Dynavoice Dynamite vs QLN Artech

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice Dynamite vs QLN Artech

Hei!
    Har lett litt rundt, men finner ingen spesiell info om hvilken som er "best" av disse.

Info om rommet: Rommet dreper bassen. Det finnes ikke bass her, bortsett fra hjørner, så trenger høytalere som lett gir mye bass, slik att jeg kanskje får littegranne i sp.

Rommet er ca 40kvm i en L form, eller mer som en T i grunnen. Hoveddelen er 30-35Kvm mens den tynne delen er ca 5-7kvm

Og hvis dere anbefaler noen av disse så er fint om dere sier Dynamite 8/10 eller Artech 8/12!

Har også vært inne på tanken på Klipsch, men er noe skeptisk, for er redd rommet tar knekken på bassen fra disse også, i tillegg er de dyre.

Musikkstil er omkring: Motorhead, Pink Floyd, Dire Straits, Metallica, Zepplin AC/DC osv. Altså mye gitarer og trommer.

Håper på hjelp

Forøvrig Dali Ikon 8 til salgs!

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt Dynamite. Men jeg antar den spiller veldig likt som Artech serien. Men jeg har hørt at Soundgarden sliter med å skaffe reservedeler til Artech og dermed kan du få problemer vis du tar kvelden på noen elementer.
    Ryker du deler på Dynamite kan du skaffe deler hos surround.no.

Vis rommet spiser bass kan vel Dynamite være noe. De har porter fremme og vil gjerne treffe deg bedre enn Artech, da disse har bakovervendte porter og her vil kansje bassen bli spist av rommet? Eller omvendt?

Uansett så er det sikre valg begge to. Både lyd per krone messig og byggekvaliteten er bra.

Klipsch er kvalitet og anders_g på forumet sine imponerer stort. Massive høyttalere med fylde i bassen så det suser. H/K og Klipsch er vertfall en god kombo etter min mening...

Valget er ditt... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det har noe å si hvilken vei portene står altså?

Burde jeg isåfall ta Dynamite 8 eller 10?

Er det noen som har hørt begge?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen må vel vite noe?

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt er alltid umulig å svare på. Det er så mange variabler som rom, reciever, cd-spiller, type musikk, isolering på rommet +++. Og sist men ikke minst; subjektivitet. Det beste for deg er å låne med deg begge hjem (hvis du har muligheten), og prøve. Gjør valget basert på den DU synes låter beste, ikke hva vi andre synser og tror. Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •