Innkjøp av høytalere og receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøp av høytalere og receiver

Hei.

Tenkte jeg skulle handle noe nytt til meg selv.

Vurderer sterkt å kjøpe dette her:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI DALICONCEPT8BK Høyttalere

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 1 Høyttalere

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI IKON VOCAL 1 Senterhøyttaler

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: DALI IKON SUB Subwoofer

Til dette så har jeg tenkt på en Harman/Kardon avr255. åssen vil dette fungere sammen?
    fra før av som bruker jeg PS3 som BD-enhet. å vil da få med HD lyden på anlegget. hadde først satt opp concept center som senterhøytaleren, men etter å ha tittet litt rundt her inne så fant jeg ut at jeg måtte opp ett hakk. prisen på alt dette har nådd sin maks grense så helst ikke noe endringer oppover i pris klassen

Håper på flere behjelpelige svar å takker for hjelpen

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

virker som ett godt oppsett dette her, men jeg tror du velger en litt liten reciver. Jeg kjenner ikke til hk annet at de oppgir en lav utgangseffekt iforhold til ytelsene. Har heller ikke hørt komboen hk - dali concept men vet at yamaha er en god partner.

Husk også at i den prisklassen du er inne i er det ett hav av alternativer, spesielt hvis du ser litt på bruktmarkedet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tenkt på en effektforsterker så snart lommeboka har mer enn møll å gi etter denna handelen. men en av grunnene til at jeg vil gå for h/k er at jeg har lest at de har oppgitt lav watt i forhold til det som spiller ut. skulle visst være bedre enn onkyo 606? også vil jeg helst ha utnytte av hd lyd fra ps3 å da må den støtte LPCM? er relativt ny på dette her så bare gjetter litt nå

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg ikke husker feil så har ikke onkyo 606 pre out for effektforsterker, så du er inne på noe der.
    Jeg har concept serien selv (se signaturen min) jeg brukte en nad med oppgitt effekt på 6x70watt lenge og var fornøyd. nå har jeg oppgradert til yamaha til dobbel pris men jeg har følelsen av at jeg har fått nye høytalere også

Jeg har full fortåelse for at du har ett budsjett å forholde deg til, det er mange som kjøper store høytalere og liten forsterker første gangen inkludert meg selv man lærer så lenge man lever.... lykke til med valget

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette oppsettet har jeg ikke hørt selv men jeg sitter med ett inntrykk av at det kan være verdt en titt. Mye om disse produktene på forumet.

XTZ 99 93-pakke 5.2

Yamaha RX-V1900 Titan

Kun ment som ett tips og ett alternativ

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i ca samme situasjon som deg endless87

Skulle også bruke PS3 som BD\Kilde, dog bare med concept 6 høytalere.

for det første leste jeg og hørte erfaringer fra de som brukte PS3 sammens med H\K AVR 255, mange opplevde problemer med dette. Skraping i kanaler og hakkete bilde. Dette kan du lese mer om i AVR 255 tråden her på forumet. Alleredet her røyk AVR255'en ut i min vurderingsrunde. Ifølge test skal AVR 255 være litt kraftigere en Onkyo 606, men ikke like oppløst. Jeg havnet på en Denon AVR 1909 som er en liten mellomveg mellom de forsterkerne. God kompabilitet med PS3.

Jeg kan værtfall anbefale den komboen! Ikke skrikende lyd som jeg fikk fra Onkyo'en, men samtidig bra kontroll og trykk!

Tror alle de 3 forsterkerne blir litt i minste laget for Concept 8. Uansett hva du velger, lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett litt på det xtz systemet. men som de fleste andre her så har jeg også en bedre halvdel som har litt å "si" hehe. får se nå rett over påske på hva som skjer, men tror jeg faller på det oppsettet jeg selv har finni.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bah! Er det bare jeg som ikke lar "min bedre halvdel" bestemme eller? JEG bestemmer hva slags høytalere vi skal ha. ME! MEMEMEME! Tipper det XTZ-settet hadde rocka bra med Yamaha RX-V1900, men som alle andre XTZ høytalere har de godt av masse, masse strøm de også. Ville kjøpt den komboen jeg og heller spart til effektforsterker senere. Parasound funker fett med XTZ f.eks.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir nok dali høytalere, men vipper på receiver. så litt på denon avr 2309, er den bedre enn h/k sin avr255? den ser ut til å ha alt det jeg trenger, men går det ann å koble på effektforsterker seinere? har den mange feil/bugs slik som avr 255 har eller har hatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller si det sånn da, hvilken receiver bør jeg ha til det høytaler oppsettet jeg har valgt? bør ha 3 hdmi innganger eller fler, må støtte dtshd, dolby hd fra ps3 som bd spiller(lpcm?) mulighet for effektforsterker senere. pris maks 7000 kr...

Hjeeelp

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 663 er vel også ett alternativ innenfor budsjettet ditt. yamaha er varm i klangen og passer derfor bra til conceptene.
    Ett annet alternativ er å kjøpe concept ct brukt, selges for 7-800kr ser jeg. da kan du bruke litt mer penger på reciver og du kan oppgradere center senere. jeg har brukt concept ct i mitt oppsett i 4år

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men har ikke den bare 2 hdmi innganger?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var 3 ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, det var 863 det..

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil annbefale deg på det varmeste og se etter ett brukt eksemplar av yamaha rxv-1800-1900-3800-3900. Da vil du får stor glede av høytalerene du har valgt.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for ett par mnd siden fikk jeg tilbud på utstillingsmodellen av rxv 1800 på elkjøp i kongsberg på 7300.- så den der for en 3 ukers tid siden, mulig dem har den enda

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte concept 8 på hifiklubben, helt tilfeldig da det var en selger som prøvde å pushe dette på noen som var innom, og de prøvde masse forskjellig musikk. Ikke meningen å tråkke på noen tær her, men jeg syntes det låt relativt dårlig, sinnsykt boomy bass og rotete lydbilde. Nå skal det sies at det ikke var ett optimalt lytterom though, men jeg ville heller gått for ikon serien, låt mye bedre imo

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan likegreit være innstillinger og lytterommet som var skyld i det. Lyden løftet seg flere hakk når jeg tok dette med meg hjem i stua.

2309 har preout, slik at du kan koble til effekforsterker til alle kanalene visst du ønsker det

Visst 2309 passer budsjettet ditt kan jeg anbefale den. Den låt bra i mine ører til Concept serien.

Den har også en flust av tilkoblinger, noe jeg synest XV663 mangler.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active ktm525 sin avatar