Dybdetest Definitive Techology SuperCube Reference - Diskusjonstråd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noe forskjell på Definitive Technology SuperCube Reference i dag og i 2009 når testen fåregikk?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Def.teck kommer med nye produkter i disse dager på høytaler og subwoofer siden

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Har du noe mere info? kommer supercube til og fases ut?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utifra def tech sine hjemmesider ser det ikke slik ut men. Det kommer/kommet noen nye 6000, 4000 osv. men disse har jeg sett før for en god stund siden. Den trinity subben ser jo rimelig syk ut :P

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Lsound og fikk som svar:
    Takk for at du kontaktet oss. SuperCube Reference selger vi til vi er tomme på lager og etter det får vi ikke flere inn dessverre. Den er sluttprodusert og det kommer en SC 8000 om ganske lenge men den vil jo også være ganske mye dyrere enn Reference

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, det er ikke noe kult. Jeg som sparer opp til 2 stk supercube reference

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hmm, det er ikke noe kult. Jeg som sparer opp til 2 stk supercube reference
    Har 2 stk på vei i posten
    men etter og ha lest diverse på nett så tror jeg att jeg har kjøpt en for mye:razz:

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA, jeg kjøpte meg en selv, plukket opp den på Avtorget. Jeg hadde planer om 2 stykker, det er bare glemme for min del. Kraften som bor i denne er helt sinnsyk, utklasser begge mine XTZ12" uten å nøle engang. Vedkommende som solgte den solgte den rett og slett fordi 2 stykker var for sinnsykt :P

Het merkelig at ikke flere har kjøpt disse her inne, denne utklasser MYE annet jeg har hørt.

Heldigvis har lsound.no 45 dagers returrett så du får teste ut først. Jeg skal komme tilbake med flere lytteinntrykk i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Sc8000 kommet.

Tror jeg bestiller en sånn, så får vi håpe den leverer det både Lsound og Def. Tech. lover i forhold til at den skal være bedre enn ref. cuben som nå er umulig å få tak i ny lenger.

Men alle parametre tilsier jo at den ikke bør være bedre, mindre fysisk størrelse, mye mindre element 11" vs 14" aktiv, og 2x12" passiv vs 2x14" aktiv, 30kg vs 44kg og 1500w amp vs 1800w amp.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 2 av ref supercube og trykket er helt enormt her.. Spiller med et sykt trykk på musikk og skremende høyt på film. Min gamle svs kommer ikke tilbake i dette anlegget ihvertfall.
    Venter på kalibreingsutstyr så jeg kan få målt de i REW. Snedig at en må ned på kl 9 med justeringen for ikke å overdøve RF63, men følger de helt ut på volumet og har mer å gi.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Kjøpte 2 av ref supercube og trykket er helt enormt her.. Spiller med et sykt trykk på musikk og skremende høyt på film. Min gamle svs kommer ikke tilbake i dette anlegget ihvertfall.
    Venter på kalibreingsutstyr så jeg kan få målt de i REW. Snedig at en må ned på kl 9 med justeringen for ikke å overdøve RF63, men følger de helt ut på volumet og har mer å gi.
    Jeg kjøpte bare 1 jeg, men mormor kom uanmeldt på besøk i går og lurte på hvorfor bakken utenfor huset ristet når hun parkerte i oppkjørselen :P Satt akkurat da og så på "Sherlock Holmes - A game of shadows" som har mer morsom bass enn transformers i volum og mengde (virker sånn).

2 sånne? Herregud, da måtte jeg fått andre naboer først :roll:

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Har heldigvis ikke naboer så nærme, for da måtte de nok ha flyttet.:twisted:
    Jeg slutter aldri å spille høyt, og skal så vist ikke flytte på meg.
    Eneste problemet med 2 er at når det virkelig trykker på film så kommer Rf63 nesten bort.
    Spilte av MI4 her en dag for gutn og kjærringa. Den scenen hvor han setter seg i bilen til politikeren. Var to som hoppet i taket når bilen ble påkjørt gitt. Til og med jeg skvatt som har sett den før.
    Dæ kor sint ho vart fruen
    Beste med denne subben er at den spiller langt opp i hz og er kjapp som et lyn. Har kun fått de til å gå ned til 20HZ, men har ikke mange sanger og filmer som jeg har sett og hørt med svs'n, hvor disse ikke rundspiller den.
    Skal se Sherlock filmen sammen med kjærringa når ho har feriert seg ferdig, men fikk beskjed om at volumet fikk jeg ta det med ro på...........
    Gleder meg til jeg kan kjøre Rew på disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da syns jeg du skal se den før hun kommer hjem, for filmen er god nok til å bli sett flere ganger uansett, men du trenger volumet Det skjer saker og ting rundt de 20hz allerede etter 2 minutter film, og ganske mye av det.

Vet hvilken scene du snakker om

Hvor har du delt din i forhold til frontene forresten?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitive Technology SuperCube 8000 nå tilgjengelig for Preorder

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med spuercube ref'en er at den er mer enn slagkraftig nok. Må holde den på 3 på volumet ('klokken 9') for ikke å overkjøre resten av anlegget (arcam + B&W). Da jeg kjøpte den tenkte jeg at 'det kan ikke bli for mye futt', men jeg vurderer faktisk å bytte til noe mindre...

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Da syns jeg du skal se den før hun kommer hjem, for filmen er god nok til å bli sett flere ganger uansett, men du trenger volumet Det skjer saker og ting rundt de 20hz allerede etter 2 minutter film, og ganske mye av det.

Vet hvilken scene du snakker om

Hvor har du delt din i forhold til frontene forresten?
    Heisann. Sent svar, men ser at ved 100hz på frontene spiller alt enormt bra sammen. Men har litt mye ekko å dritt i huset, så plages litt med innstillingene til Yapo.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg Def. Tech. sc8000 nå så er spent på hvordan denne låter i forhold Ref. Cube, den ser jo så stusselig liten ut.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har nå hatt min Def. Tech. sc8000 noen dager.
    Førsteinntrykket er fin størrelse, bra design og byggekvalitet. Brukbar vekt i forhold til den lille størrelsen(ca 30kg) og kjekt med fjernkontroll.

Lytteinntrykk er følgende: Kjapp bass, kraftig lyd i forhold til størrelsen og grei dypbass i forhold til størrelsen, men syns den ruller vel fort av under 25hz.

Nå har jeg et veldig vanskelig rom i forhold til akustikk og utforming så jeg har holdt på noen dager for å få den bra integrert med Def. Tech 7002 frontene mine.

Jeg fikk aldri hørt den gamle ref. cube, men i mitt store rom så syns jeg ikke akkurat trykket i denne suben flytter for mye luft før den makser ut og lyden blir grumsete. Er jo bare e 11" aktivt element og selv om det er ganske bra og har 1500w amp og 2x12" passive radiator så har jeg større tro på SVS sin nye lukka 13" sub, hadde vært gøy å fått testet mot denne siden de koster det samme.

Vurderer sterkt å selge denne selv om WAF var en viktig grunn for å kjøpe en liten og kraftig sub så syns jeg den blir for puslete for min del, særlig i forhold til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering, har nå hatt denne i snart to år og svs sb 13 ultra nesten like lenge. Sc8000 bør settes i midbassmodus da den slår hardt fra 40-80hz, under dette er det for lite trykk til å være gøy. Svsen har vel nesten en oktav ekstra å gi i bunnen, men den slår ikke like hardt. Så har tuna svs for dypbass og den andre for mer midbass. Fungerer ganske greit sammen med RF 82.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg leste omtalen av denne "gamle" subwooferen - og har akkurat pakket ut en helt ny supercube reference som nå står i stua. Tidligere en Supercube 2000 som ble litt for liten sammen med Monitor Audio Silver 8. Jeg ser at interessen var litt "på" på denne subwooferen og siden den gikk ut av produksjon for lenge-lenge siden, kan det være til interesse for noen å vite at Hifihuset på Nesbru fortsatt har et par igjen på lager. PS: den er tung som eff. Anbefales bærehjelp om du ikke er litt over gjennomsnittet stødig Godt mulig jeg må dra og hente en til, dette blir nesten alt for moro :>

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •