Høyttalere til PC - Forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til PC - Forslag?

Hei!

Jeg har lenge hatt gamle, dårlige høyttalere på PC'en min, men nå har jeg fått nok. Jeg har lyst på skikkelig gromlyd!

Jeg har lett litt rundt, men det er ikke så enkelt å finne tester og diverse, så jeg tenkte at jeg kunne spørre folka her på AVforum om dere har noen anbefalinger.

Jeg er ikke gamle karen, så jeg har ikke så alt for mye penger jeg kan slenge rundt med, så en høyttaler i prisklassen 1000 kr (+- 300kr) hadde vært å foretrekke.

Og forresten, jeg er helt grønn på dette området, så jeg vet ikke om man må ha høyttalere som passer til lydkortet ditt eller ikke, så jeg slenger med et utklipp av dxDiag'en min her:

-------------
    Sound Devices
    -------------
    Description: SoundMAX HD Audio
    Default Sound Playback: Yes
    Default Voice Playback: No
    Hardware ID: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_11D4&DEV_1988&SUBSYS_104381E1& REV_1004
    Manufacturer ID:
    Product ID:
    Type: WDM
    Driver Name: ADIHdAud.sys
    Driver Version: 5.10.0001.6240 (English)
    Driver Attributes: Final Retail
    WHQL Logo'd: Yes
    Date and Size: 5/18/2007 10:01:50, 304640 bytes
    Other Files:
    Driver Provider: AnalogDevices
    HW Accel Level: Full
    Cap Flags: 0xF5F
    Min/Max Sample Rate: 100, 192000
    Static/Strm HW Mix Bufs: 33, 32
    Static/Strm HW 3D Bufs: 33, 32
    HW Memory: 0
    Voice Management: Yes
    EAX(tm) 2.0 Listen/Src: Yes, Yes
    I3DL2(tm) Listen/Src: Yes, Yes
    Sensaura(tm) ZoomFX(tm): Yes
    Registry: OK
    Sound Test Result: Not run

På forhånd takk for svar
    - Error

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=46733&cat=all Billig "gromlyd" til datamaskinen.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkort er lydkort, stort sett det avgjør ikke hva du skal kjøpe. Jeg klarer ikke å lese om lydkortet ditt støtter surround eller ikke, men antakelig gjør det det, og da kan det jo være ålreit med surround til spill og film hvis du får plassert alle høyttalerne og slik.

Jeg var innom elkjøp her om dagen, og jeg syns dette låt ganske bra ut fra førsteinntrykket, selv om du neppe kan spille særlig høyt med det. Dette er bare stereo, mens Z-5500 i forrige posten er surround.

Om du går litt opp i pris (3000+) finnes det stilige stereo minianlegg fra bl.a. Onkyo og Yamaha med veldig ålreit lyd. Hifiklubben har noe lignende fra NAD og Denon. Her er det stort sett en enhet med radio, cd og forsterker, slik at du evt. kan bruke det til mer enn PC også. Har selv et fra Onkyo på PCen, en investering jeg ikke har angret et sekund på.

Logitech er jo trygt og godt til PCen. Men et mer utradisjonelt alternativ er jo disse søte bokhyllehøyttalerne pluss en forsterker. En eldre brukt stereoforsterker bør gjøre susen, og skal ikke koste alt for mange hundrelapper hvis du treffer riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke å ha lydkort som passer. Bare utganger som somregel er vanlig 3.5mm headphone jack. Hvis du ikke skal kjøpe den som han fyren over meg linka til (som er et meget godt kjøp) Kan du kanskje sjekke denne, som er lillebroren til den over.
    http://www.logitech.com/index.cfm/sp...s/231&cl=no,no

Dette settet er ikke like kraftig, men har bedre lydkvalitet

http://www.logitech.com/index.cfm/sp.../3712&cl=no,no

Komplett.no - Logitech Z-Cinema 2.1 Surround Sound

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Kiriev, hva var det du siktet til. Logitech Z-4 linken eller "bokhøyttalerene"?

Og Cyr, var det bra førsteintrykk og ikke noe mer, eller ville du gått så langt som å si at det er det beste kjøpet jeg kan få for en lapp?'

Edit: Forresten, jeg bruker PC'en mest til musikk og spill.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Error
    Takk for svar!

Kiriev, hva var det du siktet til. Logitech Z-4 linken eller "bokhøyttalerene"?

Og Cyr, var det bra førsteintrykk og ikke noe mer, eller ville du gått så langt som å si at det er det beste kjøpet jeg kan få for en lapp?'

Edit: Forresten, jeg bruker PC'en mest til musikk og spill.
    Vil tro han tenkte på Z-5500 (vi posta omtrent samtidig)

Inntrykket mitt av Z-4 var at det var bra til å stå i PC-avdelinga. Jeg lytta hverken nøye eller lenge

Hvordan minianlegg til rundt tusenlappen låter vet jeg ikke, men mest sannsynlig låter det dårligere enn Logitech. Med minianlegg betaler du som regel også noen kroner for CD og radio som du kanskje ikke trenger.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kipsch ProMedia GMX A-2.1 er de jeg har selv, og dette får jo du ta for det det er.
    Funker overbevisende bra for meg...
    Amazon.com: Klipsch GMX A 2.1 Personal Audio System (3 Speakers, Black & Silver): Electronics
    Ble faktsk testet av bladet "hjemmekino" for en tid tilbake og fikk da altså tærning kast 5 om det er verdt noe.
    Lyden var noe "sur" i begynnelsen, men etter å ha spilt dem inn er de svært gode.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så litt på de Klipsch høyttalerene, og jeg leste masse positivt om dem, men det var også en kort men saklig reportasje om dem, og forfatteren anbefalte dem ikke pågrunn av en summelyd i tillegg til musikken som spiltes. Jeg har allerede et lavpris "musikkanlegg" med kun to høyttallere, og kan si at sånn summelyd er veldig irriterende.

Har du merket noe til det?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller meg bak forslaget om Logitech Z-4 som et billig alternativ til PC høyttalere. Jeg har Z-3 (forgjengeren) selv og har faktisk ikke hørt bedre lyd under 1000,-
    Jeg bruker dem mest til musikk og pleier ikke spille så høyt, men de spiller fint og jeg liker den ekstra pondusen som sub'en gir.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech® Z-2300 koster 1290,- hos NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

Newcomer LittOmAlt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Nå postet jeg visst med noen andre i familien sin account. Jeg er "Error"
    Takk igjen for alle svar.

Jeg ser at flere anbefaler Logitech Z-4.

Men, hvis jeg går litt opp i pris til 1500-1700, kan jeg få noe som er markant bedre da, eller merker man såvidt forskjell?

Jeg har tenkt litt over det og kom fram til at dette høyttalerkjøpet er ganske viktig siden jeg mest sannsynlig ikke kommer til å bytte før jeg flytter ut (er 15 nå, så det er en stund til.) Så unnskyld hvis jeg er litt pirkete

Og enda en liten endring: Kikket litt rundt og fant ut at logitech z-5500 Digital har blitt ekstremt godt mottatt. Jeg er villig til å betale de 1500 kronene de koster (det er jo ikke så mye ) men spørsmålet er: Siden jeg kun skal spille og høre en del på musikk, er det nødvending med surround da?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtte Z-2300.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger selvfølgelig ikke surround, men det er gull verdt i spill og film spør du meg. Feks Bioshock har utrolig surroundlyd, ihvertfall på xbox.

For musikk er det jo nok med stereo.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Error
    Jeg så litt på de Klipsch høyttalerene, og jeg leste masse positivt om dem, men det var også en kort men saklig reportasje om dem, og forfatteren anbefalte dem ikke pågrunn av en summelyd i tillegg til musikken som spiltes. Jeg har allerede et lavpris "musikkanlegg" med kun to høyttallere, og kan si at sånn summelyd er veldig irriterende.

Har du merket noe til det?
    Når jeg spiller på dem legger jeg ikke merke til noe summelyd, men det hender at når pc er av og jeg ikke har slått av høytaler systemet helt, så summer de. I vært fall etter en tid. Da bare slår jeg av strøm bryteren. Slår kun på når jeg har på PC, da er det ikke noen merkbar summelyd i alle fall.
    Skal vel si at jeg fikk dem til så vidt under 1000 lappen for et par år siden på elkjøp messe i Lillestrøm. Var fornøyd med det kjøpet.

Gå for all del for det systemet du føler best for selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •