Hva høyttalere til disko/party? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RobertiouZ
    Jeg har funnet ett PA anlegg her som virker ganske så "loudy" og rimelig(?): Komplett Disco/ PA-anlegg med 2xF215 og 2xS-218 (Pakkepris) | FINN torget

Sikkert helt greit dette, men høyttalerne er kopier av Martin Audio's F-215 og S-218 og ikke like gode som originalene. Jeg ville ikke kjøpt ampene uten å teste de først og sjekke referanser. Det kan være gull, men ofte er det gråstein dessverre. Kjøp heller originalt, men brukt. Sjekk for eksempel ut bruktsidene til avab-cac, Musikkweb.no > Annonsemarked for musikere og lydbransje og Lydforum.com • Vis forum - Bruktmarked. Der finner du som oftest gode ting til greie priser.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RobertiouZ.

Dere må gjerne kjøpe store høyttalere laget for hjemmemarkedet, men om noen måneder når bassene er sparket inn og den billige diskantdriveren er sprengt, hva gjør dere da?

Høyttalere som er laget for den diskotek er hva dere burde anskaffe.

Disse to høyttalerne koster rett i underkant av 10000,- inkl moms.

Sammen med en forsterker på 2x400 watt er dere kommet langt på vei til godlyd i mange år framover.

Eventuelt kan dere kjøpe brukt. www.musikkweb.no er stedet å lete.

Ikke kjøp hjemmehøyttalere og ikke kjøp billige kopier av mer kjente produkter. Du får det du betaler for da. Billige kopier.

Lykke til.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    RobertiouZ.

Dere må gjerne kjøpe store høyttalere laget for hjemmemarkedet, men om noen måneder når bassene er sparket inn og den billige diskantdriveren er sprengt, hva gjør dere da?

Sammen med en forsterker på 2x400 watt er dere kommet langt på vei til godlyd i mange år framover.

Eventuelt kan dere kjøpe brukt. Musikkweb.no > Internett for Musikere og Lydbransje er stedet å lete.

Ikke kjøp hjemmehøyttalere og ikke kjøp billige kopier av mer kjente produkter. Du får det du betaler for da. Billige kopier.

Lykke til.
    Dette er vel det beste forslaget så langt....

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg også bak C. Alshus her, de JBL'ene der ville røske liv, bare få tak i en god effektforsterker.

Newcomer RobertiouZ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    RobertiouZ.

Eventuelt kan dere kjøpe brukt. Musikkweb.no > Internett for Musikere og Lydbransje er stedet å lete.

Lykke til.

Jeg skjønner hva du mener, og jeg har tenkt på det. Jeg tror det vil bli mest relevant å gjøre som du sier, så jeg skal se nærmere på det.
    Men er det noen speiell forsterker vi evt. burde bruke til disse JBL høyttalerene?

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leste denne overskriften regnet jeg med at 95% av svarene var cv anbefallninger, det må da være mye bedre å kjøre ett profft pa system. Hvis hensikten er å oppgradere det som var der fra før pga dårlig lyd. Tror jbl er ett mye bedre alternativ, som ikke bør koste altfor mye heller

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som skrevet tidligere: kontakt www.lydrommet.no per telefon. Der vil de helt sikkert anbefale dere en rimlig Crown forsterker.

Jeg kan ikke nok om enmet til å komme med dedikerte anbefalinger.

(Jeg har forøvring ingen finansiell interesse eller kjenner noen på Lydrommet).

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertiouZ
    Jeg har funnet ett PA anlegg her som virker ganske så "loudy" og rimelig(?): Komplett Disco/ PA-anlegg med 2xF215 og 2xS-218 (Pakkepris) | FINN torget

Ikke se på det som mas men om du vurderer høytaler systemer i den prisklassen så vil en brukt Turbosound rigg som jeg nevnte gi det MYE mer for pengene, og en viktig detalj, et slikt Turbosound TQ vil du få solgt nesten uansett hvor ****** den ser ut:P

Men tilbake på jorden, en PA forsterker er klart tingen fremfor en stor hifi forsterker, viftestøy og lydkvalitet er nok ikke så viktig et slikt sted.
    QSC, Crown, Carvin, Camco, Peavey, LAB Gruppen (CV mest sansynslig) Har gode effektforsterkere og pålitelige effektforsterkere.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si meg enig. Gå for PA-utstyr, med mindre det er visesang i sirkel som skal ha litt komp gående i bakgrunnen som er målgruppen :-)

Langt mer robust (utseende, last, sneiper, øl, folk som sitter på dem, transport osv) , oftere bedre/kjappere support hos en lokal musikksjappe, og stort sett lette å fikse. Ikke noe problem å kjøpe brukt heller; ofte har sjapper med PA-utstyr brukte varer tilgjengelig.

Har selv en viss erfaring med dette, og kan med hånden på hjertet si at vanlig hifiutstyr hadde ikke overlevd lenge, det er altfor spinkelt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •