smell i HT ved slukking av forsterker og dårlig diskant i ene HT. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dynavoice høyttalerene har justering for diskant/mellomtone bak på delefilteret. har du sjekket om disse står likt innstillt?

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Dynavoice høyttalerene har justering for diskant/mellomtone bak på delefilteret. har du sjekket om disse står likt innstillt?
    Jepp, jeg har eksprimentert litt med disse, men det rare er; selv om den står til +4 dB i den "dårlige" HT og 0 dB i den "fine" spiller den "dårlige" fortsatt mindre diskant i det området.

EDIT: Etter mer eksprimentering med denne bryteren får jeg intrykk av at når den "dårlige" HT står til +4 dB spiller den någenlunde (bittelitt lavere, tynnere) enn den "fine" som står til 0 dB. Det blir kraftigere diksant i begge ved +4 dB (naturligvis) men det skalerer likt som hvis begge står til 0 dB.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Jepp, jeg har eksprimentert litt med disse, men det rare er; selv om den står til +4 dB i den "dårlige" HT og 0 dB i den "fine" spiller den "dårlige" fortsatt mindre diskant i det området.

EDIT: Etter mer eksprimentering med denne bryteren får jeg intrykk av at når den "dårlige" HT står til +4 dB spiller den någenlunde (bittelitt lavere, tynnere) enn den "fine" som står til 0 dB. Det blir kraftigere diksant i begge ved +4 dB (naturligvis) men det skalerer likt som hvis begge står til 0 dB.
    Tror du bør reklamerer på de og få de byttet til 2 nye fra surround.no

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått en stund siden jeg sist skrev i denne tråden.

Jeg sendte en mail til surround.no som skrevet før her rundt 10 april. Den har jeg ikke fått respons på, så jeg sendte en ny i går kveld.

Smellet har forøvrig gitt seg da jeg byttet forforsterker til en Yamaha RX-V663.
    Men diskanten har ikke blitt bedre. Jeg sendte mail der jeg skrev at den hadde vert slik en stund men nå er jeg helt sikker på at det ikke er elektronikken, hvertfall etter jeg bytett Pre-amp.

Så får vi se hva de har å si til saken, forhåpentligvis slipper jeg å sende inn høytalerene mine og kan heller få tilsent et diskanttrinn jeg kan skru inn.
    Wish me luck

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •