Hodehøytalere, er jeg dum eller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodehøytalere, er jeg dum eller?

Si meg, hvilke kriterier bruker dere når dere kaller et "headset" bra?
    Mener selv at jeg har et visst begrep om hva hi-fi er, og der passer disse dårlig inn.
    Greit nok. Noen høres bedre ut enn andre, men mindre dårlig er jo ikke det samme som bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sammenlikner et hodesett med stuehøyttalere fra øverste hylle, så sier det seg selv at du ikke vil bli fornøyd. Du må vurdere et hodesett som et hodesett.

Newcomer Schrodter sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vel ikke kalle dagligdagse headsett hifi nei, <men finnes jo sikkert kvalitets produkter her også. Spørs jo hvor mye man legger i det. Men er enig i at Koss porta pro som "alle" mener er så bra kan vel ikke sammenlignes med noe matrix

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Hvis du sammenlikner et hodesett med stuehøyttalere fra øverste hylle, så sier det seg selv at du ikke vil bli fornøyd. Du må vurdere et hodesett som et hodesett.

Ja, hvorfor må jeg det. Er ikke det et produkt som prøver å være noe det aldri kommer til å bli?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schrodter
    kan vel ikke kalle dagligdagse headsett hifi nei, <men finnes jo sikkert kvalitets produkter her også. Spørs jo hvor mye man legger i det. Men er enig i at Koss porta pro som "alle" mener er så bra kan vel ikke sammenlignes med noe matrix

Så hvilke kan sammenlignes med noe matrix da?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Forman313 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i at Koss Porta Pro ikke hører hjemme under Hi-Fi. Til det er lyden alt for ullen. Masse og dyp bass, thats it.

Kriteriene for hva som er bra er de samme som med vanlige høytalere, ihverfall for min del.

Selv sverger jeg til Stax SR-404 med SRM-212 driver. De går under betegnelsen hodehøytalere og de låter meget bra i mine ører.
    Klarheten og detaljene elektrostater er kjent for, og dyp presis bass. De koster selvsagt noe mer en Koss Porta Pro, men de er verdt hver eneste krone.

Det er svært få headset jeg vil kalle bra, for det er som regel alt for mye og ullen bass. Klarheten i mellom og diskantområdet er en stor svakhet i det meste jeg har hørt.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synns ikkje du er dum jeg i hvetfallj. har selv et headsett til pc for 2000kr :P

Det fungerer som øre klokker å stenger all annen lyd ute. helt rått.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt AKG K-501 i lang-lang tid, Sennheiser HD650 har vært innom, og det skal mye til for å få samme lyd i et rom med vanlige høyttalere.

Fordelen med hodetelefoner er at det er ikke noe rom. Ikke noe førsterefleksjoner som må dempes, vanskelig bass osv. Jeg liker lyden av AKG med sin luftighet og tørrhet nedover.

La oss si du har en forsterker til 15.000,- og høyttalere til 15.000,- og sammenligner dette med et hodetelefonoppsett til samme pris; 30.000,- så er det ingen tvil hva som kommer best ut.

Det som også er viktig er hvor gode de er å ha på hodet. Dersom klokkene presser mot ørene så blir man sliten over tid. Det beste er puter som hviler mot hodet og ikke berører ørene.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et tipp, en Stax Signature II, SR4040 og 006t rørdriver kan fåes til 10.000,-, men da må du handle NÅ, den banker høyttalere på den andre siden av 200.000,-
    Det må da være et kupp....
    Om hodesett er bra eller ikke avhenger vel også noe av smak, eller?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om jeg skjønte spørsmålet, men jeg har AKG K601 koblet til en Shanling PH100 hodetelefonforsterker på jobben. Kilden er et USB lydkort og PC. Prisen på dette er totalt drøye 4000kr, og jeg skal vel ikke banne på at jeg har bedre lyd i stua (hvor utstyret koster noe sånt som 20 ganger så mye)

Så hvis spørsmålet var om hodetelefoner kan gi deg hifilyd så er det ikke tvil om at svaret er ja, og til og med mye mye billigere.
    --
    Thorbjørn

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schrodter
    Sliten jeg blir av akkurat det der. Hva er det med avforum. ALT som er kommersielt å brukes av "mannenigata" er jo svartelistet og tabu? Det er ikke å benekte at Koss Porta Pro ER et godt headset. Vil tørr påstå det er det aller beste portable headsetet per dags dato. Og med tanke på hvor gammelt det faktisk er så sier det litt. Hver dag nevnes ordene best i test og reviews minst 100 ganger her inne, så da blir det bare urettferdig og ikke gjøre det samme for Porta Pro. Testvinner i 20 år? Det kan umulig være dårlig. Selv har jeg både Grado SR125 og Koss Porta Pro Black Beauty. Og jeg er meget fornøyd.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok si meg enig med flere andre her at man får vel så bra lyd med hodetelefoner som med et godt hifi/Highend anlegg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og holografi, det er plutselig uinterressant?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Og holografi, det er plutselig uinterressant?
    Absolutt ikke. Tingen er at holografi/3d/romfølelse er fullt mulig å oppnå med hodetelefoner, det vil dog ikke være holografien fra eget rom, men innspillingen.

Så spørs det hva du ønsker å lytte til

---

Men, det blir ikke det samme. Man kan vel sammenligne dette med at du setter deg i stolen og plasserer høyttalerene til venstre for hodet og til høyre. soundstage blir ikke det samme.

Du har også binaurale innspillinger som kan gi tøffe illusjoner via hodetelefoner.

GLENN GOULD/BACH GOLDBERG: 1955 ZENPH RE-PERFORMANCE SACD - elusivedisc

Get Your Virtual Haircut and Other Auditory Illusions - One Man’s Blog

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    About the HeadRoom Crossfeed - HeadRoom - Right Between Your Ears

Dette er jo nesten hodetelefoner : http://www.hifisentralen.no/galleri/....php?pos=-1626 , og han har aldrig spilt med mer enn 2 watt i effekt.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste minus etter egen oppfatning er soundstage og fysisk trykk, ellers er jo hodetelefoner en billig vei til virkelig go´lyd.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Absolutt ikke. Tingen er at holografi/3d/romfølelse er fullt mulig å oppnå med hodetelefoner, det vil dog ikke være holografien fra eget rom, men innspillingen.

Så spørs det hva du ønsker å lytte til
    Dette innlegget er anbefalt lesning :-)

Newcomer Schrodter sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Sliten jeg blir av akkurat det der. Hva er det med avforum. ALT som er kommersielt å brukes av "mannenigata" er jo svartelistet og tabu? Det er ikke å benekte at Koss Porta Pro ER et godt headset. Vil tørr påstå det er det aller beste portable headsetet per dags dato. Og med tanke på hvor gammelt det faktisk er så sier det litt. Hver dag nevnes ordene best i test og reviews minst 100 ganger her inne, så da blir det bare urettferdig og ikke gjøre det samme for Porta Pro. Testvinner i 20 år? Det kan umulig være dårlig. Selv har jeg både Grado SR125 og Koss Porta Pro Black Beauty. Og jeg er meget fornøyd.
    Grunnen til at "mannenigata" har Koss porta pro er jo at de er best i sin prisklasse. Det er jo derfor de blir "best i test" også. 300-350 kroner for et headsett med livsgaranti og passe bra/masse lyd er jo kjempe bra. Har jo tilogmed Porta pro selv. Fornøyd med lyden jeg får pr krone, men dette betyr jo ikke det er bra lyd, og iallefall ikke korrekt lyd.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •