VE- serien vs. CLS ? hva velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VE- serien vs. CLS ? hva velge?

Hei!
    er ny på dette forumet, så må unnskylde eventuell feilposting osv.

har en helt ok HiFi hjemme, som består av NAD og Cerwin-Vega!

har alle elementer av VE-serien, men vurderer å bytte ut i CLS serien..

så jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med CLS i forhold til VE?

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt cls serien spiller renere. og den er jo mer påkostet. Ve serien har mer bass mener jeg.. men er nok bass i cls spør du meg..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cls serien spiller penere og har strammere bass enn ve serien. men dra på hifiklubben å ta en lytt om du har sjangsen

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo:)

personelig synes je cls eier ve

spiller mye bedre på alle måter:-D

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VE vs. CLS?
    Svaret i lignende tråder har ofte vært Klipsch. (merkelig nok.)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er meget fornøyd me VE-serien, og om CLS spiller bedre og kanskje høyere, så kommer jeg til å bli greit overrasket! har vurdert et sett CLS-215.

har en NAD 208 på hånda, så den må jo få seg noe å bryne seg på

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 208? Mener du 218?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Nad 208? Mener du 218?
    nei, 208 ja..

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Nad 208? Mener du 218?
    Nad 208 er vel en eldre THX godkjent effektforsterker enn 218?

2x220/225 watt (husker ikke helt), men 1000watt bridge'a syns jeg å huske. Greier nok å drive Cerwin'ene den ja. Hehe.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Nad 208 er vel en eldre THX godkjent effektforsterker enn 218?

2x220/225 watt (husker ikke helt), men 1000watt bridge'a syns jeg å huske. Greier nok å drive Cerwin'ene den ja. Hehe.
    208 er på 2x250 watt, så får testa ut den bra ja

har en c272 på VE-15 nå, men den driver ikke fult ut.. er "kun" 2 x150 watt den..

å en 216 på VE-12, det passer fint

705 på VE-8..

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. 250 var det kanskje. Jeg glemmer tall fort. Så mye nr. osv å holde styr på i AV-verdenen uansett.

Og burde det ikke heller stå Cerwin-Vega! + NAD = HELL! i signaturen din ?:P... Sånn.... Bokstavlig talt.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. 250 var det kanskje. Jeg glemmer tall fort. Så mye nr. osv å holde styr på i AV-verdenen uansett.

Og burde det ikke heller stå Cerwin-Vega! + NAD = HELL! i signaturen din ?:P... Sånn.... Bokstavlig talt.
    Har valgt å ikke kommentere denne tråden da jeg har vert å hørt på cls etter å ha hørt på B&W og Klipsch og Dali icon. Etter disse å ha hørt disser ht avskrev jeg CV CLS til musikk som totalt ubrukelig(CV AL752 er noe av det tøffeste jeg kan høre på)

Men den komentaren var vel litt kraftig. Det er folk som tror at CLS er noe å satse på, men ta det litt rolig, selv om nye CV ikke er verd pappen membranene er lagd av engang.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLS serien er ikke så ille som folk tror. Man må bare matche den rett. Er ikke bare å mate den med voldsomme forsterkere og tro den spiller bra! CLS 215 er en DYR høyttaler, forsterkermessig. 2x100 watt holder lenge (db messig)!!, bare de er strømsterke.. gir du den 2x200watt som er litt strømsvake, så går det til helvette med engang, fordi da kan høyttaleren spille høyere enn emd 2x100, men kommer også til å kreve MYE mer strøm!!!

NAD 208 er en grei forsterker til CV 15" modellene, ikke til 215!! 215 må ha noe mer skikkelig.

Gi CV en fyldig forsterker, som koster litt, ikke har for mye watt kontra strøm, men er strømsterk. Så spiller de faktisk vannvittig til prisen!

AL750/752 blir nevnt, det er klart en av de beste kreasjonene ifra denne kanten!

CLS215 er beregna på 40m2 +++. OG spiller ræv i små rom. Har selv AL1000, og også de krever MASSE rom rundt seg for å spille noe spesielt brukbart!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CLS serien er ikke så ille som folk tror. Man må bare matche den rett. Er ikke bare å mate den med voldsomme forsterkere og tro den spiller bra! CLS 215 er en DYR høyttaler, forsterkermessig. 2x100 watt holder lenge (db messig)!!, bare de er strømsterke.. gir du den 2x200watt som er litt strømsvake, så går det til helvette med engang, fordi da kan høyttaleren spille høyere enn emd 2x100, men kommer også til å kreve MYE mer strøm!!!

NAD 208 er en grei forsterker til CV 15" modellene, ikke til 215!! 215 må ha noe mer skikkelig.

Gi CV en fyldig forsterker, som koster litt, ikke har for mye watt kontra strøm, men er strømsterk. Så spiller de faktisk vannvittig til prisen!

AL750/752 blir nevnt, det er klart en av de beste kreasjonene ifra denne kanten!

CLS215 er beregna på 40m2 +++. OG spiller ræv i små rom. Har selv AL1000, og også de krever MASSE rom rundt seg for å spille noe spesielt brukbart!
    HFK i Bergen har 215 på et 10-12 m2 rom, og der lyder det ræva. Når jeg spurte om demo (etter B&W + Dali) omtrent lo de av meg, og jeg forsto fort hvorfor. Har jo selv hatt DC15 på mindre rom en dette, og det var konge i forhold. Dali consept 10 som sto nedmed 215 spilte i en helt annen divisjon. klarere vokal og stort sett bedre på alt annet og.

Edit: Consept 10 er dobbelt så dyr,men ikke dobbelt så bra. I det rommet var de nemlig minst hundre ganger bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    HFK i Bergen har 215 på et 10-12 m2 rom, og der lyder det ræva. Når jeg spurte om demo (etter B&W + Dali) omtrent lo de av meg, og jeg forsto fort hvorfor. Har jo selv hatt DC15 på mindre rom en dette, og det var konge i forhold. Dali consept 10 som sto nedmed 215 spilte i en helt annen divisjon. klarere vokal og stort sett bedre på alt annet og.

Edit: Consept 10 er dobbelt så dyr,men ikke dobbelt så bra. I det rommet var de nemlig minst hundre ganger bedre.
    for det første, så har jeg et rom på ca 50kvm, så størrelsen er vell helt ok.

og for det andre, så er det vell LITT feil å sammenligne DALI med CV, da disse har 2 HELT forskjellige engenskaper.

DALI er jo kjent for å spille fint og krystallklart, mens CV er kjent for sitt enorme mulihet for og spille høyt..

men om en forsterker på 2x100 watt som nevnt tidligere vil spille bedre på et sett 215, enn en 208 på 2x250 watt? den skjønner jeg ikke helt:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe, ja du sier noe der

Hell/Heaven, same shit 8)

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet en QSC plx 3402 her på onsdag og kunne skru bassen så høyt jeg ville uten at det vrengte ett gram engang.. syyyk forsterker. Den er på 2x700w i 8ohm. og 2x1100 i 4ohm.. (EKTE watt). Eneste kjipe er at han skulle ha 12 000,- for den brukt.. men er vel bare til å spare . de to Alto Mistral 2500`ene jeg hadde brokoblet er jo søppel i forhold, og de skal liksom gi 2x600w i 8ohm. Var som å ha en lada med bare litt trimplugger med altoene,og så plutselig få en ferrari motor nedi med den qsc`en hehe
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer Chief_R-W sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står på terskelen for å kjøpe VE-12F hadde jeg hatt bedre råd ville jeg ha kjøpt CLS-12
    Mens så ser jeg prisen på VE-12F og VE-15F er lite så hadde fristet med 15 men blir nok antageligvis 12.
    Må til å bytte ut suroundforsterkeren etter hvert også men litt etter litt

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chief_R-W
    Jeg står på terskelen for å kjøpe VE-12F hadde jeg hatt bedre råd ville jeg ha kjøpt CLS-12
    Mens så ser jeg prisen på VE-12F og VE-15F er lite så hadde fristet med 15 men blir nok antageligvis 12.
    Må til å bytte ut suroundforsterkeren etter hvert også men litt etter litt
    Kjøp VE-15F!

En kompis av meg hadde de forrige V-15F (front) og V-12F (bak), og han rundspillte V-12F så til de grader med V-15F på samme forsterker og plassering i rommet. Var som å sammenligne en kinaputt med 100 kilo TNT!

Og det var ikke noe stort rom heller, ca 15 kvm...

Newcomer Chief_R-W sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor enda på "gutterommet" ca 8-9 kvm så altså ikke stort.
    Mens jeg sitter 2.5m avstand og ca 2.5m høyttalere fra hverandre.

Jeg skal drive høyttalerene med en kenwood krf-v5300d så altså ikke forsterkeren som ble fant opp sammen med kruttet.
    Har idag Eltax Millennium 500 så uansett blir nok det noe ganske annet med nye høyttalere :-D

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •