XTZ 99.26 vs 99.36 ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jokk3
    Hei!

Jeg skal også kjøpe meg XTZ 99.36 nå, men jeg er litt usikker..:???:

Når jeg ser film så liker jeg å ha det litt høyt, og jeg har hørt at diskantene i disse høyttalerne er litt følsomme for høy lyd. Er dette ett faktum ?

Har også Audio Pro Blue Diamond v.2 i tankene.

Hva kan være best av disse 2 høyttalerne ?
    Hei,

Har Blue Diamond V2 i kinorommet mitt og er storfornøyd. De stiller etter min mening i en annen liga enn XTZ til filmbruk pga deres aktive innebygde subwoofere med 175(?)watt forsterker og 10" i hver høyttaler. Leverer stram, dyp og riktig bass i alt de fores med (vel og merke koblet til sub-utgang på receiver). Blir som å ha 2 aktive 10" subber rett og slett, som er sømløst integrerte i frontene, og du slipper egen sub. Kan bare anbefales!

Ellers vurderer jeg nå XTZ 99.36 til mitt stereooppsett med NAD C319 og DENON DVD 3800 (cdspiller), etter at 99.26 ble skrytt opp i skyene av svensk fagpresse pluss at 99.36 får så gode tilbakemneldinger her inne. Den leverer nok litt ekstra dybde i bassen for marginal merpris når man skal ha stativer til 99.26, samtidig som den forhåpentligvis holder på mesteparten av oppløsning og mellomtonekvaliteter.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    99.36, da den har høyere følsomhet. Du vil kunne spille høyere på den enn på en 99.26. Om du får skikkelig god basskontroll med Music Angel er dog usikkert.

Fungerer glimrende på begge kombinasjoner:-)

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest litt her nå og har en tilbakemelding på 99.26. Hvis bassen på 99.36 er slapp og det er allt du får i tillegg så ser jeg ikke grunnen til å kjøpe dem.
    99.26 med god forsterker er ikke beskjedne på bass. Jeg kjører Densen 2x100w og det låter helt rått, B&W PV1 subben får kun være med på film nå for tiden. Lytterommet mit er ca. 35kvm og 99.26 klarer altså oppgaven uten å miste pusten. Nå skal det sies at jeg ikke spiller party-høyt, men normalt høyt (nok til at kona ber meg skru ned ). Men jeg har hatt noen lengre forsøk på høyt volum og det går bre helt til jeg ikke gidder å dra på mer, så de leverer trøkk i bassen også under press.

99.26 vs. 99.36, jeg vet ikke, kansje 99.26 med en god match av en forsterker er fetere en 99.36.

Sitter og ser på NRK1HD - OL-åpningen. Rå lyd, rått bilde drit kult

Newcomer Jokk3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noldowarrior
    Hei,

Har Blue Diamond V2 i kinorommet mitt og er storfornøyd. De stiller etter min mening i en annen liga enn XTZ til filmbruk pga deres aktive innebygde subwoofere med 175(?)watt forsterker og 10" i hver høyttaler. Leverer stram, dyp og riktig bass i alt de fores med (vel og merke koblet til sub-utgang på receiver). Blir som å ha 2 aktive 10" subber rett og slett, som er sømløst integrerte i frontene, og du slipper egen sub. Kan bare anbefales!

Ellers vurderer jeg nå XTZ 99.36 til mitt stereooppsett med NAD C319 og DENON DVD 3800 (cdspiller), etter at 99.26 ble skrytt opp i skyene av svensk fagpresse pluss at 99.36 får så gode tilbakemneldinger her inne. Den leverer nok litt ekstra dybde i bassen for marginal merpris når man skal ha stativer til 99.26, samtidig som den forhåpentligvis holder på mesteparten av oppløsning og mellomtonekvaliteter.
    Oi, beklager sent svar.

Ja, brodern hadde Blue Diamond V2 og jeg er helt enig med deg der, de aktive subwooferne i høytalerne er helt klart ett stort pluss med tanke på filmbruk. Men hvis du kjøper XTZ høytalerne + en aktiv sub i tilegg så skal vel den saken være løst !? XTZ høytalerne er vel kanskje litt mer detaljerte i diskant og mellomtone enn det AP er ?

For og si det slik; jeg er rett og slett litt lei AP høytalerne igrunn, har lyst og prøve noe nytt :P

Så jeg tror nesten jeg skal ta en brå sjangs og gå for XTZ

Newcomer Jokk3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg har 99.26, som har akkurat den samme diskanten, og kan ikke akkurat si at jeg kjenner meg igjen i den beskrivelsen. Har aldri hatt problemer på diskantfronten. Bånddiskanter kan av og til bli litt skarpe, men fordelen med XTZ, er at du kan justere diskanten +/- 4db. Så hvis den blir for skarp, juster den ned:-D
    Beklager sent svar.

Jaok, takk for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne pakken? Er opp til vurdering da jeg tenkte jeg skulle investere i hjemmekino til rundt 20k.

XTZ 99.36 XL Surroundsystem Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Hvilken reciever anbefales til denne?
    Tittet kjapt på denon 1911.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodskjegg
    Hvordan er denne pakken? Er opp til vurdering da jeg tenkte jeg skulle investere i hjemmekino til rundt 20k.

XTZ 99.36 XL Surroundsystem Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Hvilken reciever anbefales til denne?
    Tittet kjapt på denon 1911.
    XTZ høyttalerne gir veldig mye for pengene. Men jeg hadde selv valgt 99.26 i front på toppen av suber framfor 99.36. I direkte sammenligning likte jeg bedre 99.26. Syntes 99.36 har en hardhet i øvre mellomtone/nedre diskant som stativhøyttalerne ikke har. Lyd&Bilde påpekte det samme med 99.36.

En Denon 1911 vil på ingen måte drive disse høyttalerne skikkelig. Skal du ha én surround receiver og ingen effektrinn, bør du se i receiver klassen fra 9k og oppover. Blir dette for dyrt for deg vil jeg anbefale deg og kjøpe f.eks 99.26 og to subwoofere til å begynne sammen med en god receiver. Enten kan du f.eks gå for en litt kraftig receiver som Onkyo TX-NR1008 (eller 1007 hvis du klarer deg uten 3D støtte). Eller du kan kjøpe en rimeligere receiver som f.eks Onkyo TX-NR 708 (eller 707) og kjøpe deg et effektrinn som du kobler på pre-out og bruker til fronthøyttalerne. Sisnevnte har jeg inntrykk av gir ofte bedre resultat som én dyrere receiver og prisen blir omtrent det samme.

Ellers finner du en egen dedikert XTZ tråd her:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-traden.html

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •