Klipsch Heritage Speakers ! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 246
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal gjøre det , men jeg får ikke hele frontrekka med mobil kamera , så jeg skal få tatt noen bedre bilder evt. i morgen .

MC602 virker nesten litt liten

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweeeeeet!!!! Fyttikatten, de ser jo helt rå ut! Heldig du @leifen....8)
    Grats...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spillt noen timer i morgen timene , å er fortsatt målløs .

Dette er ein mix i mellom PA og hifi , det spiller så hinsides høyt , uten å noen gang bli slitsomt . Den 15" hornlada bassen spiller igjenom marg og bein .

eddie : Er det di lascala I som ligger på brukten du titter på ? Gled deg sier jeg bare . Alt annet må jo bare bli kjedeligt etter å ha hørt lascala :twisted:

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    . Alt annet må jo bare bli kjedeligt etter å ha hørt lascala :twisted:
    Tja... Hater å helle malurt i begret ditt, men... jeg har hørt både Cornwall og LaScala... Vet hva jeg foretrekker

MEN Skjønner de som heller vil ha LaScala også. Det var bare at den litt lyse klangen ikke passet meg. Jeg har en bedre og kraftigere bass uten å miste vesentlig av hastigheten i mitt anlegg enn det jeg hørte på. Det er godt ikke alle er enige

Gratulerer med nye kule ht forresten!

Mvh
    Frode

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Har spillt noen timer i morgen timene , å er fortsatt målløs .

Dette er ein mix i mellom PA og hifi , det spiller så hinsides høyt , uten å noen gang bli slitsomt . Den 15" hornlada bassen spiller igjenom marg og bein .

eddie : Er det di lascala I som ligger på brukten du titter på ? Gled deg sier jeg bare . Alt annet må jo bare bli kjedeligt etter å ha hørt lascala :twisted:
    Ja skal se de på lørdag,meningen at jeg skulle kjøpe et par Vienna Acoustic Mahler men nå ble jeg usikker.
    Fikk en mail ifra Rognlien og han var ikke i tvil om hva han hadde valgt hehe

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja skal se de på lørdag,meningen at jeg skulle kjøpe et par Vienna Acoustic Mahler men nå ble jeg usikker.
    Fikk en mail ifra Rognlien og han var ikke i tvil om hva han hadde valgt hehe
    Hvilken amp har du tenkt å drive de med?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Hvilken amp har du tenkt å drive de med?
    skal først prøve med mine JungSon Ja-50 klasse A monoblokker men fungerer ikke det så blir det vel rør,har sett flere brukte på nettet.audionote kit1,cayin 88T,leben300 osv

Det eneste jeg er litt redd for er at la scala skal låte litt for mye (cerwin vega)
    liker og spille høyt men skal også kunne nyte lyden

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Tja... Hater å helle malurt i begret ditt, men... jeg har hørt både Cornwall og LaScala... Vet hva jeg foretrekker

MEN Skjønner de som heller vil ha LaScala også. Det var bare at den litt lyse klangen ikke passet meg. Jeg har en bedre og kraftigere bass uten å miste vesentlig av hastigheten i mitt anlegg enn det jeg hørte på. Det er godt ikke alle er enige

Gratulerer med nye kule ht forresten!

Mvh
    Frode

Ja dette blir vel ein smak sak , men di fleste som har hørt begge deler på samme elektronikk å rom føretrekker Lascala . Den største forsjellen ligger i mellomtonen .

Som sagt så går jo cornwall lavere ned i frekvensene , men jeg vill alltid komme til å bruke subwoofer i sammen med ht uansett , så de ble aldri eit tema .

Jeg har også til gode og høre Cornwall III , så jeg skal ikke uttale meg alt for bastand , så jeg håper maddie her på forumet får fingen ut og bestiller snart .

Men la oss ikke krangle om dette , å heler være stolte eiere av Heritage serien begge to :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal først prøve med mine JungSon Ja-50 klasse A monoblokker men fungerer ikke det så blir det vel rør,har sett flere brukte på nettet.audionote kit1,cayin 88T,leben300 osv

Det eneste jeg er litt redd for er at la scala skal låte litt for mye (cerwin vega)
    liker og spille høyt men skal også kunne nyte lyden

Jeg kan sitere Håkon Rognlien " Disse spiller klokke rent på PA nivå " , så tror ikke du skal være så redd for lydkvaliteten .

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tror ikke du skal være redd for at det låter som Cervin Vega nei...

Har også vært å hørt hos leifen, og dette er de morsomste høytalerne jeg har hørt til nå. Toppen er så "luftig" at du blir dratt rett inn i hver eneste sang - rett inn på scenen (eller blant publikum blir vel mer korrekt å si hehe) - for høytalerne gir en herlig "live" følelse. Lyden sprer seg enormt i (det lille) rommet, og det er sweet spot uansett hvor en sitter. Jo høyere en spiller, jo mer bare ler La Scalaene av oss som hører på "mohahaha, is that all you got???". Jo høyere, jo bedre. Høytalerne er i kjent Klipsch stil i stand til å spille HØYT - og ser ut til å trives bedre jo høyere vi spiller Sikkert ikke politisk-korrekt lyd (aka ufarget lyd), men dette er mye morsommere uansett, imo

Høytalerne spiller ikke særlig dypt, og det virker som det er noen ståendes lydbølger hos leifen (som sikkert går bort ved å eksperimentere litt med plasseringen av høytalerne) - og det er ingen tvil om at en må ha en sub til høytalerne. Men de sangene jeg har hørt, som ikke spiller særlig dypt, så er bassen veldig kjapp og tight om jeg kan si det slik. Veldig bra midbass (punch) som jeg syns minner mest om "PA-bass", men kanskje ikke fullt så "fremtredende". Sweet!

Leifen må bare se til å få kjøpt seg noen subber slik at han får de nedre oktavene --- knock knock hifi-nirvana

Selv om det låter helt rått i det lille rommet til Leifen (og vil låte enda bedre med noen subber koblet til), kunne jeg godt tenkt meg å hørt disse høytalerne (med noen subber i et større rom). Vet ikke helt hvorfor, men jeg har på følelsen at først da får en se hva disse høytalerne egentlig er gode for!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom har du leifen,jeg har en stue på 36m2

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom har du leifen,jeg har en stue på 36m2
    Den er nok en god del mindre enn det. Jeg vil tippe 20m2 +? Jeg er ikke sikker. Jeg var nettopp innom han

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok er spent på hvordan de vil passe til min stue på 36m2,de vil stå ca 3-3,5m ifra hverandre.
    Noen som vet om Klipsch RSW12 vil være en god match,svs er vel ikke raske nok til la scalas element!!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RT12 og Velodyne DD blir anbefalt , men jeg skal prøve i sammen med 2stk PC ultra . Det er mye synsing ute å går rundt hvilke suber som er "raske" nok til disse høyttalerene . Men jeg tror ikke det skal være noe problem å få integrerte 2stk pc ultra med det rette utstyre til kalibrering .

Å som sagt jeg har knappt nok 20m2 , å føler ikke jeg har noen problemer med at rommet er for lite . Men må nok jobbe litt med plassering .

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv mye toe-in, mye Det fungerte som en drøm på Heresy - ble også anbefalt av PWK som optimal oppstilling.

Tenk deg KHornet hvordan det er utformet og hvordan det står i hjørnet. 45 grader naturlig toe-in.

Thought you'd be interested (Klipschorn review) - The Klipsch Community

... og gratulerer med noen råtasser av noen dynamikkbomber 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler man en klipsch sub med la scala hvis du bruker en rørforsterker?
    må du ikke ha subwoofer utgang?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakker du nå om integrert eller effekt ? I mitt tilfelle bruker jeg sub utgangene på preampen .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå så kan jeg kjøre sub utgangen på receiver men har ikke dette på forforsterker,er vel heller ikke så mange rørforsterkere som har dette

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener , men di fleste rør preamper har jo preout eller noe sånt for dette formålet .

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to utganger på min rør-pre. Her er det vel-og-merke ikke noe delefilter involvert, men det som kan gå er å kjøre fullrange til La Scala og dele sub'en (dersom denne har variabel hi-passfilter) der La Scala begynner å gi seg. Litt måleutstyr og ører så kan dette gå.

Foreplay Line Stage kit

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •