Klipsch Heritage Speakers ! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 246
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Nå er jeg litt overraska over at det ble litt spist i toppen. Jeg har riktignok ikke hørt LSII, men disse skal være en forfinet versjon av nr1 og låte litt penere oppover. Mine lS1 låt aldri i nærheten av spist hverken med mc275r eller mc501

Det hersker ingen tvil om at la scala er en høytaler som er laget for å skambanke lytteren, men akkurat på dette punktet er de ikke unike
    Var på messa i tr.heim 07 så det kan ha vært rommet som spilte inn på akkurat den delen da! Timc kan sikkert si noe om det hvis han ser denne tråden.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Jeg er på jakt etter Cornwall 3 , vet du noe Skrotnissen om disse er lysere en Lascala oppover ? Kjører med Mcintosh Mc 275 som effekt og har tenkt å bruke den på cornwall også.
    Tar meg den frihet å delvis svare på dette...

Nå har jeg testet noen forsterkere på Cornwall III og har ennå tilgode å ha en skarp topp på de og jeg kan vel ikke si at de er lyse i klangen heller. Skal ta med meg Almarroen og teste den på LaScala I til uka, så da kan jeg svare litt mer presist om klangforskjeller...

Mvh
    Frode

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på jakt etter Cornwall 3 , vet du noe Skrotnissen om disse er lysere en Lascala oppover ? Kjører med Mcintosh Mc 275 som effekt og har tenkt å bruke den på cornwall også.
    jeg har desverre aldri hørt Cornwall, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men med tanke at mc275r er såpass "varm" oppover skal det veldig mye til for at en høytaler låter lyst med denne, i så fall TROR jeg nok det er rommet som ødelegger gleden. men som sagt, det blir bare antakelser basert på et lykkelig eierskap av mc275r.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Tar meg den frihet å delvis svare på dette...

Nå har jeg testet noen forsterkere på Cornwall III og har ennå tilgode å ha en skarp topp på de og jeg kan vel ikke si at de er lyse i klangen heller. Skal ta med meg Almarroen og teste den på LaScala I til uka, så da kan jeg svare litt mer presist om klangforskjeller...

Mvh
    Frode
    Det blir spennende Thumper .

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg har desverre aldri hørt Cornwall, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men med tanke at mc275r er såpass "varm" oppover skal det veldig mye til for at en høytaler låter lyst med denne, i så fall TROR jeg nok det er rommet som ødelegger gleden. men som sagt, det blir bare antakelser basert på et lykkelig eierskap av mc275r.
    Ah, den er grei. Bare sånn litt offtopic. Hva er egentlig forsjellen på mc275 og mc275r ? Er litt usikker på hva jeg egentlig har . Trodde min var kalt MC 275 mk IV.

Edit : Finner ingen info om mc 275r på hjemmesiden til Mcintosh.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som har noe info om hvor mye innspilling ett par Cornwall 3 trenger ?
    De trenger en del. Jeg brukte vel ca 1 - 2 måneder med "vanlig" spilling, mener jeg å huske.

Nå har jeg testet noen forsterkere på Cornwall III og har ennå tilgode å ha en skarp topp på de og jeg kan vel ikke si at de er lyse i klangen heller.
    Jeg opplevde mine som ganske skarpe i toppen før de ble innspillt. Dette på tross av et oppsett som aldri før har hatt problemer med dette. (Rør + cd-spiller som er relativt snill i toppen). Det forsvant imidlertid etterhvert og til slutt var det ikke noe problem i det hele tatt.

Når det gjelder klangen så opplever jeg dem faktisk som relativt nøytrale, noe man kanskje ikke skulle tro når man ser dem.

Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    Noen som har noen formening om hvordan Heresy III vil fungere med en "normal" forsterker? altså ikke rør-amp?

F.eks. med komboen Klipsch Heresy III + Hegel H200?

Vil det bli totalt feil, da alle bare bruker røramp på disse høyttalerene?
    Nå kan jeg ikke uttale meg om Heresy, men jeg har ikke hatt noen problemer med å bruke transistorforsterkere på Cornwall i hvertfall. Går ut fra at det heller ikke er noe problem med Heresy. Naim er f.esk. knallmatch etter min mening. Cornwall + SuperNait er noe av det mest dynamiske jeg har hørt. Nesten litt for mye av det gode . De spiller også bra med surround-boksen fra Pioneer som jeg bruker for øyeblikket.

EAR 890 var imidlertid en dårlig match, så det er ikke noe automatikk i at rør er best.

Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Også , hvem selges i Norge ?
    Resonans i Stavanger har hatt LaScala inne tidligere så vidt jeg vet. Mine Cornwalls kommer også derfra. Om de har LaScala eller andre Heritage-høytalere inne nå vet jeg ikke imidlertid ikke.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    De trenger en del. Jeg brukte vel ca 1 - 2 måneder med "vanlig" spilling, mener jeg å huske.

Jeg opplevde mine som ganske skarpe i toppen før de ble innspillt. Dette på tross av et oppsett som aldri før har hatt problemer med dette. (Rør + cd-spiller som er relativt snill i toppen). Det forsvant imidlertid etterhvert og til slutt var det ikke noe problem i det hele tatt.
    Jeg må innrømme at jeg baserte min uttalelse på innspillte ht. Uinnspillt sier jo ikke noe om hvordan en ht låter.... Før de var innspilt låt de jo litt i "hytt og vær", skarpe i toppen, tynn bass... flat i mellomtonen osv...

Jeg brukte de i 2-3 mnd før jeg begynte å prøve ut forsterkere på de. Når jeg prøvde ut forsterkere så var det jo fordi jeg, etterhvert som de ble innspilt, fant ut at den jeg hadde ikke var bra nok, eller ga meg det jeg ville over disse ht.

Mvh
    Frode

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg baserte min uttalelse på innspillte ht. Uinnspillt sier jo ikke noe om hvordan en ht låter.... Før de var innspilt låt de jo litt i "hytt og vær", skarpe i toppen, tynn bass... flat i mellomtonen osv...
    Ja, jeg gikk ut fra at du mente innspillte høytalere. Ville bare nevne at de ikke nødvendigvis låter like fint ut av boksen. Det er jo noe de fleste vet, så sånn sett var det vel unødvendig, men samtidig finnes det jo en del utålmodige sjeler rundt omkring. Er jo ikke uvanlig å finne ukegamle høytalere på avtorget, f.eks. Eller man kan være vant til å handle brukt slik som jeg, og derfor er litt uvant med at de nye stolthetene ikke låter helt bra med en gang

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Ja, jeg gikk ut fra at du mente innspillte høytalere. Ville bare nevne at de ikke nødvendigvis låter like fint ut av boksen. Det er jo noe de fleste vet, så sånn sett var det vel unødvendig, men samtidig finnes det jo en del utålmodige sjeler rundt omkring. Er jo ikke uvanlig å finne ukegamle høytalere på avtorget, f.eks. Eller man kan være vant til å handle brukt slik som jeg, og derfor er litt uvant med at de nye stolthetene ikke låter helt bra med en gang
    Heh, sant nok det . Men som tidligere eier av Klipsch RF-5 og for øyeblikket RF-83 så har jeg fått med meg viktigheten av innspilling . Spesielt husker jeg den store forsjellen på uinspillt RF-5 og innspilt. Slo av etter noen minutter å måtte sjekke om jeg hadde koblet rett

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har mine Heresy kommet i hus, og dæven for noen tøffe høytalere! Første inntrykket høres meget bra ut, selv om de er spellnye. Jeg var klar over at de ikke går så veldig dypt i bassen, men de løsner nok litt mer med tiden regner jeg med. Det høres meget lovende ut hvertfall...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De låter bra ut av boksen, men ikke forvent deg noe dypbassmoster - selv med tiden

Gratulerer med noen meget morsomme høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    De låter bra ut av boksen, men ikke forvent deg noe dypbassmoster - selv med tiden

Gratulerer med noen meget morsomme høyttalere.
    Takker for det!
    Jeg må nok anskaffe meg en sub med tiden til og ta seg av de laveste frekvensene, men du verden for noen morsomme høytalere ellers! (som du sa) 8)
    På akustisk musikk er de bare helt rå!!
    Har aldri hatt noen sub i heimen, så blir spennende og leite i den store "subjungelen". Må/bør hvertfall ha auto-romkorreksjon, og ikke være så forbaska svær i fysisk størrelse.
    Blir ikke helt enda, da kontoen er tom for øyeblikket...;-)

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Da har mine Heresy kommet i hus, og dæven for noen tøffe høytalere! Første inntrykket høres meget bra ut, selv om de er spellnye. Jeg var klar over at de ikke går så veldig dypt i bassen, men de løsner nok litt mer med tiden regner jeg med. Det høres meget lovende ut hvertfall...
    Bilder er obligatorisk :-D

Veldigt moro å høre at du er fornøyd . Kan nesten ikke vente til LaScala II ankommer stuen min .

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Bilder er obligatorisk :-D

Veldigt moro å høre at du er fornøyd . Kan nesten ikke vente til LaScala II ankommer stuen min .

Skal se om jeg får tatt noen før det blir for mørkt. Oioioioi, LaScala er jo bare ultra tøffe saker! Spennende....

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresy III

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresy III

Lekkert . Disse kommer nok til å spille som en orkan etter noen innspillings timer.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt småbarsk med alle deler i sort

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var RF 83'ene solgt gitt . Så nå starter jakten på Klipsch Cornwall III , helst i cherry utførelse. Har ikke funnet noen butikker som har de inne i Norge enda så kan ta litt tid :\

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå starter jakten på Klipsch Cornwall III , helst i cherry utførelse. Har ikke funnet noen butikker som har de inne i Norge enda så kan ta litt tid :\
    Han som jeg kjøpte mine av har bestilt Cornwall, han har ventet i 3mnd på de fra USA. Var fryktelig lenge å vente....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han som jeg kjøpte mine av har bestilt Cornwall, han har ventet i 3mnd på de fra USA. Var fryktelig lenge å vente....
    Off, trist å vente så lenge da :\. Bør kanskje være sikker på att ingen i norge har denne inne da før jeg bestiller.

Ellers har jeg ett par System Audio 1750 nedi kjelleren som jeg får ta opp slik at jeg ikke står musikkløs i ventetiden .

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •