Påskemysteriet: Acoustimass 15 III vs B&W MT-8 vs Sony BDV-IT1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Påskemysteriet: Acoustimass 15 III vs B&W MT-8 vs Sony BDV-IT1000

Jeg innreder en nyoppusset kjellerstue og har bestemt meg for å lage en familie og budsjettvennlig hjemmekino.

På bildesiden ser jeg på den nye 46" LED Samsungen (7070) og trenger et plasseringsvennlig anlegg.

Jeg har et begrenset budsjett og plass.
    Derfor ser jeg på mindre høtttalersystemer og integrerte anlegg.

Så i Lyd og bilde at Sonys BDV IT 1000 fikk grei anmeldelse, riktignok ikke så bra som Pioneers LX01BD, men til 10.000 rimeligere...

Samtidig er det en kollega som anbefaler BOSE acoustimass 15 series III høyttalersett med en HK/Onkyo surroundreceiver.

Et tredje valg er også B&Ws MT8 høyttalersett med en fornuftig sourroundforsterker.

Er det noen av dere som har fornuftige argumenter/synspunkter rundt disse?

God påske !

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boh
    Jeg innreder en nyoppusset kjellerstue og har bestemt meg for å lage en familie og budsjettvennlig hjemmekino.

På bildesiden ser jeg på den nye 46" LED Samsungen (7070) og trenger et plasseringsvennlig anlegg.

Jeg har et begrenset budsjett og plass.
    Derfor ser jeg på mindre høtttalersystemer og integrerte anlegg.

Så i Lyd og bilde at Sonys BDV IT 1000 fikk grei anmeldelse, riktignok ikke så bra som Pioneers LX01BD, men til 10.000 rimeligere...

Samtidig er det en kollega som anbefaler BOSE acoustimass 15 series III høyttalersett med en HK/Onkyo surroundreceiver.

Et tredje valg er også B&Ws MT8 høyttalersett med en fornuftig sourroundforsterker.

Er det noen av dere som har fornuftige argumenter/synspunkter rundt disse?

God påske !
    Hva du enn gjør, styr unna Bose. Det har store mangler på lydsiden, bokstavelig talt. En nylig test enten i hjemmekino eller Lyd og Bilde understøtter dette.

Det kollegaen din dog har rett i , er at et egnet høyttalersett med en reseiver er et fornuftig valg. Jeg pleier å anbefale Gallo Micro, f.eks med en Yamaha receiver.

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

Fikk meget bra test i Hjemmekino for ikke lenge siden. Har hatt dette selv, og det er imponerende lyd ift størrelsen. Velg en rimelig sub, f.eks XTZ, og du har et meget habilt anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på Gallo Micro TI og likte det jeg hørte.
    De har ryddesalg også der så en rabatt var mulig.

Men eneste jeg finner som svakheten er designet. Den passer ikke så godt inn som vegghøytalere...

De blir litt "vortete" ved siden av en flat skjerm... eller?

Andre forslag til høyttalere som også ser litt kule ut og låter bra? Og ikke koster skjortene...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •