Alternativer til BOSE ACOUSTIMASS 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativer til BOSE ACOUSTIMASS 3

Mine foreldre har kjøpt seg sonos systemet og ønsker å benytte seg av nevnte bose system i ene sonen. Dette pga at de ønsker et system som kan "skjules" helt i dette rommet.

Er det noen andre lignende systemer på markedet i samme prisklasse (ca 4000)med mulighet for å bli "usynlige" i rommet på samme måten som bose, eller er det enestestående i sitt slag.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er en liknende tråd her http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...ra-finnes.html
    Men de må jo ha en forsterker også, eller bruker de Sonus sin?
    Vil de ha Bose synes jeg de bør gå for modellen opp, no: 5.
    Svein W Johansen

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de bruker den aktive forsterkeren til sonosen så det er bare sub og satelitter de skal ha til dette rommet

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan dette spiller, men du kan jo få de demonstrert på HFK.

Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: ARGON 7000 Høyttalersystem

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket litt på bose sine sider om dette systemet. så vidt jeg kan se er ikke suben aktiv?

hvordan tror dere det eventuelt vil funke med den aktive enheten til sonos systemet?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    sjekket litt på bose sine sider om dette systemet. så vidt jeg kan se er ikke suben aktiv?

hvordan tror dere det eventuelt vil funke med den aktive enheten til sonos systemet?
    Nei, kjøper du Bose til 4K får du ikke engang aktiv subwoofer selvom Bose lager et system der heter Companion, det er for "bærbar" lyd, eller pc...men der er andre fabrikanter der lager disse systemer også jo, og jeg anbeefaler du ser på de. Ikke for å være frekk, men jeg anbefaler desverre aldrig BOSE.....
    Ethvert 2.1 system kan tilsluttes Sonos enheten, men har du en aktiv subwoofer i det systemet holder de 50 watt fra Sonos forsterkeren til alt!
    Så, se på Kef, JMLab Sib & Cub (kanskje de kan finnes brukte, disse er virkelig bra selvom de koster litt) osv, pluss du har masse billige :
    Hardware.no - Prisguide - Høyttalersystem (HiFi)
    Hardware.no - Prisguide - Høyttalere
    Alternativt kan du kjøpe en liten aktiv sub, f.eks. på surround.no eller hifiklubben der har høyttaler terminaler, og et sett små Argon el. lign. høyttalere. Da kan du bruke subben som delefilter, eller la høyttalerne kjøre fullrange som normalt, og subben supplerer. Da tilslutter du bare et ekstra sett høyttaler kabler til subbens høyttaler terminaler.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BOSE Acoustimass 5 får du som aktiv, men den er mye dyrere. Jeg har en gammel, aktiv BOSE Acoustimass 5 og den spiller utrolig bra, ikke bare til størrelsen. De som kritiserer BOSE gjør det gjerne pga lydkvalitet i forhold til prisen på et Lifestyle-system. Det er ikke nødvendigvis dårlig lyd de klager på, men de forventer mer av et så dyrt system. Men kjøper du bare høyttalerne så er de ikke så veldig dyre.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi er kjent med lyden til bose i og med at vi har et 3-2-1 system så er det avklart.

sjekket BOSE Acoustimass 5 systemet, men fant ikke noe om at det har aktiv sub. Det koster ikke så mye mer (5000,- mot 3900,-), så hvis det har aktiv sub tror jeg det er mer aktuelt for dem

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi er kjent med lyden til bose i og med at vi har et 3-2-1 system så er det avklart.

sjekket BOSE Acoustimass 5 systemet, men fant ikke noe om at det har aktiv sub. Det koster ikke så mye mer (5000,- mot 3900,-), så hvis det har aktiv sub tror jeg det er mer aktuelt for dem
    Husket feil. Det heter BOSE® LIFESTYLE® homewide powered speaker system og koster 14.000kr. Mitt heter Acoustimass 5, er full-aktivt og kosta 9500kr for 10-15 år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acoustimass serien har ikke aktiv sub lengre. Det er forsterker input i subben. med høyttalerkabel. Det er heller ingen egen inngang til subben, den tar lyden fra høyre og venstrekanal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •