Høyttaler oppsett, RF-82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttaler oppsett, RF-82

Hei.

Har et par komponenter jeg vurderer å kjøpe, som jeg kan få god pris på. Men er ikke sikker på hvor bra de går sammen.

Skal brukes til spill og film(ps3), samt musikk(ps3, pc).

Sorround reciever: Yamaha rcx v-663B
    Front høyttalere : Klipsch RF82
    Senter : Klipsch RC-52
    Bakhøyttalere : Energy cb5
    Sub og evt andre : Usikker

Noen formeninger om valgene?

Kanskje en effektforsterker i ettertid om ikke recieveren blir kraftig nok. Recieveren får jeg til normal pris 4500,- så den kan i verste fall velges bort til fordel for noe bedre.

Vil kunne kjøre 5.1 evt 7.1

/Treb

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei RF 82 er mega. Synes kanskje det blir litt spett med RC 52, men hvis musikk i stereo er hovedprioritet og du får en veeldig god pris på denne så kanskje men synes RC 62 bør være minimum i en rf 82 frontrekke.

Reciveren kjenner jeg ikke men sørg for at den er strømsterk og har mye guffe, ja du synes sikkert det spiller bra men med en bra reciver eller evnt effekt i tillegg så blir de så veldig mye mer. Og med Rør enda bedre.

Bakhøytalerene er sikkert ok hvis de bare skal si pling plong og svosj ( er vel stort sett det de gjør ) hvis du er seriøs filmfreak så er rs serien veldig bra og matcher frontene med ulike størrelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Får RC 52 for halv pris av ny pris til RC 62, men om det er såpass forskjell på de med tanke på film og evt musikk, kommer jeg nok til å vurdere RC 62 alikevell.
    For øyeblikket bruker jeg bare front og senter, men synes senter er vesentlig.

Tror nok kanksje det må en effektforsterker til om jeg skal gå for v663'en, mulig det finns et billigere alternativ i en bedre reciever. Noen?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et høytalermerke som heter Swans... anbefaler og vurere det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treb
    Takker for svar.

Får RC 52 for halv pris av ny pris til RC 62, men om det er såpass forskjell på de med tanke på film og evt musikk, kommer jeg nok til å vurdere RC 62 alikevell.
    For øyeblikket bruker jeg bare front og senter, men synes senter er vesentlig.

Tror nok kanksje det må en effektforsterker til om jeg skal gå for v663'en, mulig det finns et billigere alternativ i en bedre reciever. Noen?
    Jeg har RC 52 i mitt oppsett i stua sammen med rf 62. Jeg sitter ca 3 meter unna og den blir litt kortpustet noen ganger. Men må ofre litt for wafen der oppe. RC 62 er vesentlig større og har full kontroll i kjellern sammen med rf 82.

Jeg kan bare anbefale de jeg har selv og det er Yamaha rxv 2700 og nyere /1700/1800/1900 og 38/3900 eller hva de heter alle sammen. Samt Onkyo er snasent synes jeg. Yamahen er nok mest musikalsk og har en del mer power en Onkyoen. Ellers koser jeg meg veldig med rør for tiden. Har kjøpt en rimelig Music Angel som mange skryter av her på forumet, er helt bitt og planlegger allerede nå og hive ut Rotellen i Kjeller og gå for feks MC 275 el rørforsterker i kinoen. Klipsc og rør er bare helt rått. Det fine med MA en er at den bare koster 4 - 5 000 med nye rør og det hele.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE spar penger på center om film er noe du prioriterer!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da blir det RC 62 som senter. Skal høre med butikken om jeg kan få en bedre pris på resten om jeg kjøper alt gjennom de.
    RS-10 kommer nok inn som bakhøyttalere.

Det jeg ikke helt greier å bestemme meg for er hvilken løsning jeg skal gå for med tanke på forsterker/reciever.
    Skal flytte inn i nybygget leilighet snart så går endel penger der og. Derfor må jeg kanskje kjøpe noen av komponente om en liten tid,
    evt utsette betalingen.

Spørsmålet er da om jeg skal vente og gå for, til eksempel Yamaha RXV1900(og rør forsterker?), eller
    Yamaha RXV663 og senere kjøpe (rør)forsterker.

Vil RXV663 med ekstra forsterker til en 4-5k kjøpt ved senere anledning kunne dra høytaller oppsettet tilfredstillende?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •