Klipsch Heritage Speakers ! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 246
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kjører nå med to stk monoblokker med forforsterker gjennom xlr,denne har ikke pre out.men blokkene har både xlr og rca så jeg har de også koblet til en receiver gjennom rca og da er mine subber koblet til sub utgangen.

Men vurderer og kjøpe meg en integrert rørforsterker og de fleste der har vel ikke subutgang!!!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

Men vurderer og kjøpe meg en integrert rørforsterker og de fleste der har vel ikke subutgang!!!
    Du bruker vanlig pre-out.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok , jeg ikke hatt mer enn en dedikert preamp selv . Prøve å kombinere med film og musikk så jeg bruker Surroundreciver . Men sånne utganger som Line out osv kan vel brukes til sånt om jeg ikke tar heilt feil ? Eller er line out bare eit annet ord for preout ?

Sikkert feil person å spør , dette kan jeg desverre alt for lite om .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Du bruker vanlig pre-out.
    Ok preout er det vel noen av de som har

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Ja dette blir vel ein smak sak , men di fleste som har hørt begge deler på samme elektronikk å rom føretrekker Lascala . Den største forsjellen ligger i mellomtonen .

Som sagt så går jo cornwall lavere ned i frekvensene , men jeg vill alltid komme til å bruke subwoofer i sammen med ht uansett , så de ble aldri eit tema .

Jeg har også til gode og høre Cornwall III , så jeg skal ikke uttale meg alt for bastand , så jeg håper maddie her på forumet får fingen ut og bestiller snart .

Men la oss ikke krangle om dette , å heler være stolte eiere av Heritage serien begge to :-D
    Hei Leifen!

Tror du missforstod meg litt! Var ikke for å krangle eller disse LaScalaene dine... De er jo knall bra! Ville bare påpeke at det er litt smaksak hvilken Heritage ht man foretrekker. Mellomtonen på LaScala er veldig åpen og fin, men jeg savnet den basssen jeg har i Cornwall III.

Jeg har også hatt flere på besøk som sier akkurat det. Hadde for noen mnd siden en kar på ht jakt på besøk. Han kom rett fra et sted hvor han hadde hørt på LaScala I med sub., til meg. Han endte opp med Cornwal III... Nå må det sies at han var sønn av enn bassist da... og kanskje mer enn gjennomsnittet opptatt av bass... ...

Men uansett som vi sier begge to... Det er en smakssak! Det er fine og morosomme ht du har kjøpt deg! Og igjen gratulerer!

Mvh
    Frode

PS! Hvilken sub har du planer om å matche med de?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f.f

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der skulle jo ikke være så frykteligt vanskelig å få til , men Lascala er store nok som di er allerede . Så jeg må nok vente til eventuelt jeg får eit dedikert rom .

Hvor finner du disse bildene ? Jeg er litt nysjerig på hvordan det ser ut inni orginale lascala .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Hei Leifen!

Tror du missforstod meg litt! Var ikke for å krangle eller disse LaScalaene dine... De er jo knall bra! Ville bare påpeke at det er litt smaksak hvilken Heritage ht man foretrekker. Mellomtonen på LaScala er veldig åpen og fin, men jeg savnet den basssen jeg har i Cornwall III.

Jeg har også hatt flere på besøk som sier akkurat det. Hadde for noen mnd siden en kar på ht jakt på besøk. Han kom rett fra et sted hvor han hadde hørt på LaScala I med sub., til meg. Han endte opp med Cornwal III... Nå må det sies at han var sønn av enn bassist da... og kanskje mer enn gjennomsnittet opptatt av bass... ...

Men uansett som vi sier begge to... Det er en smakssak! Det er fine og morosomme ht du har kjøpt deg! Og igjen gratulerer!

Mvh
    Frode

PS! Hvilken sub har du planer om å matche med de?

Jeg tok kansje litt i der ja :-D . Men når jeg sa " alt annet må jo bare bli kjedeligt etter på , så mente jeg vel strengt tatt Herigtage i seg selv .

Så jeg håper veldigt at Maddie her på forumet kjøper Cornwall II , visst det er muligt å oppdrive eit par i det hele tatt i løpet av dette året .

Jeg merker jo at lascala ikke er så frykteligt gøy å høre på når de lave oktavene dukker opp . Men fytte grisen så det låter på Metal og litt liste pop , eller sanger med mid-bass . Trodde knappt nok det kunne bli så punchy , så det kompenserer faktisk litt der hvor det mangler litt på di lave frekvensene i noen sanger .

Jeg har vært litt frem og tilbake på sub saken , har tenkt på Velodyne DD , JL Audio Fathom 113 og 2stk svs PC ultra . Jeg tror nok det blir SVS pga tideligere kjennskap , og at jeg fremdeles også satser litt på film(surround) .
    Men jeg vill vente litt å se hva folket synes om den SVS sin nye EQ , for jeg vill gjøre det "riktigt " denne gangen . Med alt at kalibrerings utstyr etc...

Har du noen gang prøvd med subwoofer på dine Cornwall Thumper ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil helst plasere la scalaene i hvert hjørne så jeg får litt avstand mellom dem men lurer da på hvor jeg skal plassere evt sub,både svs pc13 ultra og klipsch rt12 skal vel plasseres i hjørne ? og det samme skal vel helst la scala! tar jeg subben i hjørnet så får jeg ikke mer enn 2.5m mellom frontene og det er vel lite.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil helst plasere la scalaene i hvert hjørne så jeg får litt avstand mellom dem men lurer da på hvor jeg skal plassere evt sub,både svs pc13 ultra og klipsch rt12 skal vel plasseres i hjørne ? og det samme skal vel helst la scala!

Lascala må ikke stå i hjørner , resonans hadde prøvt med både cornwall og Lascala og foretrak faktisk å ikke bruke hjørnene . Men nå kjenner jeg ikke til utstyre eller rommet som ble brukt etc , om det ble brukt sub kansje så de savna ikke bassen fra ht .

Jeg sliter også litt med samme som deg eddie , da jeg ikke ser heilt hvor jeg skal få plassert eventuelt 2stk pc ultra i front . Men jeg skal nok få det til .

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen gang prøvd med subwoofer på dine Cornwall Thumper ?
    Har for gøy satt inn en WLM sub der en gang... en heftig sak med en tolv tommer opp og og en ned... kostet noe rundt en 30k om jeg ikke husker feil...

Det ga meg ikke noe... Jeg føler at Cornwallene sparker bra i fra som de gjør...
    Men det var show når jeg brukte det oppsettet i kinoen! Det gikk så laminaten hoppa i kjelleren gitt!

Nå bruker jeg Cornwallene mest til musikk i to kanals anlegget mitt i stua. Da trenger de absolutt ikke sub. Jeg har, etter anbefalinger fra PWK, satt de i hvert sitt hjørne med kraftig toe-in. De krysser vel ca 50-75cm foran lytte posisjon... Resultatet er en kraftig, dyp og presis bass, og et lydbilde som fyller hele stua. ingen markert sweetspot mao, noe som passer meg bra, da jeg like gjerne sitter/ligger i sofaen som å innta go'stolen!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Har for gøy satt inn en WLM sub der en gang... en heftig sak med en tolv tommer opp og og en ned... kostet noe rundt en 30k om jeg ikke husker feil...

Det ga meg ikke noe... Jeg føler at Cornwallene sparker bra i fra som de gjør...
    Men det var show når jeg brukte det oppsettet i kinoen! Det gikk så laminaten hoppa i kjelleren gitt!

Nå bruker jeg Cornwallene mest til musikk i to kanals anlegget mitt i stua. Da trenger de absolutt ikke sub. Jeg har, etter anbefalinger fra PWK, satt de i hvert sitt hjørne med kraftig toe-in. De krysser vel ca 50-75cm foran lytte posisjon... Resultatet er en kraftig, dyp og presis bass, og et lydbilde som fyller hele stua. ingen markert sweetspot mao, noe som passer meg bra, da jeg like gjerne sitter/ligger i sofaen som å innta go'stolen!

Jeg skal også prøve å få plassert dem litt i hjørner i løpet av helgen , men høyre hjørne har ein liten "hukk" der jeg har ein lite skap . Så jeg er litt skeptisk til om det vill fungere . Som du sier om sweetspot opplever jeg akkurat det samme . De fyller opp alle krinker og kroker med lyd , har sweetspot uansett hvor du sitter .

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også prøve å få plassert dem litt i hjørner i løpet av helgen , men høyre hjørne har ein liten "hukk" der jeg har ein lite skap . Så jeg er litt skeptisk til om det vill fungere . Som du sier om sweetspot opplever jeg akkurat det samme . De fyller opp alle krinker og kroker med lyd , har sweetspot uansett hvor du sitter .
    Det som jeg merket veldig bra med Cornwall var at når jeg kjørte med mindre toe-in så ble vokalisten projisert høyt oppe på veggen, mens bandet ble "hengende" nede ved knærne hans/hennes... Fikk samlet lydbildet bedre med kraftigere toe-in... Hva dette skyldes vet jeg ikke kan være noe merkelig pga vinduet mellom ht kanskje? Men jeg har diffusert det, slik at jeg skal få minst mulig stående lyd i det...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lascala må ikke stå i hjørner , resonans hadde prøvt med både cornwall og Lascala og foretrak faktisk å ikke bruke hjørnene . Men nå kjenner jeg ikke til utstyre eller rommet som ble brukt etc , om det ble brukt sub kansje så de savna ikke bassen fra ht .

Jeg sliter også litt med samme som deg eddie , da jeg ikke ser heilt hvor jeg skal få plassert eventuelt 2stk pc ultra i front . Men jeg skal nok få det til .
    ja med subber i hjørnene så får jeg bare 2.5 m mellom høytalerne og det er vel ikke ideelt

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    e

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Hva med å plassere subbene på toppen av høyttalerene?

Frode
    Vil ikke det skape støy og vibrasjoner! da vil vel ihvertfall klipsch være et bedre valg,svs subben slår vel nedover? Foreløpig så står det mellom 1stk RT-12d eller Pc13Ultra. Har 2 stk xtz12 som jeg da vurderer og selge

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja med subber i hjørnene så får jeg bare 2.5 m mellom høytalerne og det er vel ikke ideelt
    Kan du ikke bare ha høytalerene foran SUB'ene da. Slik jeg kjører det hjemme ihvertfall. Den ene SUB'en står i ett hjørne med en front foran seg, mens den andre står mer midt på en vegg med andre fronten foran seg. ( en nødt til å kjøre det sånn, altså med en SUB og en front midt på en vegg, en funker overraskende bra )

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok kansje litt i der ja :-D . Men når jeg sa " alt annet må jo bare bli kjedeligt etter på , så mente jeg vel strengt tatt Herigtage i seg selv .

Så jeg håper veldigt at Maddie her på forumet kjøper Cornwall II , visst det er muligt å oppdrive eit par i det hele tatt i løpet av dette året .
    Er på saken, har sendt mail rundt etter igjen for å få avklart levering osv på disse. Fryktelig så vanskelig det skulle være å oppdrive ett par Cornwall III . Har før sagt jeg er på jakt etter cherry utførelse, men nå vurderer jeg alle finnisher bare jeg får tak i ett par .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Er på saken, har sendt mail rundt etter igjen for å få avklart levering osv på disse. Fryktelig så vanskelig det skulle være å oppdrive ett par Cornwall III . Har før sagt jeg er på jakt etter cherry utførelse, men nå vurderer jeg alle finnisher bare jeg får tak i ett par .
    har du hørt med audiocompaniet? som de selv sier: "vi streber etter å ha heritage serien inne i alle farger til enhver tid"! kanskje ikke helt ordrett, men u get the point 8)

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •