Focus 220 vs Focus 140

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focus 220 vs Focus 140

Har et par Focus 140 som jeg er meget fornøyd med, men mye vil alltid ha mer. I den forbindelse har jeg begynt å sikle litt på Focus 220 og lurer på om noen har en formening om det er verdt oppgraderingen? Er egentlig 220 en bedre ht?

Har per dags dato en Abrahamsen V2.0 for å drive mine to små, bør jeg oppgradere forsterkeren til en med mer kraftreserver hvis jeg skulle bytte ut med 220?

Vurderer også å bare beholde 140 en god stund for så kanskje å kunne oppgradere enda mer en 220 en gang i fremtiden.

Lars

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Tror du vil bli litt skuffet om du "oppgraderer". Focus 140 spiller såpass mye bass, og det er jo eneste 220 er bedre på. 220 II har jeg ikke hørt, men tviler på den er så mye bedre enn gamle 220.

360 derimot blir nok en oppgradering. Med egen mellomtone og Esostar2 diskant isteden for Esotec+ som 220 og 140 har. Men er du fornøyd med 140 kjøp heller en sub, bedre kabler eller heftige forsterker. De 8k du må ut med for 220 er de rett og slett ikke verdt spør du meg.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for beroliggende råd. Av en eller annen merkelig grunn er det lettere å bli fornøyd med det man har når man får bekreftet fra andre det man egentlig vet. Selv om 220 er på salg til 16k hos soundgarden om dagen og det lå et par ute her på torget til 10k så hadde det fortsatt blitt noen tusenlapper i mellom og da er det heller verdt å bruke de pengene på andre ting og heller sikte seg inn på en større oppgradering en gang i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB, alle Dynaudios høyttalere elsker strøm. En oppgradering i forsterkersammenheng vil gjøre mye mer for deg enn overgang til 220.

Electrocompaniet ECI5 er fortsatt til introduksjonspris hos soundgarden

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant, så sant.

Låner noen til test nå som jeg kjører på en Parasound Halo A23. Denne skal yte rundt 200w i 4ohm. Og føler ikke det er for mye i allefall.

Det skal nevnes at jeg liker å spille grisehøyt.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tanker om ECI5 vs Hegel H200? Hegel skal jo være en super match med Dynaudio samtidig som Tiger tidligere har skrevet at han byttet ut H200 med Abrahamsen V2.0.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne: Test av Electrocompaniet EC 15 Stereoforsterker - Tester - Lyd og Bilde
    Den oppklarer jo litt av det jeg lurte på. Noen som har andre synspukter?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel mot EC er to vidt forskjellige lydsignaturer. Personlig synes jeg EC produktene er vesentlig bedre enn de var for, say, seks-sju år siden, men de spiller altså annerledes enn Hegel. Ikke fullt så realistisk, men mer behagelig etter min helt subjektive mening.

En god ting med ECI5 er at den har balansert pre out, som i praksis betyr at du kan koble til hvilken som helst effektforsterker uten noe tap i lydkvalitet, om du en gang seinere bestemmer deg for å kjøpe en større høyttalerpakke.

Dette burde etter min mening være standard hos alle integrerte rundt 20k og oppover, men så heldige er vi ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •