Klipsch Heritage Speakers ! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 246
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Off, trist å vente så lenge da :\. Bør kanskje være sikker på att ingen i norge har denne inne da før jeg bestiller.

Ellers har jeg ett par System Audio 1750 nedi kjelleren som jeg får ta opp slik at jeg ikke står musikkløs i ventetiden .
    Ikke dumt å ha flere par høytalere skjønner jeg!
    Jeg mener det er butikken han jobber/jobbet i som har bestillt de fra Klipsch fabrikken. Erdal Stereo
    Syns det var litt rart at det skulle ta så fryktelig lang tid...

EDIT: skriveleif

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at disse høyttalerne håndlages i USA på bestilling. Derfor tar dette en del tid. Er du heldig så sitter forhandler/importør på ett lite lager, men tror vel ikke det Norske salgsleddet sitter på store lagre av Heritage.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Husk at disse høyttalerne håndlages i USA på bestilling.
    Hmm, dette var jeg faktisk ikke klar over! My bad... man lærer så lenge man lever.

EDIT: Fant det; " Assembled by hand from start to finish by skilled craftsmen in Hope, Arkansas, where the Klipsch legacy began, the Heritage Series is a testament to high-performance audio that has stood the test of time."

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Hmm, dette var jeg faktisk ikke klar over! My bad... man lærer så lenge man lever.

EDIT: Fant det; " Assembled by hand from start to finish by skilled craftsmen in Hope, Arkansas, where the Klipsch legacy began, the Heritage Series is a testament to high-performance audio that has stood the test of time."
    Ja da kan det nok ta si tid ja. Tviler egentligt jeg får tak i Cherry i norge. Føler denne er litt mer sjelden en sort og walnut utførelse. Lite bilder i cherry.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter Cornwall 3 , vet du noe Skrotnissen om disse er lysere en Lascala oppover ? Kjører med Mcintosh Mc 275 som effekt og har tenkt å bruke den på cornwall også.
    Da har jeg vært en tur og hørt på LaScala... Det ble dessverre ikke til at jeg tok med meg Almarroen min, da det ble litt bråbestemt at jeg dro i dag... Men jeg fikk da hørt på de med et aldeles utmerket Audionote forsterker sett... Grunn inntrykket er at LaScala nok er litt lysere i klangen enn Cornwall, men som sagt litt vanskelig å uttale seg bastant om det da jeg ikke fikk brukt min egen amp... Jeg får ta det ved neste korsvei, men det blir nok en liten stund til...
    Som et sammenlignings grunnlag brukte vi et sett med AudioNote E/sp høyttalere. En utmerket konstruksjon med en varm og deilig klang... men helt klart parkert når det gjelder dynamikk og musikk glede/engasjement!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Da har jeg vært en tur og hørt på LaScala... Det ble dessverre ikke til at jeg tok med meg Almarroen min, da det ble litt bråbestemt at jeg dro i dag... Men jeg fikk da hørt på de med et aldeles utmerket Audionote forsterker sett... Grunn inntrykket er at LaScala nok er litt lysere i klangen enn Cornwall, men som sagt litt vanskelig å uttale seg bastant om det da jeg ikke fikk brukt min egen amp... Jeg får ta det ved neste korsvei, men det blir nok en liten stund til...
    Som et sammenlignings grunnlag brukte vi et sett med AudioNote E/sp høyttalere. En utmerket konstruksjon med en varm og deilig klang... men helt klart parkert når det gjelder dynamikk og musikk glede/engasjement!
    Takker for den Thumper . Takker for all info jeg kan få da jeg bestiller meg uhørt Cornwall III mest sansynlig idag. Det jeg leser rundt om om disse er akkuratt det jeg er på jakt etter.

Jeg har enda ett lite spørsmål Thumper. Hvordan er det med spikes/dempeføtter til disse, følger det med noe eller skal disse stå rett på gulvet? Har parkett i stuen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den Thumper . Takker for all info jeg kan få da jeg bestiller meg uhørt Cornwall III mest sansynlig idag. Det jeg leser rundt om om disse er akkuratt det jeg er på jakt etter.

Jeg har enda ett lite spørsmål Thumper. Hvordan er det med spikes/dempeføtter til disse, følger det med noe eller skal disse stå rett på gulvet? Har parkett i stuen.
    De skal stå rett på gulvet...Det er som du ser på bilder en liten sokkel på de, og på de sitter det 4 små metall "knotter". Jeg brukte myke dempeføtter når jeg hadde de på laminatgulv, men nå som jeg har de på parkett så blir det best uten. Spikes er ikke noen løsning på disse, det blir helt feil i følge "gutta" på Klipsch forum. Spikes ble jo lagd for at smale, høye høyttalere skal stå stødig på dype tepper... Det er ikke noe problem med Cornwall...Og var heller ikke noe tema da PWK lagde disse første gang(1959) Min erfaring så langt er at gamle Paul visste hva han gjorde! Bruker nå hans beskrevne plassering og vinkling på de. Funker som en kule!!!

Jeg tok også en sjanse da jeg bestillte Cornwall III. Kjøpte de uhørt. Mitt par var vel av de første i Norge, importøren hadde ingen inne og hadde heller ikke hørt de selv når jeg handlet. Etter å ha hørt mye forskjellig etter den tid, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg helt klart ikke angrer. Cornwall III forlater ikke mitt hus før jeg kjøper meg Klipschorn! Noe som av økonomiske årsaker foreløpig kun er en drøm...

Lykke til med handelen!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hva er forskjellen på cornwall og la scala ? tenker på diskant/mellomtone og bass(dybde,trykk,punch) ? har en stue på 36m2

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei hva er forskjellen på cornwall og la scala ? tenker på diskant/mellomtone og bass(dybde,trykk,punch) ? har en stue på 36m2
    Uten å ha hatt de i samme rom og med samme forsterker synes jeg La Scala har en lysere klang. De er veldig åpne og raske i lyden! Kanskje kneppet mer dynamikk i de enn Cornwwall, men det er bedre bass i Cornwall. (Og mer!) I mitt oppsett trykker Cornwall skikkelig til. Det rister heftig i parketten og den virker ikke noe tregere enn LaScala.

Vanskelig å danne seg noe eksakt bilde av forskjell i diskant/mellomtone da rommene som jeg har hørt de i er så forskjellige. Der jeg var er det betong vegger og tak..., og skinn møbler og tynne gardiner. Jeg har tekstil tapet, svære tekstil soffaer og stol, samt dypt teppe på gulv foran ht. Tykkere gardiner .
    Med det som utgangspunkt så synes jeg Cornwall fint holder følge med LaScala i diskanten, LaScala har et større mellomtonehorn, og jeg synes den "slapp" mellomtonen mer fri... om du skjønner hva jeg mener... Kan også ha blitt lurt til å tro at de(LaScala) er litt åpnere pga den generelt lysere klangbalansen i oppsettet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    De skal stå rett på gulvet...Det er som du ser på bilder en liten sokkel på de, og på de sitter det 4 små metall "knotter". Jeg brukte myke dempeføtter når jeg hadde de på laminatgulv, men nå som jeg har de på parkett så blir det best uten. Spikes er ikke noen løsning på disse, det blir helt feil i følge "gutta" på Klipsch forum. Spikes ble jo lagd for at smale, høye høyttalere skal stå stødig på dype tepper... Det er ikke noe problem med Cornwall...Og var heller ikke noe tema da PWK lagde disse første gang(1959) Min erfaring så langt er at gamle Paul visste hva han gjorde! Bruker nå hans beskrevne plassering og vinkling på de. Funker som en kule!!!

Jeg tok også en sjanse da jeg bestillte Cornwall III. Kjøpte de uhørt. Mitt par var vel av de første i Norge, importøren hadde ingen inne og hadde heller ikke hørt de selv når jeg handlet. Etter å ha hørt mye forskjellig etter den tid, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg helt klart ikke angrer. Cornwall III forlater ikke mitt hus før jeg kjøper meg Klipschorn! Noe som av økonomiske årsaker foreløpig kun er en drøm...

Lykke til med handelen!
    Takker fo den, ja da slipper jeg å handle inn noe spikes til disse .

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedrøvelig få bilder i denne tråden. Slenger ut ett av dagens situasjon i stua...

Oppsett er kilde: EMC-1Up
    Forsterker: Almarro A318B
    Høyttalere: Klipsch Cornwall III
    og noen ledninger til å knytte de sammen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pent Thumper :)

Slenger inn bilde av dagens situasjon her også. RF-83 er solgt så jeg får nøye meg med disse System Audio'ene som "placeholder" i vent på Cornwall'ene Som du ser vil kun den ene høytaleren få hjørneplass. Spennende å se hvordan det går..

System Audio 1750
    Primare pre 30
    Electrocompaniet PC-1
    Electrocompaniet AW 70 ( Inni tv bordet, bruker denne til SA da jeg synes mc 275 blir litt for varm til disse høytalerene).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten nyhet folkens.. ser at det tidligere har blitt sagt her på forumet at Audiocompaniet/Akustisk Bureau ikke selger Klipsch lengere.. Men dette er feil!

De selger hele Heritage serien!

Heresy III koster 14995kr
    Cornwall III 29995kr
    La Scala II 59995kr
    Klipschorn 60th Anniversary 89995kr

+ at de selger ut et restlager med RC-25 centerhøyttaler til en veldig rimelig pris! En flott center!

Untitled Document

Personlig så sikler jeg på Audio Note forsterker/platespiller og ser ikke bort ifra at det kommer i hus ganske snart!

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LaScala II i hus , skal legge ut noen bilder etter jeg har vært på trening

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Da var LaScala II i hus , skal legge ut noen bilder etter jeg har vært på trening
    Var nettopp hos leifen å lytta på disse, makan til høytallere . Dette er det råeste jeg noen gang har hørt. RF serien på boler.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må få hørt på la scala jeg også merker jeg

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei henter mest sannsynlig et par la scala på lørdag,skal først teste ut med mine Jungson klasse A blokker før jeg prøver et eller annet innen rør

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager bilde kvaliteten , men fant ikke usb kablene til speilrefleks kamera akkurat nå , så jeg skal få tatt noen litt bedre bilder i løpet av helgen .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle fortelle litt om førsteinntrykket mitt , men de kan faktisk ikke beskrives med ord .

Det føles som eit realt spark i ballene . Di spiller så hinsides tøft . Føler jeg står på førsterad på enn konsert akkurat nå

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, gratulere med nye høyttalere :-D
    Kanskje du kunne legge ut et bilde fra sweetspot?

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •