Hei,

Jeg er nesten i mål med å sette sammen mitt første hjemmekinosystem (om man ser bort fra 3990,- alt-i-ett Sony-pakken i stua....som jeg forøvrig er under middels happy med).

Har et eget rom i kjelleren som skal funke som kombinert gjesterom (sofa som eneste 'vanlige' møbe), og ellers som film/musikkrom.
Rommet er 4.4 x 2.8. Ikke av de støste, men sånn er det nå.

Ambisjonene er midt på treet, dvs når jeg først drar den ut med prosjektor med tilhørende surround bør det være bra nok til at jeg ikke får umiddelbare behov for oppgraderinger. For ordens skyld, jeg kan ikke pårope meg å være noen connoisseur hverken på lyd eller film - men er vel i kategorien 'folk flest' (vet å sette pris på god og riktig musikk, samt film).

Det som mer eller mindre er spikret, er som følger:

- Prosjektor EPSON EMP-TW700
- Lerret DreamScreen V2 DynaGrey 92"
- Receiver ONKYO TX-SR606
- DVD/multimedia Playstation 3
- Sub XTZ 99 W10.16 pianolakk

Etter å ha googlet rundt noen timer mener jeg dette vil være godt knall i prisklassen jeg har sett for meg.
I tillegg har jeg tenkt å bruke mine gode, litt tilårskommne B&W DM 603 som fronthøyttaler.

Mer usikker er jeg på bakhøyttaler, senter, kabler og forsåvidt plassering.

Ser for meg disse høyttalerene:

- Senter Dynavoice Def. DC-5
Ikke hørt eller lest så mye om de, men fått med meg at Dynavoice er bra saker i prisklassen (hadde tenkt å holde meg under 2k for denne...).

- Som bakhøyttalere tror jeg det må bli noe sånt som Proson Conquest Sat 5010 MKII .
Dette pga tilsynelatende ok omtaler en grei pris og ikke minst at de ikke er volumiøse og at de lett lar seg montere på bakveggen.

Noen formeninger om senter og bakhøyttalerene?

Er det hipp som happ om receiver/dvd står fremme under lerret og dermed fører til lengre kabel fra prosjektor (som henger i tak) i forhold til om utstyret blir stående lenger bak i rommet og dermed får lenger kabler til høyttalerene fremme? Det mest praktiske er jo å ha alt fremme.

Ok. På forhånd takk for alle svar