Høyttalere til Cambridge Azur 840A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Cambridge Azur 840A

Jeg har forelsket meg i Cambridge Azur 840A - en uovertruffen mix av funksjonalitet og design til en pris jeg nesten kan leve med. Så blir spørsmålet: Hvilke høyttalere skal jeg velge?

Om jeg skulle handle alt hos HiFi-klubben, ble det vel noe fra B&W - men det finnes jo andre ting der ute.

Jeg spiller både klassisk og rock (og det meste imellom), men synes det er viktigere at det klassiske/akustiske høres bra ut, enn at elektrisk rock gjør det.

Foretrukket lydkilde er Mac'en via AirPort og DAC (mest med CD'er importert som Apple Lossless), men jeg har også en gammel Rega Planar 3. TV og Blu-ray skal kobles til, men jeg gir blanke i billige jordskjelveffekter.

Erfaringer? Forslag? B&W såvel som annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har dali suite 2.8 på en 840a og marantz 5001cd. liker lyden godt. litt nøytralt og aldri hardt. har ikke fått testet såmye da jeg fikk den på lørdag. men det er inntrykket til nå. suitene selges ikke lenger men hifiklubben har vel noen dalier som ligner disse i lydsignatur tenker jeg..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg likte Cambridge med B&W veldig godt... og siden du syns den akustiske/klassiske musikken er viktigst, så vil du heller ikke savne den litt rolige bassen noe særlig.. (Mulig 840A har bedre trykk enn 740A som jeg hørte på).
    Uansett syns jeg ikke det var for lite bass, men veldig korrekt og stram bass.

840A sammen med CM7 syns jeg høres ut som en kjempematch til musikken du er ute etter! (Kanskje høre Lyngdorf SDAI2175 med CM7 også før du bestemmer deg ? ) :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger Cambridge pga design og funksjonalitet, og Lyngdorf'en mangler noen av de mulighetene jeg ønsker meg - pluss at den koster et par tusenlapper mer.

Har sett at CM7 fremheves av mange fremfor DM683. Men det er jo de siste som har scoret stort på tester.

Dali har 3-4 modeller i denne prisklassen, men jeg har ikke sett noen som har matchet B&W i tester.

Nå går det vel greit å få høre på Dali og B&W hos HiFi-klubben. Men jeg tar gjerne imot tips om andre merker som kan passe denne forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da må iallefal si i fra om hva du valgte. jeg lurer også på nye høytalere. jeg tro.ikke cm7 er en dum match.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder CM7 vs. DM683 så tror jeg du med dine musikkpreferanser nok vil være mest fornøyd med CM7... DM683 gir nok litt mer trykk, men har ikke detaljnivået til CM7..

vil du ha muligheten til begge deler - CM9!!! (selvom jeg ikke har hørt den...;-) )

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kanskje den økonomiske smertegrensen går ved CM7...

Men jeg har noen klassiske yndlingsinnspillinger der bassen går svært dypt.

Vil det være et alternativ (og nå spekulerer jeg uavhengig av pris) å føye en sub til dette opplegget? Ikke for å gjengi jordskjelveffekter til film, men for å gå i kjeller'n på orgelkonsertene?

Jeg skal nok rapportere når jeg bestemmer meg. Men det kan ta litt tid, for leiligheten skal pusses opp fra grunnen av, og jeg tror ikke jeg drar inn for mye nytt i huset før gulvet er lagt og malingen tørket...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epos M16i

Kom over en ekstatisk omtale av Epos M16i på Stereophiles nettsider. M16i koster det samme som DM683, går ikke like dypt som denne, men dypere enn C7 - og lyder er altså himmelsk, om Stereophiles medarbeider er til å stole på. Utfra det lille jeg ellers har funnet, virker det som om den ikke er like krevende som B&Ws høyttalere, hverken med hensyn til forsterker eller plassering. Og i motsetning til hva som gjelder for høyttalere fra en del andre mindre produsenter, ser jeg ingenting om at den høres ille ut før den er temperert og godt innspilt...

Siden Epos M16i selges i Oslo sentrum, må det være noen som har hørt på denne påståtte genistreken?

(Butikken er delvis stengt for tiden pga åpning av ny avdeling, iflg nettsiden.)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvis du på noen måte forstod meg som at CM7 har dårlig bass, så uttrykte jeg meg klønete... :-) det har den absolutt ikke..

men som du selv nevner.. finnes også andre merker som kanskje passer deg bedre.. men comboen Cambridge + CM syns jeg bare er undervurdert! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •