ville i utgangspunktet ikke si at det er en fantastisk forskjell, men teori er vel kanskje forskellig fra praksis i dette tilfellet, eller?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Jeg opplevde Heresy som enda mer dynamisk og kjapp enn RF 82 og en mer definert mellomtone ( eneste direkte sammenligning ) men det mangler en del i bunnen, men det problemet er ikke tema på La Scala, de går atskillig lenger ned.
    Så er de også Shwære

Har lest litt på sentralen nå , å har tideligere prata ein del med H.Rognlien om disse , å han mener dette er noen dynamikk bomber ut av enn annen verden .Så disse "høres" mer og mer ut til å være noe som kunne passa meg .

Ja di er store , H,98dm B,61.6 og 64,14dype . Størelse og utseene synst jeg er litt av sjarmen med disse høyttalerene . Står i sterk kontrast i mot mitt oppsett som består av sort høyglans hele veien , men hva ofrer man ikke for lyden . Leser også at di fleste løfter disse noen cm i fronten , for og løfte lyd bilde litt .

Tar nok noen timer før jeg er igjenom den tråden på hifi sentralen . Så jeg fyrer igang litt spørsmål her menst jeg leser .

Lurer også litt på hva forsjellen er på disse kontra di første versjonene(eller er det noen ? ) .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    På papiret er det kun 7 Hz som skiller de (La Scala 51 Hz og Heresy 58 Hz) så jeg ville i utgangspunktet ikke si at det er en fantastisk forskjell, men teori er vel kanskje forskellig fra praksis i dette tilfellet, eller?
    Jeg skal ikke uttale meg for mye om noe jeg strengt tatt ikke kan i praksis , men du har nok rett der . Men noen mener at det vanvitige trøkke i de øvre frekvensene kompenserer det litt (sikkert veldigt individuelt) . Men så har jeg pc13 stående til disposisjon om det skulle mangle litt bunn trykk .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, de tallene er kun på papir... Kjørte lydsveip fra DVE på mine bare for moro skyld, de "fulgte" med ned til ca 40 hz men da var det slutt
    Men det er kanskje flere måter å oppgi spec. på ? Ser at mange oppgir ved -3 db noen ved - 10 osv.

La meg legge til at lyden på ingen måte oppleves som tynn av den grunn.

Forskjellen på gammelt og nytt er i hovedsak drivere og filtere, kabinettene er som før.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For di som er intressert i og lese stereophile sin best av lascala II ; http://www.klipsch.com/media/news-ce...786_eprint.pdf

Her står de også litt om frekvens området .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter selv med klipsch heresey III i bakhode.. hadde vært moro og prøvd ut, med en liten musikalsk sub i bakhånd.. ser de koster 15k på tonart (kosta ikke de 20k før, økonomikrisa er kanskje ikke baaare negativt?)
    finner jeg noen innen min prisklasse, kommer jeg til og slå til! men jeg har nok for lite budsjett til det, enn så lenge! jeg skal ha de en eller annen gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Forte, Forte II, Chorus og Cornwall går teoretisk dypere.Forte II er vel oppgitt til 32Hz. Ellers er det mange som mener at Klipschorn er den ultimate Heritage.Den må dog stå i et hjørne.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La Scala vs Array 1400 - en nesten umulig sammenligning.

For meg har det alltid handlet om dynamikk. Mye dynamikk. Klipsch rf7, Klipsch La Scala, Jbl Array 1400, Avantgarde Duo og tilbake til Array 1400. Den røde tråden kan ikke tas feil her; her må det være hønn og trøkk. Og det var nettopp det trøkket som gjorde at Duo måtte ut fort som svint. Det var ikke derfor La Scala måtte ut. Så hvorfor måtte de egentlig ut?

Under tiden med duo brukte jeg en finfin mcintosh mc275r på de og dette låt utrolig pent og lekkert oppover. Problemet i dette tilfellet var bassen som ikke var fult så imponerende. Jeg er fortsatt ung, det skal fortsatt trøkke, det skal fortsatt være morro å høre på musikk. Resultatet var derfor at jeg til tider dro frem klipsch la scala 1 og koblet disse opp mot 275r. Til og begynne med var det pga nysgjerrighet, etterhvert var det fordi det låt så utrolig mye morsommere enn med duo. Her vil mange idiot-stemple meg, men les litt til er dere snille. Saken er at La Scala er ei dynamikkbombe nesten uten like når det kommer til live-følelse. Glem korrekt hifi, dette er livsnytelse på høyeste nivå. Det er ikke korrekt, kassa er mer livat enn Lohan på fylla og de er bælstygge. Konstruksjonen er gammal som fy og for mange fremstår denne høytaleren som det reine marerittet. For meg - med 275r - var det stikk motsatt. Mellomtone og diskant kunne ikke matche duo på rein og skjær oppløsning eller hififaktor, det ville ha vært litt for sjukt igjen, men det låt forbasket bra og gedigent stort. Det som dog gjorde det for meg var samspillet i la scala. De har en helt spinnvill rask 15 tommer i bunnen som slettes ikke går videre dypt, men den har et så kontant smell at personer med pacemaker bør være obs. Dette punchet i kombinasjon resten av lydbildet gjorde at la scala ble en lang morsommere og engasjerende høytaler å lytte til enn duo. Hvor Duo spurte om jeg kunne mikse meg en caffe latte og sette meg tilbake nærmest skreik la scala om å sprette en øl og nyte livet.

Så hvorfor ikke beholde de og være fornøyd med det?

Fordi array1400 finnes på markedet! For mange vil la scala være en mer passende høytaler, men for meg fremstår array1400 som reine drømmen. Selv med mcintosh 501 koblet til har jeg ikke oppnådd det samme punchet som la scala serverte, men til gjengjeld går arrayene langt dypere og trøkker langt mer, dog på en litt annen måte. Oppover synes jeg ikke at forskjellen er så utrolig store. Array låter litt mer "hifi" enn la scala, men det er bare litt også. Jeg har nesten den samme råe livefølelsen, bare at det blir mer av alt med array1400 på mc501.

Jeg kunne garantert ha levd lenge med mc275r og la scala. Hadde det ikke vært for at jeg hadde muligheten til å kjøpe inn array1400 og mc501. Prisforskjellen på disse to kombinasjonene er ikke direkte ubetydelig og om det kan forsvares får være opp til hver enkelt av oss. Jeg vet iallefall en ting med meg selv; jeg måtte opp på array1400/mc501 for å finne noe som var entydig bedre enn la scala/mc501 på de samme kriteriene.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...oyttalere.html

Her er en link til mine opplevelser med div rør og Cornwall III. Hvertfall de første sidene Senere kom det jammen inn noen andre lettdrevne ht også, men de er ute i gjen nå...Klipsch Cornwall III derimot, de blir!

Mvh
    Frode

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...oyttalere.html

Her er en link til mine opplevelser med div rør og Cornwall III. Hvertfall de første sidene Senere kom det jammen inn noen andre lettdrevne ht også, men de er ute i gjen nå...Klipsch Cornwall III derimot, de blir!

Mvh
    Frode
    Jeg har smugg titta på tråden din , å var derfor jeg tok kontakt med deg på PM i går . Kunne gjærne tenkt meg å testa noen av di samme rør ampene du har hatt gode erfaringer med .

Skrotnissen : takk igjen , for at du tok deg tid . Fik vel bekrefta mye av det jeg trodde . Tar jeg feil visst jeg sier at du har testa Rogue 90 ? (mener på at KentOve har snakka om det tideligere) . Jeg har lang erfaring med 275 , å den skal også inn igjen visst det blir KLSII, men det blir frykteligt dyrt å investere i begge deler på ein gang . Det ligger jo 2 rogue på torget til greie priser .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Skrotnissen : takk igjen , for at du tok deg tid . Fik vel bekrefta mye av det jeg trodde . Tar jeg feil visst jeg sier at du har testa Rogue 90 ? (mener på at KentOve har snakka om det tideligere) . Jeg har lang erfaring med 275 , å den skal også inn igjen visst det blir KLSII, men det blir frykteligt dyrt å investere i begge deler på ein gang . Det ligger jo 2 rogue på torget til greie priser .
    Inga problem å dele erfaringene; alltid hyggelig å kunne gi litt tilbake til dette forumet

Du tar så absolutt ikke feil om du sier at jeg har testa rogue 90. Det begynte med at jeg fikk låne Devilej sin ett par uker før jeg kjøpte meg en selv første gangen jeg hadde array1400. Med tanke på bruktprisen er denne boksen et meget godt kjøp, pluss at man kan tweake lyden ganske så mye ved hjelp av et rørbytte. Nå husker jeg ikke hvilke rørvarianter jeg fikk låne øre, men variasjoner var det så absolutt. Den største forskjellen opplevde jeg faktisk når jeg, devil og nølle testet ut rogue m150 på array1400 (m150 skal være rogue 90, men masse mer av alt.). Med ett rørsett låt det rett og slett bøtte kjedelig, mens med et annet låt det som en helt annen forsterker.

Hvordan rogue låter på la scala har jeg dog ingen formening om, men du skal ikke se bort fra at det kan være riktig vei å gå å først investere i KLSII og rogue stereo 90 for så å leike seg med rørbytter eller spare seg opp til mc275r, sistnevnte dukker jo også opp for 16-20k ved "jevne" mellomrom.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hadde vært noe for en Heritage fan :twisted: