Dali Concept vs. Klipsch - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Pga. konstruksjonen til RF-serien er det bedre med f.eks. 1x250watt enn 2x150 biampet, noe å ha i bakhodet.

Kan du utdype dette litt?

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Kan du utdype dette litt?
    Gjerne.
    RF-serien er 2-veis, helt fra de minste RF-52 til de største RF-83. Effektsluket fra tre solide 8" (eller de litt mindre to som sitter i RF-82) er jo mer enn diskanten, så å fordele 150 watt på diskant og 150watt på to/tre bass/mellomtone kontra å stille 250watt til hele herligheten er da vel en fordel ?
    Mulig jeg har misforstått hvordan diskanter fungerer, så feel free to correct me.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må åpne tråden litt. Forventer en del penger inn fra en forsikringssak om ikke så alt for lenge, tenkte at bilen min er litt for gammel for å reparere så jeg bruker det heller på nye høyttalere

Jeg har sett litt på Dali Evidence 870 og har forstått at dette er en meget god høyttaler, langt bedre enn Concept 8 på alle måter. Jeg er opptatt av fin lyd, til en viss grad. Balanse i frekvensregisteret og at hele registeret henger med på høyt volum. På dette området er jeg egentlig fornøyd når det kommer til conceptene, forlanger egentlig ikke så mye mer. Det jeg vil ha mer av er punch og volum Tror dere Evidence 870 eller Klipsch RF82 vil møte mine forventninger best? Høyttalerne skal drives av en Denon 3805 (har hørt at denon kanskje ikke er så bra på klipsch?)

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det gjelder vel egentlig for de minste modellene, er vel ikke mange rørforsterkere som klarer å drive RF-82/63/83 til noe hinsides lydnivå! :roll:

Kvalitet foran kvantitet . Dette er snakk om høyttalere med enn følsomhet på 100db . De vill altså kunne spille 120db med rett i overkant av 60w . Jeg vet ikke om dette kvalifiserer til hinsides nivå , men dette er frykteligt høyt i min verden .

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Det jeg vil ha mer av er punch og volum Tror dere Evidence 870 eller Klipsch RF82 vil møte mine forventninger best? Høyttalerne skal drives av en Denon 3805 (har hørt at denon kanskje ikke er så bra på klipsch?)
    Har selv Dali i bruk enda, selv om det kun er snakk om Ikon 5. Den største forskjellen mellom Dali og Klipsch er vel i hovedsak diskant, hvor meningene om hva som høres best ut er veldig delt.

Jeg har valgt å gå fra Dali til Klipsch nå, og tror det kan bli en forandring man må bruke tid til å føle på. Forandring fryder er det noe som heter. Valget stod mellom Dali Mentor 8 eller Klipsch RF-83, og den trygge veien for meg hadde nok vært om jeg valgte Mentor, siden jeg er storfornøyd med hvordan mine Ikon har oppført seg. Men følger man stien man kjenner til kommer man aldri til noe nytt og spennende

Regner med det er mange her på forumet som kan hjelpe deg med mer utfyllende info angående klipsch, da jeg ikke har mottatt mine enda hehe.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •