Xtz Eller Klipsch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz Eller Klipsch?

Hei alle sammen.

Skal oppgradere kinoen min, så jeg trenger noen råd fra dere som har god peiliing på Klipsch eller Xtz. Har i dag CV Al 750 som jeg er strålende fornøyd med, resten av høytlerne er CV høytalere, subbene er 2 stk XTZ 99 W10.16 Matt Black. Har en ny Yamaha Rx-V1900 og en Nad 216 Thx. Og panasonic Bmp bd55 blueray og epson emptw980. Ønsker å beholde all elektronikk og skifte alle høytalerne. Har bygd meg nytt hus med et rom i kjelleren på 17m2. Dette er bygget med tanke på film. Uten vinduer teppe på gulvet, nedsenket akustikk himling, så rommet har alle forutsetninger for god lyd. Film er ca 80% resten er musikk lytting, har en herlig ekornes 3 seter stressless så her kommer jeg til å tilbringe mange timer :-D Som sagt så har jeg Cervin vega Al 750 som jeg synes er strålende, ønsker egentlig ikke å bytte disse men vil ha et anlegg som ser bedre ut, og som må spille like bra eller bedre. Spiller musikk alt fra metal til Country.Har Lest masse her på forumet og kommet fram til at Klipsch eller Xtz passer meg, Noen som har erfaringer eller kommentarer til hva jeg bør velge?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og Yamaha passer jo som "hånd i hanske"...

EDIT: Xtz har jo også meget gode høytalere, men siden du går i fra CW er det mulig disse blir litt for "kjedelig" for deg. IMO
    Klipsch er hvertfall mest "bang for the buck"...ikke minst til kino!

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som foretrekker Klipsch til kino, er jo også mye mer lettdrevne enn XTZ.

Som nevt Klipsch + Yamaha = god match

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har cv og skal bruke oppsettet til 80%film er klipsch det åpenbare valget, men du burde kanskje høre på xtz for å være sikker..

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er vel den rette veien og gå da du har yamaha forsterker, som nevnt lengre opp, er det en knall match :-)

Og fra CV til XTZ, så tipper jeg du blir skuffa, med tanke på sprut og trykk. Klipsch har som sagt begge 2 :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •