2 sett på ett anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 sett på ett anlegg?

Heisann. Håper noen kan hjelpe meg med følgende:

Jeg har et lite annlegg på kjøkkenet som driver to høyttalere. Dette er et rimelig anlegg, men gir bra trøkk for kronene. I tillegg har jeg nå kjøpt to utehøyttalere (Veres Audio Bit55, brl.se) som jeg vil ha koblet til samme anlegg (men ikke samtidig). I tillegg kunne jeg tenke meg litt mer bass enn det de to utehøyttalerene gir meg. Hvilke muligheter har jeg?

1) Hvordan kan jeg koble to sett med høyttalere til et anlegg som ikke har inngang for to sett for enkel skifte mellom det ene og det andre settet?
    2) Hvordan kan jeg få mer bass ut av anlegget når det a) ikke har equaliser, b) ikke har separat utgang for sub/basshøyttaler...

Som dere skjønner vil jeg ikke skifte ut noe, men heller gjøre det beste ut av det jeg har...

Takker for hjelpen.

:^Jølle

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: kjøper en høyttaler omskifter boks fra B-Tech, den kan sikker fås ved Expert, Elkjøp el. lign. B-Tech 911 er en sånn omskifter :http://www.interconnect.no/files/pri...ber%202008.pdf
    2: Kjøp deg en akiv subwoofer der har høyttaler terminaler, sett på et sett kabler fra dine høyttalere eller fra forsterkerens høyttaler terminaler til subben.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert...

Takk for raskt svar. Har selv en Squeezebox Duet og gleder meg allerede til varmere temperaturer, rødvin og lyd i sommerstua....

Noen som kan anbefale andre alternativer til switchbox'er og aktive subwoofere?

;^Jølle

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefale.... tja?

Hifiklubben har en switchbox: Annet tilbehør: QED QEDSS40

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du ikke hatt høyttalere på plass allerede, hadde det vært fristende å foreslå en Logitech BoomBox. Du har åpenbart allerede alt som skal til for å få utbytte av noe slikt. Den låter ikke så verst - selv uten sub - som man kan koble på på baksiden, via en vanlig mini-jack plugg.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boombox

Ja, har tenkt på det, men WAF er for lav på Boombox :- ) Hvite utehøyttalere i hvit sommerstue passerte akkurat :- ) Nå må jeg bare snike inn litt bass også...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp med subwoofer og litt erfaring så langt...

Da har jeg bestilt høyttalervelger og endre opp på en løsning fra B-Tech som heter BT12 og som BestBuy.no (Expert) selger for 198,-

B-Tech: BT12 2-WAY SPEAKER CONTROL
    BestBuy: https://www.bestbuy.no/product.asp?sku=26902

(B-Tech sin prodbeskrivelse virker helt på jordet :- )

Da gjenstår bare dilemmaet med subwoofer. Pga naboer kan jeg ikke spille høy musikk i sommerstuen og jeg har enda ikke prøvd høyttalerene der ute, men i stuen virket de spinklest i bass-sjiktet. Der er derfor jeg (før jeg vurdere å kjøpe et annet høyttalersystem) vurderer en aktiv subwoofer jeg kan koble på. Kan jeg bruke en sub for bil? De er rimlige og tåler rå luft slik jeg har i sommerstua vil jeg tro. Er det lett å bygge en aktiv sub selv?

Håper noen har noen tips...

Jølle.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får aktive subs i alle prisklasser, prøv et søk på kelkoo eller surround.no f.eks. Bare se til den har høyttaler terminaler .....
    Alle tåler de luft også...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •