Er Klipsch RF-63 og RC-53 virkelig en så dårlig match?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Klipsch RF-63 og RC-53 virkelig en så dårlig match?

Hola!

Har en RC-52 på utlån mens jeg venter på min egen RC-62. Og ja, veit jeg muligens burde gå for RC-64, men de penga de penga..

Anyways, synes lyden på film har vært litt sånn snodig i det siste.
    Og i sted nå satt jeg å så på siste episode Lost, hvor jeg halvveis uti oppdager at det lyser "Stereo" i receiveren.

Henter fjernisen og får slått den i Surround-modus, og lyden blir helt snål. Skikkelig innestengt, og diskant og dialog drukner helt.

Hvordan kan jeg egentlig forvente at RC-62 låter i forhold? For hvis det er noe lignende som RC-52 så vil jeg klassifisere det som bortimot ubrukelig mot RF-63 hvertfall..

Edit; Har justert litt, slik at det ikke skal være noe tvil om hva som menes

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den innspillt?

Min RC-64 hadde helt forferdelig innestengt lyd de første par hundre timene, men nå hører jeg at det løsner litt etter litt og blender seg mer og mer inn i det fantastiske lydbildet som RF-63 leverer!

Hvis jeg var deg så ville jeg absolutt ventet litt å spart til RC-64! Jeg ventet et år til økonomien tilsa at et innkjøp av RC-64 var mulig, og jeg angrer ikke et sekund! Det låter vannvittig steintøft ilag med RF-63 frontene!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF, RC , RS ? 52 eller 62

RC 52 bør matche RF 62 ganske bra
    Rc 62 matcher RF 62 og 82
    Rc 64 er kongen og kan brukes til alle , 62 / 63 / 82 / 83 ...:-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går utifra du mener RC52... Høres ikke innspillt nei, selv om den ikke akkurat er beregnet å spille med RF63. Kanskje å droppe hele centeren og kjøre den kanalen gjennom frontene blir bedre?
    Har forøvrig selv hatt RC62, dog sammen med RF82, og syns den var bra!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte det første innlegget nå, slik at det ikke er noe tvil om hva jeg mener.

Har egentlig ingen anelse om den er innspilt, men det er en modell de har hatt ute i butikken - så antar nå at den har gått noen timer?

Etter innkjøp av tv så er det overhodet ikke rom for 10 000,- til center med det første, så da tenkte jeg at RC-62 kan nå umulig fungere så dårlig for en tid fremover. Det ligger meg tung for hjertet å droppe center helt hvertfall

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Justerte det første innlegget nå, slik at det ikke er noe tvil om hva jeg mener.
    Tror du må justere enda en gang :-D

Forøvrig, det jeg mente med å droppe centeren var å teste uten RC52 til du fikk RC62 i hus.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Tror du må justere enda en gang :-D

Forøvrig, det jeg mente med å droppe centeren var å teste uten RC52 til du fikk RC62 i hus.
    Haha er det mulig, ikke rart folk er forvirra.. Skal være rett nå

Men ja, sånn som den låter nå er den virkelig ubrukelig til film.. La virkelig merke til det nå når jeg bytta mellom stereo og surround. Får krysse fingrene for at RC-52 er ett kapittel for seg selv, eller at jeg har fått en som er fubar eller bare ikke innspilt..

Nå har mine RF-63 bare spilt en rundt 400-500 timer, men kan ikke innbille meg at de hørtes SÅ dårlige ut når de var nye?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Haha er det mulig, ikke rart folk er forvirra.. Skal være rett nå

Men ja, sånn som den låter nå er den virkelig ubrukelig til film.. La virkelig merke til det nå når jeg bytta mellom stereo og surround. Får krysse fingrene for at RC-52 er ett kapittel for seg selv, eller at jeg har fått en som er fubar eller bare ikke innspilt..

Nå har mine RF-63 bare spilt en rundt 400-500 timer, men kan ikke innbille meg at de hørtes SÅ dårlige ut når de var nye?
    Jeg spiller med rf63 og rc 62 og etter mitt syn så er den helt super.

Jeg har sett noen ha trøbbel med at den spiller lavt, min gjorde også det før jeg kjørte rom kalibreringen på recieveren og justerte litt her og der, etter det har den spilt konge.
    Enig i at det trengs innspilling, men ut av esken så låt min ikke dårlig, bare "trang", gi den litt guffe
    RF63`ene mine trengte minst 1000 timer før de slapp noenlunde, men jeg kan sjelden spille veldig høyt og da tar det jo lengre tid.

Høytaleren i seg selv er kjempebra og spiller vanvittig høyt om man vil.
    RC 64 er jo kongen her, men hos meg finnes det desverre ikke plass.

Opsettet mitt er rf63, rc62, rs52 og rt10d, pioneer lx51, Music Angel kt88 som power til front da pioneer`en ikke leverte nok til å styre alt med kontroll.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •