Klipsch Heritage Speakers ! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 246
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei bare lurte på en ting. kunne/kan man få disse høytalerne som ett diy kit? eller er det bare jeg som har drømt litt.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Jadda, vi får fikse det en dag. Hadde ikke vert feil å fått hørt Dine Array'er også
    Fikser det

Har spilt sine første toner i det nye rommet idag. Men, det finnes jo hverken møbler eller annet der enda, så vi får smøre oss med litt tålmodighet.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    s

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bob Crites er mannen dersom det er snakk om heritage deler:

About Us | Critesspeakers.com

Sjekk også ut Cornscala

Cornscala? | Critesspeakers.com

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki takk for svar. men er det noen i norge som driver med noe sånt?
    på disse ht kan man bruke en litt kraftig resiver. eller må man ha rør for att det skal bli bra.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sand19
    oki takk for svar. men er det noen i norge som driver med noe sånt?
    på disse ht kan man bruke en litt kraftig resiver. eller må man ha rør for att det skal bli bra.

Har ikke hørt noen i Norge drive me dette , men om du skulle bestille kompoentene selv fra Usa er det sikkert nok av flinke møbelsnekker som kan hjelpe deg å få satt det i sammen .

Heritage serien trenger ikke rør , de låter også kanon bra på diverse transistor . Spesielt på eldre transistor Mcintosh . Men jeg personligt liker rør amp med litt feit lyd på Lascala ivertfall .

Cornwall er vel noe feitere i lyden enn Lascala , så her kan sikkert Thumper komme med litt tips og erfaringer .

Jeg har også prøvd noen dager med Klasse D , men dette ble litt for lyst etter min smak , men det var langt mer positivt enn først antatt .

Men som sagt , det kommer an på personlige preferanser .

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å bygge selve kassa er ikke noe problem.
    men liker å gå i butikken å hente varen. liker ikke å kjøpe over nett.
    har jo hørt la scala så tenkte ville bygge noe slik eller noen horn eller fulltone løsninger. bygge noe andeledes en det jeg pleier.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nok få kjøpt litt forsjeligt her i Norge , men du kan også finne utroligt mye gøy til en liten penge i Usa . Klipsch tråden på hifisentralen kan du sikkert også finne litt mer info om dette .

Det høres ivertfall ut som eit tøft prosjekt du planlegger .

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å finne ein eigen tråd om Klipsch Heritage, har sikla over denne serien omtrent sidan eg først kjøpte Klipsch.

I morgon er det utbetaling av feriepengar, og ergo er eg nokså sugen på innrykk i Heritage-"klubben".

Det blir nok Heresy III. Det einaste som får meg til å bremse litt er frekvensgangen i desse, nedre deling på 58 hz høyres lovleg høgt ut. No speler eg ikkje så mykje musikk der djupbass er avgjerande. Men sant å seie, ut frå alt eg har lest er det vel eigentleg Cornwall som burde vere "min" høgtalar, men det har eg rett og slett ikkje råd til.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er en del bass ned til 58 hz også, men det er ofte en fordel å komme ned mot 30 tallet. Men for 3000 lapper får du jo f.eks en XTZ sub som kan gjøre den jobben der nede ganske bra i følge folk som har den. Om du føler du savner for mye.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Kjekt å finne ein eigen tråd om Klipsch Heritage, har sikla over denne serien omtrent sidan eg først kjøpte Klipsch.

I morgon er det utbetaling av feriepengar, og ergo er eg nokså sugen på innrykk i Heritage-"klubben".

Det blir nok Heresy III. Det einaste som får meg til å bremse litt er frekvensgangen i desse, nedre deling på 58 hz høyres lovleg høgt ut. No speler eg ikkje så mykje musikk der djupbass er avgjerande. Men sant å seie, ut frå alt eg har lest er det vel eigentleg Cornwall som burde vere "min" høgtalar, men det har eg rett og slett ikkje råd til.
    Det meste av musikk går ikke under 40-50hz,du har selvfølgelig hiphop plater og lign som er mixet i stykker i studio med syk overdreven bass.har selv hatt div cv.jbl og klipsch tidligere og bassen jeg får av mine la scala er det råeste jeg har hørt dypt eller ikke dypt så drit i speks og lytt selv

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Eddie sier , du må bare prøve deg frem . Men jeg personligt synes de må subwoofer til .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Corwnall har jeg aldri fått gleden av og høre , men det er ingen tvil om at den kansje er den beste " allarounderen" . Men etter hva jeg har hørt er det frykteligt lang leverings tid på disse .

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett flere plot der man ser hvor energien i ulike innspillinger ligger (Flageborg har vel vist til en rekke). Selv på enkelte akustiske plater er det hørbar energi godt under 50hz. Selvfølgelig opp til enhver om man vil ha med alt som ligger på platen, men å si at det kun er hiphop som har energi under 50hz blir helt feil. Høyttalere som begynner å rulle av allerede ved 60hz, har ikke mer dypbass enn en bokhyllehøyttaler. Og en trenger ikke ha hørt på mange bokhyllehøyttalere for å skjønne at selv om de spiller aldri så pent har de ikke pondusen og autoriteten til høyttalere som tar med seg den siste oktaven i bunn.

Det var ikke lenge siden det var diskusjon på om det var behov for bass under 25hz til annet enn elektronisk musikk, men jaggu var det ikke noen som fant ut at selv under 20hz kunne det være bra med energi om musikken inneholdt toner fra et kirkeorgel.

Det er ikke lett å integrere en sub helt sømløst (spesielt ikke uten EQ), men det er mulig å få det til å bli ganske bra om man jobber litt med det. Man trenger jo ikke la den dominere lydbildet, kun gi litt ekstra "oompff" helt i bunn.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle innspill.

Reint specs-messig så vil jo Heresy faktisk spele mindre djupbass enn mine "stusselige" RB-61. Det eg derimot vil forvente er langt meir pondus i resten av bassregisteret, då det trass alt er ein ekte 3-vegs med 12" bass mot eitt 6 1/2" bass/mid element. Det er typisk basstromme og -gitar eg syns "forsvinn" i anlegget mitt, når elementet får mykje å jobbe med.

Er fortsatt litt i tvil. Vurderer om eg heller skal kjøpe eit par RF-62/82, og la Heritage bli eit prosjekt for seinare tider.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg har sett flere plot der man ser hvor energien i ulike innspillinger ligger (Flageborg har vel vist til en rekke). Selv på enkelte akustiske plater er det hørbar energi godt under 50hz. Selvfølgelig opp til enhver om man vil ha med alt som ligger på platen, men å si at det kun er hiphop som har energi under 50hz blir helt feil. Høyttalere som begynner å rulle av allerede ved 60hz, har ikke mer dypbass enn en bokhyllehøyttaler. Og en trenger ikke ha hørt på mange bokhyllehøyttalere for å skjønne at selv om de spiller aldri så pent har de ikke pondusen og autoriteten til høyttalere som tar med seg den siste oktaven i bunn.

Det var ikke lenge siden det var diskusjon på om det var behov for bass under 25hz til annet enn elektronisk musikk, men jaggu var det ikke noen som fant ut at selv under 20hz kunne det være bra med energi om musikken inneholdt toner fra et kirkeorgel.

Det er ikke lett å integrere en sub helt sømløst (spesielt ikke uten EQ), men det er mulig å få det til å bli ganske bra om man jobber litt med det. Man trenger jo ikke la den dominere lydbildet, kun gi litt ekstra "oompff" helt i bunn.

Heilt enig her .
    Etter å fått Lascala II i hus , merka jeg fort at mye av musikken jeg hører på blir feil . Kansje ikke feil , men ufulstendig ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle innspill.

Reint specs-messig så vil jo Heresy faktisk spele mindre djupbass enn mine "stusselige" RB-61. Det eg derimot vil forvente er langt meir pondus i resten av bassregisteret, då det trass alt er ein ekte 3-vegs med 12" bass mot eitt 6 1/2" bass/mid element. Det er typisk basstromme og -gitar eg syns "forsvinn" i anlegget mitt, når elementet får mykje å jobbe med.

Er fortsatt litt i tvil. Vurderer om eg heller skal kjøpe eit par RF-62/82, og la Heritage bli eit prosjekt for seinare tider.

Prøv deg på Heresey du :-D Det du synes mangler i dine rb61 er vel noe av det jeg vill trekke frem som høyttaleren er best på . Dynamikk bomber .

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresy III er en av de, eller den høytaleren som det var mest gøy med...
    Det den savner i bunnen på papiret vil ikke oppleves i daglig bruk. Du kan spille sinnsykt høyt med den før det blir ørevondt.
    MEN, min MA og Heresy var desverre ingen optimal match , altfor mye bagrunnsus og støy for meg. Skal sies ( igjen ) at MA var umoddet.....
    Brukte dem en liten stund på Yamaha 1800, det var som silke ! :-D
    Nå er både Heresy og MA solgt ( ferdig med rør for en stund )

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den andre grunnen. Har ørlitegrann, sporadisk, bakgrunnssus frå engelen, i mine 61 så er det ikkje hørbart anna enn på tomgang, ingenting er hørbart med musikk på(enkelte med meir finstilt hørsel hadde sikkert klagd... ). Med mine HT er dette såpass svakt at det ikkje er plagsomt, men er av denne grunn litt skeptisk til å gå opp til 99dB HT, kjenner meg litt tryggare på RF-62 sine 97 dB.
    Burde sjølvsagt ha modda ampen, men eg er ikkje elektro/loddefør sjølv.

For det tredje så betyr HT til 7 kontra 15 lappar gjerne ein ny platespelar i same slengen.

(edit: RF-62 skulle det stå)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke følgt så mye med i MA trådene , men er det trafo støy dere får ?

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •