SVS MBS-01 på stativ vs SVS MTS-01

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS MBS-01 på stativ vs SVS MTS-01

Les gjerne hele innlegget før du kommer med innspill.

Velger foreløpig å legge kring-lyd på is og satser på å oppgradere stereoanlegget litt først for å utvide etterhvert som pengene tillater det. Vil heller ha skikkelig 2.1-lyd enn dårlig 5.1/7.1-lyd.

Det står en SVS PC-12NSD i Trondheim og venter på at Schenker skal kjøre den hjem til meg.

Siden jeg skal bruke sub i tillegg så lurer jeg på om det er noe å hente på å bruke MTS i forhold til MBS på sandfylte stativer. Hva vil forskjellen på disse være? WAF er ikke et problem så det er kun lyd-forskjellen jeg lurer på, både på musikk og film. Anlegget står på tvert i enden av rommet med mål på ca 25-30kvm. Det er ca 5 meter mellom veggene front/bak. Jeg trenger ikke å spille så jeg begynner å blø fra ørene.

Hva anbefaler dere av disse:

1: signal fra forforsterker til sub for å dele på 60/80hz og så over til effektforsterker og til høyttalerne.

2:koble slutt-trinnet direkte til pre-ut eller XLR og sub'en til sub-ut?

Trenger tips til sluttrinn som passer SVS-høyttalerne, gjerne med XLR, til rundt 5-6000kr ny eller samme pris brukt. Vurderer Rotel RB-1070 for mulighet til å kjøpe en senere og brokoble. Alternativ til Rotel med brokoblingsmulighet? Ønsker å kunne dra på litt uten at det blir skarpt og slitsomt i toppen.

Er ikke interessert i å høre om alternative høyttalere da jeg har bestemt meg for å prøve SVS.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kan tenke meg du blir fornøyd med den subben. Tror kanskje du kjøper en til. Ellers tror jeg nok STS-01 vil være midt i blinken for deg.:lol:

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du skrevet dette 4. april, skulle jeg kalt deg framsynt i dag.

Det har jo gått akkurat slik.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Tja, kan tenke meg du blir fornøyd med den subben. Tror kanskje du kjøper en til. Ellers tror jeg nok STS-01 vil være midt i blinken for deg.:lol:
    Det gikk ikke akkurat som planlagt, men jeg er ihvertfall fornøyd. Og hvis jeg blir kvitt skarpheten så er det perfekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •