Hjelp til valg av høytalere i stue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av høytalere i stue

Hei,

Pga. problemer med å integrere en god stereoløsning i stuen har jeg gått over til en head-phone-løsning (les: Head-fi) for musikklytting, men jeg skulle like fullt ha hatt lyd i stuen til film og til enkel loungemusikk når jeg underholder gjester. Stuen er veldig minimalistisk av utseende så jeg kunne ønske noen små høytalere som kan henges på veggen, oppunder taket og som ikke synes.

Primært har jeg sett på Infinity Cascade serien, en serie som tiltaler meg svært hva både lyd og utseende angår, men som jeg tror vil bli for store for stuen, samt at jeg fortsatt vil ha problemer med å integrere de på den måten de fortjener. Jeg har sett at Bose har flere alternativer for små satelitthøytalere, hvor man evnt. kan spe på med en litt kraftig sub - kan dette være et godt alternativ?

Som amp. skulle jeg kunne ønske å benytte en Pioneer LX81 da denne matcher TV som allerede er kjøpt inn (KRP 600m), samt jeg liker mulighet for soneoppdeling da jeg også skal ha en løsning på soverommet. Dette blir nok way overkill mht. effekt på den klassen av høytalere jeg ser på, men håper alikevel at denne kan benyttes.

Budsjett? You tell me. Når jeg var på hypen av Cascade så jeg opp mot 60k som skulle dekke både speakers og amp. Jeg havner nok langt under dette, men er det alikevel noe å hente på kvalitet på et alternativ fremfor et annet går jeg heller opp i pris enn ned.

Har noen en formening om alternativer jeg burde se på, eller skal jeg kjøre en action på de fra Bose (husker noen navn? Er de hvite som er delt opp i to moduler)? Jeg ser for meg å henge disse oppunder taket i hvert hjørne av rommet, skrånet ned mot sittegruppen. Som sagt forventer jeg ikke _BRA_ lyd i denne omgang, men heller bra volum som gjør det spennende å se film, samt at de kan fylle stuen bra når man har fest.

Dersom jeg må konkretisere litt rundt ønsker, kom gjerne med en kommentar på det.

Summa summarum;

* små satelitthøytalere som knapt synes
    * høy lyd (bra om mulig)
    * design

Håper på god tilbakemelding,
    Hennessy

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bose har iallefall et flott design og mange fine løsninger, om det er noe for deg vet jeg ikke. De har vel egne løsning mtp forsterker/kilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •