stativhoyttalere til ec 4 1/2 -aw60??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

stativhoyttalere til ec 4 1/2 -aw60??

Er paa utkikk etter ett par gode stativhoyttalere til EC 4 1/2 og AW60 .. Noen anbefalinger/gode erfaringer? Intr i brukt eller nytt, budsjett max 20K.. Lytter til alt fra klassisk til rock...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jbl ls-40 funker bra med ec, blir kanskje i rimeligste laget til ditt budsjett, men ville iallefall hatt de i bakhodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tipset!

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult. Du har ca. akkurat nok til drømmehøytalerne.

Sjekk ut B&W 805! Finnes ikke penere. Fikk en demo på HFK en gang. Jeg satt LENGE å lyttet. Helt fantastisk.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er virkelig en knall høytaler til EC...virkelig verdt å høre på er den ihvertfall..selvom dene r litt over budsjett...

Dynaudio Contour S1.4 Stativhøyttalere | Soundgarden

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Kult. Du har ca. akkurat nok til drømmehøytalerne.

Sjekk ut B&W 805! Finnes ikke penere. Fikk en demo på HFK en gang. Jeg satt LENGE å lyttet. Helt fantastisk.
    Og du hørte disse på EC?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt EC4,5 og AW100 på B&W 602s3 og senere 705 som fungerte meget bra, dog så spiller jeg veldig lite fra rockesjangeren... Men komboen EC+B&W liker jeg veldig godt. Vet ikke hvor strømstrerk den AW60 er, men at den skulle få ut hva som bor i en 805 ville forbause meg litt.
    Du har jo satt deg opp et stort budsjett, så kanskje du kan være heldig å få tak i en AW60 til og brokoble disse? Fortsatt skulle du ha penger igjen til et par solide høytalere. Har ikke hørt de selv, men CM1 syns jeg ser spennende ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en til aw 60

ja, kommer jeg over en til AW 60 paa bruktmarkedet saa vil jeg nok vurdere det, mn den opprinnelige planen var aa faa best mulig lyd av et lite stereo anlegg som attpaatil er "stue og konevennlig" . Det vil etter hvert bli laget et eget hjemmekino/stereo rom i kjelleren naar d nye huset staar klart, og DA kan man snakke om flere effektforsterkere, storre hoyttalere etc etc... Inntil den tid kommer maa jeg prove aa faa sammen et lite stereoanlegg som baade ser OG hores bra ut.

BW 805 serien kjenner jeg litt til, den vet jeg spiller fint sammen med EC, mn det er ogsaa andre merker jeg er litt nysjerrig paa.. Feks Dali Mentor 2 som er en mulighet. Mn er veldig intrisert i tips fra dere som er mere inne paa hifi enn det jeg er..

takker for alle gode tips!!

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Og du hørte disse på EC?
    Nah. Heller dårlig med det, men skulle ikke tro EC er veldig forferdelig til å drive B&W? Det var to monoblokker fra Classé som dro de. Tror det oppsette står på HFK i Trondheim enda for de som er interessert. Var største lyden jeg har hørt ifra småhøytalere i hvertfall. ERGO. Drømmehøytalere ;D For meg anyways!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er gode høyttalere er det ikke tvil om, faktisk en av mine favoritter. Likevel ville jeg ikke valgt dem om de skulle drives av en aw60 da den nok blir i minste laget for å yte dem rettferdighet. Ikke har jeg hørt denne komboen heller, så det er ikke enkelt å anbefale den
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med XTZ ? Erfaring me EC og XTZ? "Alle" snakker saa bra om de ... Ville de (99.26) funke med AW 60 eller blir den for liten til disse og?? jmf. darlig folsomhet.. Ja, vet de er en god del billigere enn MAX budsjettet mitt, mn er de gode saa duger det for meg ... Eller hva me DALI mentor?? Noen erfaringer?? Ps: Skal ta med EC 4,5 og aw60 min litt rundt om kring for aa hore paa forskjellige hoyttalere.. bla HFK trondheim... og ja, det frister med et par 805, saa vi for se hva kona sier til aa dra inn ett monster av en forsterker eller en aw 60 til.. hehe..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vkirkaune
    for aa hore

ØØØØØØØØØØØY! Dette er et AVForum

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    At det er gode høyttalere er det ikke tvil om, faktisk en av mine favoritter. Likevel ville jeg ikke valgt dem om de skulle drives av en aw60 da den nok blir i minste laget for å yte dem rettferdighet. Ikke har jeg hørt denne komboen heller, så det er ikke enkelt å anbefale den
    Hva mye power trengs egentlig for å drive B&W 805 bra? (Spør av nysgjerrighet)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

for aa hore!?

hehe.. "for aa hore".. neida, sitter paa en baat midt i mexico gulfen , her har vi ikke de tre fine xtra bokstavene som vi er velsignet med i norge, derfor kan d nok komme setninger som kan mistolkes, beklager dette!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pass deg for pirater. De finnes overalt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vkirkaune
    Hva med XTZ ? Erfaring me EC og XTZ? "Alle" snakker saa bra om de ... Ville de (99.26) funke med AW 60 eller blir den for liten til disse og?? jmf. darlig folsomhet.. J
    Hei

Har selv hatt EC 4 1/2 og AW60 som jeg brukte til å drive et par Eltek Exact høyttalere. Det låt bra på lave lyttevolum, men AW60 var nok i minste laget mht. følsomhet og maks lydtrykk og basskontroll.

Jeg har nå et par XTZ 99.26, med omtrent samme magnesium bassmellomtone og samme følsomhet, og bruker en 100 w forsterker til disse. Dette er definitivt ikke for mye det heller for disse høyttalerene.

Så mitt tips: går du for XTZ 99.26 så skaff deg to AW60 eller bruk budsjettpengene dine på en forsterkeroppgradering i samme slengen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile hva kan en bruke en aw 60 til??

Det er vel liten tvil om at jeg maa se aa faa kjopt en AW60 til eller ev kjope en AW120 e.l.. joa, skjonner at selv smaa hoyttalere kan vere "tunge" aa drive, mn hva kan jeg da bruke min AW60 til?? Budsjetthoyttalere til ett par tusen eller litt "dyrere" hoyttalere saa lenge jeg ikke vil spille veeeldig hoyt? Uansett, jeg skal def. vere paa utkikk etter en AW60 til, kanskje jeg da kan unne meg litt storre hoyttalere ogsaa???

Konklusjonen saa langt er da altsaa: heller bruke litt av "budsjettet" mitt paa aa skaffe meg en AW60 til eller ev ny forsterker og deretter gaa for ev 805

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •